Social Media în procente: 21 statistici Instagram pe care ar trebui să le știi

Statistici Instagram 1

Statistici Instagram relevante pentru afacerea ta

Nu mai posta la întâmplare. Ți-am pregătit 21 de statistici Instagram relevante pentru afacerea ta, care te pot ghida. Recunoaștem că avem o slăbiciune pentru rapoarte digitale, date statistice și „plăcinte” procentuale. Însă știm că datele trebuie să fie transpuse în acțiuni, altfel n-au vreun folos real. 

La începutul anului 2022, existau circa 5,4 milioane de utilizatori de Instagram în România, adică la 28,3% din populația totală a țării puteai să ajungi prin reclamele publicate pe rețeaua de socializare. Totuși, platforma permite doar utilizatori cu vârsta de peste 13 ani, așadar, de fapt, 32,5% din audiența „eligibilă” din țara noastră se află pe Instagram. Instagram rămâne cea mai folosită rețea de socializare după Facebook (citește și articolul nostru despre statistici Facebook), la noi în țară, fiind urmată de TikTok, Pinterest și LinkedIn

Avantajele pe care un brand sau o afacere le poate avea în urma activității pe Instagram nu pot fi neglijate, așadar. Însă ce spun statisticile și cum ne putem folosi de ele pentru a ne crea o strategie eficientă? Iată 21 statistici Instagram nu doar interesante, ci și extrem de utile!

Statistici Instagram 2

Spune cât mai multe „povești” și adaugă-le elemente audio

Probabil că nu ești străin de funcția „Stories” prezentă deja, sub o formă sau alta, pe multe rețele de socializare. De ce ar trebui, în mod obligatoriu, să incluzi Instagram Stories în strategia de Social Media Marketing? Lăsăm aceste 5 statistici Instagram să vorbească: 

#1 Zilnic, peste 500 de milioane de conturi se folosesc de Instagram Stories. În procente, 70% dintre utilizatori vizionează zilnic Instagram Stories. 

#2 În plus, 58% dintre utilizatorii Instagram spun că devin mai interesați de un brand după ce îl văd într-un Story. 

#3 Conversii: Alți 50% dintre utilizatori spun că au trecut la acțiune și chiar un vizitat un site pentru a achiziționa un produs sau un serviciu după ce l-au văzut în Stories. 

#4 De ce spuneam să adaugi elemente audio? Pentru că 80% din Stories care au fie muzică pe fundal, fie un voiceover, generează rezultate mai bune pentru partea de jos a funnel-ului de marketing online (conversie, achiziție, retenție) decât reclamele din Stories fără sunet. 

#5 Dar vizionează utilizatorii Stories create de companii? Se pare că da: 67% dintre utilizatori spun că vizionează Stories create de branduri. 

Concluzie? Spune „povești” pentru comunitatea din jurul brandului tău. Dacă se poate, zilnic. Adaugă stickere cu linkuri pentru a facilita conversia. Adaugă elemente audio. Funcția de „Stories” este destinată conținutului interactiv, relativ spontan, care permite o apropiere cu actualii clienți și o deschidere înspre cei care ar vrea să te cunoască mai bine. Chiar dacă e conținut efemer, rezultatele nu contenesc să apară.

 

Citește articolul nostru despre Facebook Stories pentru afacerea ta și află 15 idei pe care le poți pune în aplicare (se potrivesc și pentru Instagram).

Statistici Instagram 3

Creează Reels și conținut video

Conținutul video – cu precădere cel în format scurt – rămâne vedeta principală în tendințele în marketing. Iată 5 statistici Instagram care te pot ghida (și, poate, convinge) în dezvoltarea acestuia: 

#6 Aprox. 58% dintre oamenii de marketing au de gând să se folosească de avantajele aduse Instagram Reels în acest an. 

#7 De altfel, 9 din 10 utilizatori spun că vizionează săptămânal conținut video pe Instagram. 

#8 Totuși… 71,9% din tot conținutul publicat pe Instagram sunt postări cu fotografii. 

#9 Conținutul video generează cu 21,2% mai mult engagement decât imaginile statice (fotografii). 

#10 Video Ads generează și ele de 3 ori mai mult engagement decât imaginile. 

Pentru inspirație, citește articolul nostru » Instagram Reels: 10 idei de conținut pentru afacerea ta.

Concluzie? Ieși din zona de confort și creează conținut video – atât pentru postările standard, cât și sub formă de Reels. În continuare, există un procent foarte mare de conținut static (postări cu imagini) pe Instagram, în ciuda faptului că utilizatorii înclină spre conținut video, în ciuda ratelor mai mari de engagement pe care conținutul video le generează atât pentru postările organice, cât și pentru reclame. Este cel mai bun moment să te miști și să ieși în evidență!

Statistici Instagram 4

Generația Z adoră Instagram 

#11 La nivel global, Instagram este rețeaua de socializare preferată de Gen Z (16 – 24 ani). 

Concluzie? Dacă profilul de buyer persona ideal pentru brandul tău se încadrează în acest interval de vârstă, orientează-te cu încredere spre Instagram. Tinerii preferă Instagram – da, mai mult decât preferă TikTok. 

Statistici Instagram 5

Crește rata de interacțiuni

Rata de interacțiuni reprezintă un indicator important pe care îți recomandăm să îl urmărești îndeaproape. De multe ori, antreprenorii au așteptări nerealiste privind interacțiunile generate de postările pe Instagram (cu atât mai mult cu cât vorbim de conturi de business). Există însă moduri prin care putem crește interacțiunile. 

#12 Rata de interacțiuni la o postare pe Instagram, indiferent de tipul de conținut, este în medie de 0,83%. Aceasta variază în funcție de numărul de urmăritori: conturile cu mai puțin de 10.000 de urmăritori, de exemplu, au în medie o rată de interacțiuni de 1,11%. Aceasta scade pe măsură ce numărul de urmăritori crește, astfel în cazul conturilor cu peste 100.000 de urmăritori rata este de 0,62%. 

#13 Deși rata pare mică, pe Instagram avem cu 58% mai multe interacțiuni / utilizator decât pe Facebook! 

#14 În ciuda unor păreri adânc înrădăcinate, postările cu descrieri lungi (captions) au pe Instagram, în medie, o rată de interacțiuni mai mare decât cele cu text puțin. 

#15 Fotografiile în care apar chipuri omenești au o performanță cu aproape 40% mai bună decât cele fără. 

#16 Postările în care a fost setată locația generează cu 79% mai multe interacțiuni. 

Concluzie? Urmărește rata de interacțiuni și evoluția acesteia, de la o lună la alta. Dacă e prea scăzută, raportată fiind la aceste statistici Instagram, sau pur și simplu vrei să treci la următorul nivel, ține cont de restul datelor: adaugă texte mai lungi (de calitate și valoroase, evident), pune o față brandului tău, prezintă echipa, dacă e posibil, scoate oamenii în față și nu uita să setezi locația. Totodată, nu uita de conținutul video! (vezi #9)

Statistici Instagram 6

Lasă-te descoperit

Instagram este o platformă prietenoasă cu utilizatorii, inclusiv cu brandurile, oferindu-le celor dintâi un spațiu eficient de explorare și celor din urmă un prilej de a fi descoperiți de potențiali clienți. 

#17 Aprox. 81% dintre utilizatori se folosesc de rețea pentru a căuta informații despre produse și servicii noi. În plus, 2 din 3 utilizatori consideră că Instagram facilitează interacțiuni valoroase cu brandurile. 

#18 Așa că nu e o surpriză: 90% dintre utilizatori urmăresc cel puțin o afacere pe Instagram. 

#19 Jumătate dintre utilizatori spun că sunt mai interesați de un brand după ce au văzut reclamele acestuia pe Instagram. 

#20 O metodă agreată și folosită de oamenii de marketing pentru a ajunge la un potențial nou public constă în campaniile de Influencer Marketing. Aprox. 73% dintre oamenii de marketing se declară în favoarea acestei strategii. 

#21 În cele din urmă, e bine să știi și că în medie, pe Instagram, numărul de urmăritori ai unui cont de business crește cu aprox. 1,46% pe lună. 

Concluzie? Deși drumul și creșterea comunității pe Instagram par anevoioase, beneficiile pe care această rețea de socializare ți le poate aduce sunt multiple. Trebuie doar să știi cum să o abordezi, în ce merită să investești timp și resurse și ce poți lăsa în plan secundar. Sperăm ca aceste 21 statistici Instagram să-ți fie de folos! 

Sursă statistici Instagram și recomandări de lectură: 

???? DIGITAL 2022: GLOBAL OVERVIEW REPORT – We Are Social & Hootsuite
???? DIGITAL 2022: Romania – We Are Social & KEPIOS
???? Bagadiya, Jimit (2022) – 430+ Social Media Statistics You Must Know in 2022
???? McLachlan, Stacey (2022): 35 Instagram Stats That Matter to Marketers in 2022

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!

Alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.