Cum să-ți ajuți afacerea în perioada de criză? Avem 7 recomandări!

cum sa-ti ajuti afacerea în perioadă de criză SEO 365

Cum să-ți ajuți afacerea în perioada de criză?

Actuala situație vine cu provocări nu doar la nivel individual – de adaptare la noile restricții de deplasare și, în general, la măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, ci și la nivel profesional. De la liber-profesioniști, la afaceri mici și medii, până la companii mari, întregul sector de business este afectat, într-un mod sau altul. Inevitabil, ca proprietar de afacere, te întrebi cum să-ți ajuți afacerea în perioada de criză. 

Deși perioada este într-adevăr una critică și dificilă, iar efectele asupra economiei la nivel național și global se fac deja simțite, nu înseamnă că nu există modalități pentru a ne ajuta și dezvolta afacerea chiar și acum. Indiferent de domeniul de activitate, poți să ții cont de aceste 7 recomandări

De asemenea, specialiștii SEO 365 îți stau la dispoziție pentru o CONSULTAȚIE GRATUITĂ online. Programează-te și discutăm în detaliu » seo365.ro/contact.  

1. Mută-te în online, pe cât posibil

Sigur, va fi mai dificil pentru unii, decât pentru alții. Însă dacă reușești să faci acest pas, vei rămâne aproape de clienții tăi (actuali sau potențiali). Poate într-o etapă inițială nu simți că ai genul de afacere care se poate muta, fie și temporar, în online. Este momentul să gândim outside the box și să venim cu idei creative. Îți dăm noi câteva exemple: 

  • Dacă deții un restaurant sau o cafenea, pe lângă delivery, te poți gândi la evenimente online: poate un scurt workshop de gătit, o rețetă exemplificată, o sesiune de gătit împreună, orice fel de atelier pe tematica afacerii tale, o întâlnire online la o cafea etc. 
  • Dacă vinzi diverse produse, le poți prezenta online prin filmulețe și fotografii creative – poate chiar adaptate contextului. 
  • Dacă oferi servicii și este posibil, oferă-le în continuare în mediul online (programări ședințe online). Cum facem și noi: oferim consultanță gratuită online – eficient și în siguranță!
  • Dacă serviciile presupun în mod obligatoriu întâlniri cu clienții (saloanele de înfrumusețare, de exemplu), organizează workshop-uri interactive online. Doar un mic exemplu: „Cum să te tunzi singur cât #stămacasă?”

Poate fi distractiv, educativ și rentabil din punct de vedere financiar. Practic, orice nu poți să faci acum, în această perioadă, întreabă-te dacă nu ai putea să îi înveți pe alții online 🙂 

2. Fii alături de partenerii și angajații tăi

Păstrează legătura în mod activ cu rețeaua ta de parteneri, clienți sau furnizori. Toți trec printr-o perioadă grea, asemeni ție. Sprijinul reciproc face acum diferența. În loc să renunțăm la colaborări și parteneriate, deși motivul este cât se poate de solid, putem discuta cu partenerii noștri pentru a găsi soluții de compromis și modalități prin care ne putem susține reciproc. Blocajul economic nu ajută pe nimeni, pe termen lung. Putem opri temporar facturarea, de exemplu, sau putem regândi unele parteneriate în regim de barter.

De asemenea, fii alături de angajații tăi și încercați să găsiți soluții împreună pentru a depăși cu bine această perioadă. Fii deschis la sugestiile și ideile lor: s-ar putea să fii surprins de ingeniozitatea oamenilor în situații de criză. 

3. Fii alături de comunitatea din care faci parte! 

Pe scurt, nu uita de CSR. Implică-te în campaniile în plină desfășurare. Nu e nevoie să inventezi tu roata, căci există deja la nivel local, în mai toate marile orașe din România, o serie de inițiative care vin în întâmpinarea urgențelor din sistemul medical sau a nevoilor persoanelor vârstnice și vulnerabile la coronavirus. Contactează-i. Implică-te după posibilități.

Nu doar companiile mari, care au resurse financiare, își pot permite acest „lux”. Există numeroase afaceri mici care se implică într-un mod creativ, după propriile posibilități. Găsește-ți motivația și implică-te onest acolo unde chiar îți dorești. În niciun caz să nu aplici această recomandare doar ca o strategie de PR. Oamenii simt imediat lipsa unui interes real. 

4. Vouchere, oferte & vânzare în avans

O soluție la care deja multe afaceri s-au gândit constă în crearea unor vouchere speciale pe care clienții le pot achiziționa acum pentru servicii sau produse de care se vor putea bucura în viitor, când lucrurile vor reveni încet la normal. Voucherele pot include oferte „de nerefuzat” (reduceri, gratuități incluse). De exemplu, chiar dacă momentan cabinetul tău de stomatologie este închis, poți gândi vouchere speciale pentru anumite servicii de care clienții s-ar bucura pe viitor (ex. albirea dinților). 

5. Dezvoltă-ți „sediul” online al afacerii

Dacă ți-ai neglijat prezența afacerii în mediul online sau ai lăsat lucrurile să decurgă haotic, este momentul să-ți împrospătezi imaginea sau să pui bazele primelor tale strategii de marketing online. Mai detaliat, au scris prietenii noștri de la Cluj.com, în articolul „5 recomandări pentru antreprenorii care stau acasă”. Pe scurt, doar câteva idei: 

  • Optimizează, actualizează și asociază conturile de Social Media.
  • Dezvoltă o strategie de Social Media Marketing.
  • Familiarizează-te cu noțiunile de optimizare SEO. Și trebuie să spunem: știai că la ora actuală peste 90% dintre website-urile afacerilor din România nu sunt optimizate SEO? Nu mai amâna. Putem discuta aceste lucruri în cadrul unei consultanțe gratuite. Iar dacă te întrebi în ce măsură merită să investești în SEO în 2020, avem un răspuns detaliat în acest articol
  • Fă o „schimbare de look” pentru web design (dacă nu ai încă un website, este momentul să te gândești serios la acest aspect). 

cum sa-ti ajuti afacerea b6. Cum stai cu bugetul? 

Dacă în general mai mergeau lucrurile de la sine, într-o perioadă de criză, cum este aceasta, o analiză atentă a bugetului devine vitală. Va trebui să îți aloci exact atât timp cât este necesar pentru a te lămuri cum stai din punct de vedere financiar. Apoi, încearcă să vii cu soluții pentru optimizarea bugetului. La ce cheltuieli poți să renunți? Ce activități ai putea iniția pentru această optimizare de buget?

Atenție însă la impactul pe termen lung. Deși tendința acum este să luăm decizii cu impact imediat, să nu uităm de perspectiva de ansamblu. Vezi punctul 2. 

7. Reevaluează-ți strategiile de business

Este probabil cel mai bun moment pentru a-ți analiza în detaliu strategiile și activitățile de business. Amintește-ți care sunt obiectivele, prioritățile și valorile afacerii tale. Analizează strategiile pe care le-ai implementat în acest sens. Coincid ele cu scopurile tale? Funcționează? În ce măsură ar fi necesar să îți schimbi obiectivele și prioritățile? 

Această perioadă de criză ne provoacă pe toți să filtrăm lucrurile care sunt cu adevărat importante pentru noi. Motiv pentru care, deși este un moment dificil, poate fi cel mai bun moment pentru a ne reseta vechile obiceiuri care nu (mai) ne aduc satisfacții în afacere. Renunță la tot ce nu funcționează și stabilește-ți noi priorități. 


Echipa SEO 365 îți oferă în această perioadă consultanță gratuită online! Avem strategii care funcționează. Rămâne doar de văzut care dintre ele se potrivesc pentru afacerea ta! 

Tu ce alte recomandări ai pentru antreprenori în această perioadă? Spune-ne într-un comentariu!
Nu uita: dacă informațiile din acest articol ți-au fost utile, le poți trimite mai departe și prietenilor tăi 🙂