Statistici Facebook relevante pentru afacerea ta
Vrem să îți atragem atenția asupra câtorva statistici Facebook care s-ar putea să-ți schimbe puțin relația cu această rețea de socializare.
La nivel global, la începutul anului 2021, Facebook avea 2,74 miliarde de utilizatori în toată lumea, fiind nu doar cea mai cunoscută, ci și cea mai utilizată rețea de socializare. Sigur, nu toți sunt potențialii tăi clienți, însă o bună parte din potențialii tăi clienți cu siguranță își verifică „Facebook-ul” din când în când. Conform raportului anual digital realizat de Hootsuite & We Are Social, românii petrec în medie 2 ore și 16 minute pe zi doar pe rețelele de socializare (din cele 7 ore și 26 minute petrecute în medie, zilnic, pe internet).
Impact organic scăzut, interacțiuni organice puține
Creșterea rețelei, popularitatea ei în rândul afacerilor dornice să se promoveze, dar și algoritmul și deciziile Facebook, au dus însă și la un efect de care puțini antreprenori sunt conștienți: conținutul de brand și business ajunge foarte greu la utilizatori în mod organic. Iar conform rapoartelor anuale, cifrele continuă să scadă. Mai exact:
Impactul organic al unei postări de brand, în medie, este de 5.2% (din numărul de urmăritori). Rata medie de interacțiuni organice este 0.25%. Ce înseamnă acest lucru?
De exemplu, dacă ai 100 de urmăritori, te poți aștepta ca postarea să ajungă, în medie, abia la 5 oameni! Dintre aceștia, nici măcar unul nu va interacționa cu tine (sau unul va interacționa la una din patru postări, să zicem). Dacă ai 1000 de urmăritori, ai șansa ca măcar 2-3 oameni să interacționeze cu postarea în mod organic. Există numeroase motive pentru care se întâmplă acest lucru, însă nu suntem în postura de a le judeca. Facebook își are propria politică și propriile obiective privind fluxul de noutăți al utilizatorului. Cert este că pe măsură ce pagina ta va avea tot mai mulți urmăritori, rata interacțiunilor va coborî. De exemplu, în cazul paginilor cu peste 100.000 de urmăritori, rata medie a interacțiunilor este de 0.08%.
Concluzie #1: În funcție de tipul de business, reputație, strategii de marketing și alte variabile, încă se pot obține rezultate frumoase pe Facebook și în mod organic. Șansele și probabilitățile nu sunt, însă, neapărat de partea ta. Gândește-te serios la dezvoltarea unei strategii de Social Media Marketing care să includă (și) campanii plătite.
Spune „povești”, fără nici o reținere
Știi funcția „Stories”, nu? Poate o folosești frecvent pentru profilul personal. Dacă din vreun motiv anume încă nu te folosești de Stories și pentru afacerea ta, este momentul să o faci. De ce? Simplu: zilnic, peste 500 de milioane de oameni se folosesc de Stories.
Concluzie #2: Așadar, venind în întâmpinarea unor statistici Facebook mai puțin roz, de care am vorbit adineauri, dacă algoritmul îți dă bătăi de cap și pur și simplu nu dispui de un buget suficient pentru a susține campanii de reclame plătite, spune „povești” despre afacerea ta. Creează un conținut interactiv, spontan, menit să-i ajute pe potențialii clienți să te descopere, iar pe actualii clienți să te cunoască mai bine.
Fii propriul tău prezentator de știri
Simți și tu uneori că fluxul de noutăți Facebook este într-adevăr ca un flux de știri, locul de unde, mai nou, se informează toată lumea? Se pare că aproximativ 18.36% dintre oameni își procură știrile de pe Facebook. Mai mult decât de pe orice altă rețea de socializare. Dacă nu ești jurnalist sau trust media, probabil te gândești că informația nu te ajută cu nimic. Dacă analizăm însă mai în profunzime…
Concluzie #3: Facebook poate fi locul în care publici noutățile din cadrul companiei tale. Atenție însă: decide care sunt acele informații care au cu adevărat relevanță pentru o anumită comunitate, pentru clienții sau potențialii tăi clienți. Cu siguranță nu tot ce ți se pare ție important despre afacerea ta va avea vreo semnificație pentru utilizatorii Facebook, în general. Însă cu siguranță vor exista aspecte care vor avea impact în comunitate. Pot fi parteneriate strategice, pot fi inițiative sociale sau comunitare, poate fi lansarea unui produs inovator. Fă o schimbare de abordare: nu te promova, ci anunță o „știre”.
1 / 12
În ciuda faptului că se discută tot mai frecvent de o suprasaturație când vine vorba de reclame, există statistici Facebook care pot părea încurajatoare: utilizatorul Facebook dă click, în medie, pe câte 12 reclame în fiecare lună.
Dacă numărul ți se pare mic, nu uita că nu toate reclamele au ca obiectiv atragerea de trafic sau click-uri, nu toate necesită o acțiune imediată pentru a fi eficiente. Oricum, e bine de știut că oamenii continuă să interacționeze cu reclamele de pe Facebook.
Concluzie #4: Nu mai ignora oportunitățile pe care Facebook Ads le creează pentru afaceri. Înscrie-te în rândul celor 12.
Puterea „Like”-ului
Unele dintre cele mai populare campanii de reclame pe Facebook sunt cele care au ca obiectiv creșterea numărului de urmăritori ai unei pagini. O astfel de campanie nu îți aduce însă vânzări – cu siguranță te-ai gândit la acest lucru. Nu îți aduce vânzări în mod direct. DAR după ce un utilizator ți-a apreciat pagina de brand, probabilitatea de a face o achiziție crește cu 51%!
Mai mult, fanii unui brand pe Facebook cheltuie, în medie, de două ori mai mult decât clienții aceluiași brand, dar care nu sunt însă fani ai paginii.
Concluzie #5: Nu subestima puterea unei aprecieri. Fiecare nouă apreciere sau nou urmăritor al paginii are o șansă mai mare să se transforme într-o vânzare, iar urmăritorii paginii brandului sunt și cei care, probabil, îți vor aduce cele mai mari venituri.
Și o concluzie finală…
Statisticile nu ar trebui să rămână la statut de „interesant” sau „bine de știut”. Folosește-te de astfel de informații pentru a-ți îmbunătăți propria strategie de Social Media Marketing, în funcție de obiectivele tale de business.
Sursă statistici și recomandări de lectură:
???? DIGITAL 2021: GLOBAL OVERVIEW REPORT – We Are Social & Hootsuite
???? DIGITAL 2021: Romania – We Are Social & Hootsuite
???? Bagadiya, Jimit (2021). – 367 Social Media Statistics You Must Know In 2021
???? Newberry, Christina (2021): 47 Facebook Stats That Matter to Marketers in 2021
Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.