Merită să investești în SEO în 2020?

investești în SEO în 2020

Merită să investești în SEO în 2020?

Marketingul Online a revoluționat modul în care fiecare om de afaceri trebuie să își gândească strategia. În contextul actual, doar cei care reușesc să profite de fiecare oportunitate vor reuși să facă față unei piețe concurențiale. Asul din mânecă pare să fie o gamă variată de servicii SEO pe care doar puțini aleg să le valorifice. Când 90% dintre website-urile din România nu sunt optimizate, iar bugetele marilor companii sunt direcționate frecvent către mecanismele de promovare plătită, o dilemă prinde contur: “Merită să investești în SEO în 2020?”.

Sunt puțini cei care înțeleg adevăratul potențial din spatele unei strategii de SEO (Search Engine Optimization). Noi punem această reticență pe seama lipsei de profit imediat. Într-adevăr, optimizarea pe motoarele de căutare implică rezultate care se văd la aproximativ șase luni de la debutul implementării. Trebuie menționat însă că acest pas, odată făcut, poate propulsa o afacere în termeni de vizibilitate și profit.

investești în SEO în 2020 5

SEO nu-i magie, este doar strategie!

Pentru a-ți da seama dacă merită cu adevărat să faci o investiție în serviciile SEO, este necesar ca, mai întâi, să-ți pui întrebarea: “Sunt produsele mele căutate pe Google?”. În urma unui Keyword Research, vei putea observa de câte ori este accesat un anumit cuvânt-cheie și care sunt cele mai populare căutări în rândul potențialilor tăi clienți. 

Optimizarea SEO nu vine la pachet doar cu avantajul unei promovări organice, ci și cu un aport de trafic de calitate. Ce înseamnă asta mai exact? Că persoanele care vor ajunge pe site se află în căutarea produselor/serviciilor pe care afacerea ta le furnizează și sunt cu atât mai predispuse să facă o achiziție.

Statisticile arată că cel mai mare procentaj de trafic este împărțit de primele trei rezultate afișate de motoarele de căutare: 

  • prima poziție – “mină de diamante” – aproximativ 35%* din numărul total de click-uri;
  • a doua poziție – “mină de aur” – aproximativ 19% *din traficul total;
  • a treia poziție – “mină de argint” –  cu un procent de aproximativ 9%*.

SEO este singurul instrument care îți asigură unul dintre aceste locuri! Chiar dacă vorbim despre un magazin online sau de o pagină de prezentare a serviciilor, rezultatele sunt de impact, fie ele măsurate în profit direct sau în lead-uri.

investești în SEO în 2020 4Studiu de caz

Pentru a înțelege mai bine procesele din spatele unui Keyword Research și pentru a verifica ce procent de ROI (Return of Investment) derivă în urma implementării unei strategii SEO, vom exemplifica printr-un studiu de caz. 

Să presupunem că afacerea ta este un magazin cu articole de grădinărit. Pentru că îți aduce cel mai ridicat profit, produsul pe care îți dorești să te axezi în promovare este mașina de tuns gazon. 

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să verifici într-un Keyword Planner câte căutări există lunar pentru această structură: “mașină de tuns gazon”. Luând în considerare faptul că traficul se împarte diferit, în funcție de locul pe care site-ul îl ocupă în motoarele de căutare, vom calcula un nivel mediu de ROI adus de optimizarea SEO pe această frază.

investești în SEO în 2020 3

Dacă site-ul ocupă prima poziție, estimăm un nivel minim de 35% din trafic, raportat, în acest caz, la un număr mediu de 1.275 căutări lunare. Ajungem la 446 de click-uri pe site-ul nostru. Ținând cont că rata de conversie este de 0.01%, estimăm că vor exista între 4-5 clienți/lună (*mai exact, 4,46) aduși prin optimizarea acestui cuvânt. Dacă o mașină de tuns gazonul valorează 1.500 lei, venitul mediu lunar va fi de 6.750 de lei.

Aplicând același raționament, obținem un număr de 2-3 (*2,42) vânzări aduse pe un site care ocupă a doua poziție și de 1 (*1,14) client pentru cel de-al treilea rezultat.

Am ales cuvântul-cheie cel mai profitabil?

Deși suntem tentați să verificăm denumirea exactă a produsului, rezultatele nu reflectă întotdeauna adevăratul potențial. În cazul de față, vom observa că românii caută cel mai frecvent același element sub denumirea de “mașină de tuns iarba”. Vom realiza, așadar, o analiză și pentru acest keyword.

investești în SEO în 2020 2

Calculele sunt aceleași, dar rezultatele exponențial mai mari. Pentru un site aflat pe prima poziție vor exista 27-28 (*27,65) de cumpărători, pentru a doua poziție, 15 conversii, iar pentru cea de-a treia, se vor realiza 7 tranzacții.

Se poate observa, așadar, cum, doar printr-un Keyword Research corect, potențialul SEO al unui business a crescut semnificativ.

Optimizarea SEO se face pe un singur cuvânt?

Răspunsul este “NU”! Orice proces de optimizare SEO ia în calcul nu doar un keyword, ci un întreg ansamblu de structuri care să aducă un plus de valoare afacerii tale. În funcție de indexarea site-ului tău pe motoarele de căutare pentru fiecare dintre cuvintele-cheie atribuite produsului, profitul final poate varia între diferite sume.

Să presupunem că facem SEO pe structurile “mașină de tuns gazonul”, “mașină de tuns iarba” și “ mașină de tuns iarba benzină”. Pozițiile ocupate de site-ul tău pe fiecare pagină de rezultate sunt a treia, prima și, respectiv, a doua. Numărul tău final de clienți va ajunge la aproximativ 29 (1+27+0,6 conversii). Desigur, trebuie să iei în calcul faptul că acest exemplu este doar o simulare. La o analiză completă, serviciile SEO pot aduce cu până la 10 ori mai mult trafic.

investești în SEO în 2020 1Vrei o poziție mai bună în motoarele de căutare?

Dacă ai înțeles adevăratul impact pe care îl aduce o strategie de SEO atent construită și îți dorești sa verifici potențialul afacerii tale în online, noi, echipa SEO 365, îți punem la dispoziție o sesiune de consultanță gratuită. 

Prezenți în industria Marketingului Online încă din 2008, am îmbunătățit vizibilitatea în mediul digital pentru afaceri mari și mijlocii. Am generat rezultate reale, de lungă durată și suntem pregătiți să facem față oricărei provocări.

 

Îți dorești să ai un business cu adevărat vizibil? Hai să facem cunoștință!

 

Articol realizat pe baza informațiilor furnizate de Attila Kiraly, Fondator @SEO 365

*Statisticile prezintă valorile medii. Procentele pot să difere în funcție de domeniul de activitate.