Ai mai multe idei de afaceri online și nu știi în care merită să investești? Te ajutăm să iei o decizie rentabilă!
Vrei să pornești un business, ai deja mai multe idei de afaceri online, însă nu te poți decide în ce să investești. Te afli într-un impas, cu alte cuvinte. Bineînțeles, orice investiție presupune riscuri. Te putem învăța, însă, cum să stabilești în ce idei de afaceri online merită să investești, care dintre ele au cu adevărat potențial și care nu. Cum? Cu un calcul simplu.
Pasul 1: Care este „cererea”? Află numărul de căutări!
Aceasta este probabil cea mai frecventă idee care circulă la noi în agenție: totul se măsoară în cifre. Inclusiv potențialul unei idei de afaceri online. Cu atât mai mult, de fapt.
Contextul este cât se poate de simplu: dacă vrei să investești în dezvoltarea unei idei de afaceri online (poate un magazin online, poate servicii locale), va trebui să te asiguri că există cerere. În online, „cererea” se transpune în numărul de căutări lunare.
Pentru a-ți asigura un profit, ca business online, trebuie să ai clienți, bineînțeles. Cum te asiguri că vei avea clienți în mediul online? Alegând un domeniu / produse / servicii pentru care există deja un interes mare (sau cel puțin satisfăcător).
Exemplu: Dacă vrei să deschizi un magazin online în care să comercializezi exclusiv brelocuri din hârtie, ar fi indicat să afli întâi de câte ori se caută, într-o lună, acest produs. Îți spunem noi: înspre deloc (sub 10 căutări / lună la noi în țară). Desigur, poți să investești în această idee, însă conștient fiind că nu există momentan o cerere pe piață și că va trebui să o dezvolți chiar tu, de la zero. O alternativă mai sigură ar fi să te îndrepți înspre „brelocuri personalizate” (cu 800 de căutări lunare) sau, brelocuri, în general (cu 600 de căutări lunare). Ideile sunt doar cu rol de exemplu, desigur, căci sunt prea puține căutări pentru a dezvolta o afacere profitabilă la modul real, doar în jurul acestui tip de produse.
Numărul de căutări (volum) este primul indicator pentru potențialul unei idei de afaceri online. Prin urmare, dacă ai 20 de idei de afaceri online diferite, primul pas ar fi să demarezi o amplă comparație, adică să afli care este volumul de căutări online – însă nu doar pe un cuvânt-cheie, ci pe grupe mari de cuvinte-cheie specifice fiecărui domeniu.
Pasul 2: Volum vs. ‘Keyword Difficulty’
Majoritatea uneltelor pe care specialiștii SEO le utilizează când fac un Keyword Research oferă, pe lângă informațiile despre numărul de căutări pentru un cuvânt-cheie, și o estimare a cât de dificil este să urci în top 10 poziții organice pe motoarele de căutare pentru cuvântul-cheie respectiv (un indicator numit ‘Keyword Difficulty’).
Vestea bună este că, momentan, în România, exceptând câteva domenii, concurența nu este chiar atât de puternică. Afacerile încă nu investesc serios în servicii SEO profesionale, prin urmare cele care o fac, se bucură de un avantaj puternic. Dacă reușești, așadar, să ajungi pe primele poziții pe Google, poți să crești frumos și rapid! Ceea ce ne duce la următorul calcul…
Pasul 3: Calcul pentru potențialul unei idei de afaceri online
În momentul de față, dacă alegi să investești într-un domeniu în care, acumulat, ai 100.000 de căutări / lună pentru un grup de cuvinte-cheie, unde concurența, să spunem, are un scor DR de 20, cu o investiție în SEO în primele 6 – 8 luni, poți să pornești o afacere online care să ajungă în poziții de top pe Google în acest interval de timp.
Vom presupune – realist – că nu vei obține prima poziție pe Google pentru toate cuvintele-cheie, însă cu o strategie SEO bună, poți să ajungi cu toate cuvintele-cheie pe primele 1-5 poziții. Așadar, vom calcula la o poziție medie de 3.
Știm deja, de când am vorbit detaliat despre motoarele de căutare, faptul că a treia poziție organică de pe Google atrage, în medie, 11% din traficul potențial. La 100.000 de căutări lunare, dacă în medie ocupi a treia poziție pe cuvintele-cheie, vei obține 11.000 de vizite pe site. Când vine vorba de magazine online, în medie, vorbim de o rată de conversie de 1-2%, deci avem un minim de 110 comenzi / lună. În cazul serviciilor locale, în schimb, rata de conversie este mai mare, de 5-6% (de exemplu, serviciile medicale).
Ajuns aici cu calculul, îți recomandăm să cauți apoi studii specifice domeniului de care ești interesat. De exemplu, câte astfel de produse ajung, în medie, într-un coș de cumpărături? Care este valoarea medie a unui coș de cumpărături din domeniul vizat? Care sunt prețurile practicate? etc. Vei avea astfel o imagine și mai clară a potențialul acestor idei de afaceri online.
Pasul 4: Îndrăznește să afli potențialul maxim! 🙂
Dacă ești cu adevărat ambițios, vei dori să afli potențialul maxim. Reluăm calculul, cu o mică-mare diferență: ne imaginăm că suntem pe prima poziție cu toate cuvintele-cheie. În medie, prima poziție organică de pe Google se bucură de 28.5% dintre click-urile totale. Iar dacă site-ul are și niște extensii foarte bine gândite și setate, acest procent poate să urce până la 46.9%! Cum arată calculul nostru acum?
Într-un scenariu și mai optimist, poți să fii tu cel care ocupă primele trei poziții pentru fiecare căutare, ceea ce înseamnă că ai reuși să atragi între 55 – 73% din traficul potențial!
Pasul 5: Cum arată calculul dacă ești abia pe poziția a 10-a pe Google?
Putem face un calcul și pentru această nefericită poziție, știind că obține, în medie, cam 2,5% din traficul potențial al unei căutări. Astfel, în aceeași situație, dacă în cazul unei idei de afaceri online, avem 100.000 de căutări lunare în total, iar noi, în medie, ne poziționăm pe locul 10 în pagina de rezultate, am avea în medie 2.500 de vizite pe site, convertite în aproximativ 25 de comenzi lunare.
Diferența este enormă și sperăm că te-am ajutat, astfel, să înțelegi importanța a două elemente esențiale în momentul în care decizi să investești într-o idee sau alta de afacere online:
- Volumul de căutări – căci acesta este punctul de plecare, acel „potențial” real și maxim;
- Pozițiile de top pe Google – căci de acolo vor veni cu adevărat rezultate; cu cât ești mai bine poziționat, cu atât ai șanse să atingi potențialul maxim al unei afaceri online.
În tot acest demers, va fi necesară o analiză a concurenței, alături de un Keyword Research amănunțit, corect și detaliat – care să îți ofere această imagine de ansamblu privind volumul de căutări și gradul de dificultate. Cei mai mulți antreprenori nu își dau seama ce diferență de la cer la pământ poate face o selecție optimă a cuvintelor-cheie pentru afacerea lor.
Fie că alegi să apelezi la serviciile noastre pentru realizarea unui Keyword Research, fie că decizi să înveți singur cum se face sau apelezi la o altă agenție, acum știi cum ar trebui să calculezi potențialul unor idei de afaceri online, iar în funcție de aceste informații, sperăm să poți lua o decizie cu adevărat profitabilă!
Dacă vrei să discutăm detaliat despre dezvoltarea afacerii tale, înscrie-te acum pentru CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.