Autoritate tematică în SEO: cum se măsoară, cum se construiește?

Autoritate tematica in SEO (1)

Cum să dezvolți autoritate tematică pentru un website

În loc să te concentrezi pe cuvinte cheie izolate, îți construiești o expertiză solidă într-un domeniu specific. Conceptul de autoritate tematică (topical authority) câștigă teren într-un peisaj SEO în continuă schimbare.  

Autoritatea tematică a devenit un indicator important al succesului în optimizarea pentru motoarele de căutare. Pe măsură ce îți concentrezi eforturile pe construirea unei expertize recunoscute într-un domeniu specific, consolidezi și încrederea pe care utilizatorii și motoarele de căutare o au în conținutul tău. 

Dar ce este autoritatea tematică, mai exact, cum se măsoară, cum să o dezvolți și, mai ales, care este impactul acesteia asupra strategiilor de SEO și marketing online? Discutăm în cele ce urmează. 

Ce este autoritatea tematică?

Dincolo de obiectivul de a fi „cel mai bun” pe un anumit cuvânt cheie, autoritatea tematică te poziționează ca o sursă de încredere pentru un întreg subiect sau domeniu de activitate. Este un indicator al profunzimii și calității conținutului pe care îl oferi pe un anumit subiect, pe o anumită temă de discuții. Pe baza acestui conținut, Google și alte motoare de căutare pot stabili fiabilitatea și relevanța site-ului tău în raport cu ceea ce caută utilizatorii. 

» Care este diferența între autoritatea domeniului și autoritatea tematică?

În timp ce autoritatea domeniului (DA) oferă o perspectivă generală asupra site-ului în peisajul digital, autoritatea tematică te ajută să-ți trasezi o direcție mai specifică și să devii un expert în domeniul tău de activitate. Ambele îți pot crește vizibilitatea în mediul online, credibilitatea ca business, precum și pozițiile pe Google. 

Cum se măsoară autoritatea tematică?

Poate fi dificil de măsurat cu precizie în ce măsură un website deține autoritate tematică pe un anumit subiect. Există însă două aspecte pe care le poți analiza: expertiza dovedită în trecut (istoricul site-ului) și acoperirea tematică (cât de aprofundat este subiectul de interes pe site). 

Să luăm, de exemplu, două site-uri despre nutriție. 

Site-ul A acoperă o varietate de subiecte legate de sănătate și nutriție, însă are o secțiune vastă dedicată alimentației vegetariene, cu articole detaliate, ghiduri utile și studii de caz. 

Site-ul B, pe de altă parte, a publicat de-a lungul timpului un număr semnificativ mai mare de articole despre nutriție, însă temele sunt tratate superficial și nu oferă informații complexe, la un nivel aprofundat. 

Deși site-ul B are mai multe articole, site-ul A ar putea fi considerat o autoritate tematică în nutriția vegetariană, deoarece oferă conținut de calitate superioară, ce permite aprofundarea subiectului și o perspectivă mai complexă asupra acestuia. Motoarele de căutare vor înțelege acest lucru și vor clasifica site-ul A pe poziții mai bune pentru căutările relevante. 

Să luăm alte două exemple grăitoare: 

  • Dacă ai un site dedicat jucăriilor pentru copii, iar o singură pagină despre jucării de pluș atrage mai mult trafic decât toate paginile despre puzzle-uri, autoritatea tematică a site-ului se va stabili în jurul jucăriilor de pluș;
  • Dacă ai un site dedicat băuturilor, în general, și ai dedicat o rubrică vastă și bine documentată despre cafea, acoperind tot ce ține de soiuri, metode de preparare, recenzii de cafele din întreaga lume, impactul acesteia asupra sănătății, obiceiuri și tradiții asociate cafelei, site-ul tău va câștiga autoritate tematică în nișa cafelei.

Autoritate tematica in SEO (2)

Cum construim autoritate tematică într-o industrie?

Pentru a dobândi autoritate tematică, trebuie să acoperi un subiect mai bine și mai în profunzime decât oricine altcineva. Să publici conținut de calitate și să ai o rețea de linkuri interne bine dezvoltată. Backlinkurile de la alte site-uri cu autoritate joacă un rol important, fiind o dovadă în plus, ca un vot de încredere, pentru autoritatea pe care o deții într-un anumit domeniu. 

Poți să începi prin a selecta câteva subiecte relevante pentru tine și audiența ta. Pentru a acoperi subiectele în profunzime, acești pași sunt esențiali: 

  • Documentare riguroasă: cercetează în profunzime subiectul de interes pentru a-l înțelege pe deplin;
  • Conținut de calitate: publică articole complexe și pagini detaliate, bine documentate, care oferă valoare reală utilizatorilor;
  • Constanță și frecvență: publică un conținut de calitate în mod regulat pentru a menține și a construi autoritatea tematică dorită;
  • On-Page și Off-Page SEO: nu uita de aspectele SEO care influențează vizibilitatea conținutului tău și care te pot sprijini în acest demers (meta-etichete, structura URL-urilor, link building etc); 
  • Încurajarea interacțiunilor: facilitează interacțiunile între utilizatori și conținut, prin comentarii, opțiuni de distribuire în social media, invitații la discuții valoroase pentru comunitate.

Autoritate tematica in SEO (3)

Impactul autorității tematice asupra strategiilor de SEO și marketing online

În momentul în care Google evaluează conținutul unui site și, în urma experienței utilizatorilor, îl consideră ca fiind cel mai relevant și de încredere pentru un anumit subiect, acest conținut se va bucura de o clasare mai bună în SERP (paginile de rezultate) și de un trafic mai calitativ. 

Autoritatea tematică oferă brandului un vot de încredere din partea utilizatorilor și a motoarelor de căutare deopotrivă. Acest lucru determină reîntoarcerea utilizatorilor pe site-ul tău și poziții mai bune în SERP. În general, autoritatea tematică are un impact benefic și asupra rețelei de backlinkuri, generând un proces de link building mai natural. Dacă devii un expert în domeniul tău de activitate, pe un anumit subiect, crește și probabilitatea ca mai multe site-uri să distribuie sau să recomande în mod organic conținutul tău.

Impactul autorității tematice asupra rezultatelor SEO este evident, însă te poate ajuta și în atingerea unor obiective de marketing mai generale. Un trafic organic crescut înseamnă și un număr ridicat de potențiali clienți care ajung pe site-ul tău, nu pe cel al concurenței. 

În plus, consumatorii au încredere în experți. Dacă site-ul tău apare mereu în topul rezultatelor pentru căutări pe un subiect specific, vei fi luat în considerare drept un expert pe acel subiect. Acest lucru determină o îmbunătățire a reputației brandului, ceea ce, din nou, poate duce la creșterea numărului de clienți și oportunități pentru afacerea ta. 

Autoritatea tematică nu este doar un trend, ci o componentă esențială a unei strategii de SEO eficiente. Prin concentrarea pe calitatea și profunzimea conținutului, poți construi o fundație solidă pentru site-ul tău și poți deveni un lider de opinie în industria ta. Nu este un proces rapid, dar beneficiile pe termen lung vor recompensa eforturile depuse.

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, urmărește-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn și Threads. Abonează-te la newsletterul SEO 365 și alătură-te comunității noastre pe grupul Strategii de Marketing Online by SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!

***

Imagini generate cu ajutorul Microsoft Designer, conform solicitărilor furnizate de redactorul SEO 365.