Cum să reduci costurile Google Ads cu ajutorul SEO? Impactul scorului de calitate

Costurile Google Ads 1

Economii Google Ads cu ajutorul SEO

Se discută mult despre Google Ads versus SEO, însă cele două tipuri de campanii se pot susține reciproc. Poți să reduci costurile Google Ads cu ajutorul unor practici eficiente de SEO. Acestea nu doar îmbunătățesc vizibilitatea și traficul organic, ci au un impact direct și asupra scorului de calitate.

Sinergia dintre SEO și publicitatea plătită poate facilita economii semnificative și bugete de marketing mai bine optimizate. Cel mai adesea cele două tipuri de campanii de marketing online se luptă, sunt în competiție pentru „acapararea” resurselor financiare. 

Este important să înțelegem însă că, deși bugetul poate fi limitat și uneori trebuie să luăm decizii de tipul „ori, ori”, o strategie cu adevărat eficientă va armoniza campaniile Google Ads cu optimizările SEO astfel încât cele din urmă să le potențeze pe cele dintâi.  

5 beneficii pe care SEO le poate avea pentru campaniile Google Ads

O pagină web bine optimizată poate avea un impact semnificativ asupra campaniilor Google Ads. Iată câteva moduri prin care SEO poate influența pozitiv și poate reduce costurile Google Ads: 

Experiența utilizatorului

Strategiile de SEO se concentrează, în primul rând, pe optimizarea experienței utilizatorului, prin îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului, asigurarea unei navigări ușoare și furnizarea unui conținut util, de calitate. Experiența utilizatorului este un factor decisiv și pentru succesul campaniilor Google Ads, căci o experiență satisfăcătoare pe pagina de destinație poate crește semnificativ rata de conversie. 

În plus, datele obținute în urma optimizării SEO, ce au legătură cu preferințele de căutare și comportamentul utilizatorului, pot fi folosite pentru a rafina și îmbunătăți campaniile Google Ads. 

Costurile Google Ads 2

Relevanța cuvintelor cheie

În urma proceselor de optimizare SEO, dobândești o mai bună înțelegere a cuvintelor cheie relevante pentru publicul tău țintă, precum și a intenției de căutare ce stă la baza lor. Utilizarea eficientă a acestor cuvinte cheie în anunțurile Google Ads va crește relevanța anunțurilor și scorul de calitate. 

Rata de Click-Through (CTR)

Cu ajutorul SEO, îți poți crește vizibilitatea și recunoașterea brandului în mediul online, într-un mod organic, ceea ce poate îmbunătăți rata de click-through a anunțurilor. Oamenii au mai multă încredere în a accesa pagini ale unor branduri cu o poziție deja consolidată, care sunt ușor de găsit pe motoarele de căutare și au o prezență online bine închegată. 

O rată mai mare de click-through reprezintă un semnal pentru Google cum că anunțul este relevant și util, ceea ce poate îmbunătăți scorul de calitate. 

Îmbunătățirea autorității brandului

Strategiile de SEO au așadar rolul de a ajuta la creșterea vizibilității și autorității brandului în rezultatele organice de căutare. În cascadă, acest lucru poate duce la o recunoaștere mai mare a brandului de către utilizatori, ceea ce poate influența pozitiv, la rândul său, performanța anunțurilor Google Ads. 

Îmbunătățirea scorului de calitate

Pentru a determina scorul de calitate al anunțurilor, Google evaluează calitatea și relevanța paginii de destinație. O pagină bine optimizată, care are conținut util și de înaltă calitate, cu o viteză bună de încărcare și care asigură o experiență mulțumitoare pentru utilizatori are cele mai mari șanse să determine un scor de calitate ridicat pentru anunțuri. 

Îmbunătățirea scorului de calitate poate influența costurile Google Ads, prin reducerea costurilor CPC și poziționarea avantajoasă a anunțului.

Costurile Google Ads 3

Scorul de calitate influențează costurile per clic (CPC)

Costurile per clic (CPC) în Google Ads sunt influențate în mod semnificativ de scorul de calitate (Quality Score). Prin urmare, optimizarea pentru un scor de calitate ridicat este crucială pentru a eficientiza costurile Google Ads. 

Cum facem acest lucru? Prin crearea de anunțuri relevante, selectarea cu atenție a cuvintelor cheie și asigurarea că pagina de destinație este optimizată și oferă o experiență excelentă utilizatorilor. Adică prin strategii eficiente de SEO. 

Iată cum influențează scorul de calitate costurile per clic: 

  • Determinarea poziției anunțului: alături de oferta de licitație, scorul de calitate determină poziția anunțului în căutările Google; 
  • Calculul Ad Rank: poziția anunțului este determinată de Ad Rank, obținut prin înmulțirea scorului de calitate cu oferta maximă per clic. Un scor de calitate ridicat poate influența pozitiv Ad Rank-ul chiar și cu oferte mai mici;
  • Impactul asupra competiției: dacă anunțurile au un scor de calitate mai bun decât concurenții, poți plăti mai puțin per clic pentru aceeași poziție de anunț;
  • CPC redus: Google recompensează anunțurile de calitate și relevante pentru utilizatori, oferindu-le un CPC mai mic celor care au un scor de calitate corespunzător. 

Costuri reduse, ROI îmbunătățit

Implementarea unei strategii solide de SEO îmbunătățește așadar vizibilitatea organică și, mai mult, poate reduce indirect costurile Google Ads, prin îmbunătățirea scorului de calitate care, la rândul său, are un impact semnificativ asupra costurilor per clic. 

Sinergia și coordonarea campaniilor SEO cu Google Ads este o strategie eficientă pentru a maximiza ROI-ul campaniilor de publicitate online. Deși investiția și eforturile inițiale pentru SEO pot să pară mai crescute, pe termen lung costurile de publicitate vor fi reduse datorită traficului organic câștigat. În timp, acest lucru va permite alocarea unui buget mai mare pentru campaniile Google Ads sau investiția în alte tipuri de campanii. 

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, urmărește-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn și Threads. Abonează-te la newsletterul SEO 365 și alătură-te comunității noastre pe grupul Strategii de Marketing Online by SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!

***

Imagini generate cu ajutorul Microsoft Designer, conform solicitărilor furnizate de redactorul SEO 365.