Idei de Marketing de Crăciun: pe ultima sută de metri!

Idei de Marketing Craciun 1

Pe ultima sută de metri: 7 idei de marketing în perioada sărbătorilor de iarnă

Se apropie Crăciunul, minunate zile. Dar ce faci dacă ești pe ultima sută de metri cu planificarea? Explorăm împreună idei de marketing de Crăciun. Le poți implementa rapid pentru a-ți spori impactul în rândul comunității și clienților tăi. 

Știm toți că planificarea este cheia succesului când vine vorba de campanii de marketing online, însă fără îndoială perioada sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai aglomerate – nu doar în calendarul comercial, ci și în cel personal, al fiecăruia dintre noi. Însă nu e totul pierdut.

Idei de Marketing Craciun 2

7 idei de marketing de Crăciun

Chiar dacă nu vor avea același impact precum o campanie bine gândită și implementată din timp, aceste idei de marketing pot să creeze conexiuni și interacțiuni binevenite cu potențiali clienți. 

#1 Ghid de cadouri

Nu ești singura persoană care se simte cam pe ultima sută de metri. Toată lumea aleargă după cadouri. Profită de ocazie pentru a promova câteva dintre produsele tale. În ghidul de cadouri, poți oferi recomandări de produse în funcție de buget, în funcție de relații sociale și context (familie, prieteni, colegi de muncă), poți oferi recomandări de cum să alegi cadoul potrivit (la ce caracteristici ale produselor să fie atenți), sau ce combinații de produse s-ar potrivi. 

Ghidul poate fi un carusel pe Instagram (uite un exemplu cu 7 idei de cadouri pentru acea persoană dragă pasionată de marketing), un scurt video pe TikTok/ Reels, un newsletter dedicat, un PDF pe care vizitatorii îl pot descărca de pe site sau un pliant prezent în magazinele/ sediile tale.

Idei de Marketing Craciun 3

#2 Dragă Moșule… 

Invită-i pe clienții tăi nostalgici, pe părinți sau direct pe copiii acestora să-i scrie Moșului o scrisoare, în care să menționeze și ce își doresc din rândul produselor/ servicilor tale. Tu vei fi intermediar și vei premia cea mai amuzantă, cea mai drăgălașă, cea mai originală scrisoare. Tu stabilești condițiile: poți alege o gamă de produse sau servicii din rândul cărora expeditorii își pot alege preferatele. Câștigătorul va primi în dar tocmai ce a menționat în scrisoarea adresată Moșului. Alternativ: le poți oferi participanților super reduceri (fii generos: 80% reducere!) la cele mai dorite 3 produse. 

Idei de Marketing Craciun 4

#3 Promoții Flash & Reduceri

Dacă nu e încă seara de Ajun, nu e încă târziu să faci promoții și reduceri de Crăciun. Uite câteva idei: 

  • oferte limitate în timp, prin Stories, valabile deci doar 24 de ore, pentru cei care văd codurile de discount – poți anunța că până la Crăciun vor apărea 5 oferte generoase, să urmărească ce pui în Stories; 
  • pachete promoționale și kituri speciale care să reunească cele mai crăciunești produse/ servicii ale tale și să fie la un preț avantajos – dacă ești pe ultimii 10 metri, nu te complica, fă un singur pachet special, unul și bun!
  • reduceri surpriză pentru clienții care deja au achiziționat ceva de la tine – dacă oferi de obicei cupoane de 10% discount la următoarea comandă, oferă acum 25% reducere sau adaugă direct produse-cadou în colet. 

#4 Sărbători pe Social Media

Dacă tot ești pe rețelele de socializare, intră și tu în atmosfera sărbătorilor de iarnă. Postează imagini festive, arată-le celor care te urmăresc cum sunt pregătirile de Crăciun în firma ta, creează un Wishlist prin care ei îți pot transmite ce și-ar dori să primească de la tine în anul ce vine etc.

Idei de Marketing Craciun 5

#5 Vouchere de Crăciun 

Cum spuneam: toată lumea caută cadouri pentru cei dragi în perioada aceasta. Sunt soluții rapide și pot fi achiziționate nu pe ultima sută de metri, ci chiar pe ultimii doi-trei metri. 

Oferă-le clienților tăi opțiunea de a achiziționa vouchere cu valori diferite. Poți gândi vouchere în bani, disponibile în 3-4 sume diferite, sau vouchere pentru anumite servicii. Ai nevoie apoi de un design simpatic ce poate fi personalizat – ideal, cel puțin cu numele celui care oferă și numele celui care primește cadoul. 

#6 Transport gratuit

Pentru câteva zile, oferă transport gratuit pentru comenzile de Crăciun. În general, acest beneficiu este atractiv pentru cumpărători, însă cu atât mai mult va face diferența în această perioadă. Oamenii vor aprecia gestul și vor avea cu un prag în minus de trecut în drumul lor spre butonul de comandă. 

Idei de Marketing Craciun 6

#7 Evenimente speciale în magazin sau online

Dacă te implici într-o acțiune caritabilă, poți organiza o sesiune de împachetat cadouri, oferindu-le clienților tăi ocazia să devină ajutoarele Moșului. Organizează un concert de Crăciun, invitând artiști locali talentați. Ține un atelier cu sfaturi și recomandări specifice domeniului tău de activitate – online, cu participare gratuită. Poți crea astfel experiențe memorabile, în ton cu atmosfera specifică sărbătorilor de iarnă. 

Idei de Marketing Craciun 7

Cu toate că se apropie de final, perioada premergătoare Crăciunului este încă o oportunitate valoroasă pentru a-ți crește vânzările și a întări relația cu clienții. Implementând rapid aceste idei de marketing, poți transforma această perioadă agitată într-un succes comercial pentru afacerea ta. 

Nu subestima puterea unei campanii bine plasate și a unor oferte atractive în ultimele zile de cumpărături înainte de Crăciun.

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, urmărește-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365 și alătură-te comunității noastre pe grupul Strategii de Marketing Online by SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!