Google update: Ce actualizări de algoritm aduce luna mai?

Google update

Google update: Ce actualizări de algoritm aduce luna mai?

În cursul zilei de ieri, 4 mai, compania a anunțat lansarea unui nou Google update: „May 2020 Core Update”. Vorbim deja despre cea de-a doua actualizare importantă de algoritm anunțată de către celebrul motor de căutare în acest an.  Deși instrucțiunile oferite sunt cele standard, invocate deseori în cazul unei astfel de actualizări, cerința aparent de rutină a focusului pe conținut trebuie interpretată ca o prioritate pentru business-urile din online.

Google update

Conținutul, prioritar pentru Google

Desigur, calitatea conținutului a fost dintotdeauna un factor important pentru poziția site-urilor în paginile de rezultate. Cu toate acestea, fiecare update Google trebuie înțeles ca un imbold pentru companii să genereze conținut relevant, original, care să aducă un plus de valoare.

Se speculează deja printre specialiștii în Marketing Online că această actualizare vine ca urmare a transformării radicale în comportamentul de căutare al utilizatorilor din ultima perioadă. În contextul pandemiei COVID-19, publicul și-a schimbat prioritățile, iar aportul considerabil de conținut care a apărut în ultima vreme pe acest subiect l-a obligat pe Google să-și adapteze algoritmul astfel încât să răspundă nevoilor actuale fără să facă rabat de la calitatea rezultatelor.

Cum va evolua poziția ta de ranking?

În mod standard, Google afirmă că, în urma unui astfel de update, un site poate experimenta fie o creștere în ranking, fie o scădere, fără să existe neapărat o soluție concretă, alta decât îmbunătățirea calității conținutului:

„Nu este nimic în neregulă cu paginile care ar putea să înregistreze o performanță mai scăzută după o actualizare principală. Nu au încălcat ghidul nostru de reguli și nici nu au fost supuse unei acțiuni manuale sau algoritmice, așa cum se poate întâmpla cu paginile care încalcă aceste instrucțiuni. De fapt, nu există nimic într-o actualizare de bază care să vizeze anumite pagini sau site-uri. În schimb, modificările vizează îmbunătățirea modului în care sistemele noastre evaluează conținutul în general. Aceste modificări pot face ca unele pagini care anterior au fost anterior subclasate să se descurce mai bine.” – Google Webmaster Central Blog

Sfatul specialiștilor? Investește în SEO!

Dacă nu te-a convins încă răspunsul nostru la întrebarea „Merită să investești în SEO în 2020?”, specialiștii în Marketing Online vin să îți ofere încă un argument: optimizarea SEO este aliatul principal care te ajută să treci cu bine peste un astfel de update.

Actualizările de algoritm Google pot fi mai mult sau mai puțin radicale, însă un expert SEO va fi întotdeauna pregătit să își adapteze strategia astfel încât poziția site-ului tău să se mențină sau chiar să crească astfel încât afacerea ta să se poată bucura de mai multă vizibilitate.

Sursă: Search Engine Journal