Google Ads vs SEO. Ce instrument se potrivește strategiei tale de Marketing?

Google Ads vs SEO. Ce instrument se potrivește strategiei tale de Marketing?

Oamenii de afaceri care s-au hotărât deja să facă o investiție în Marketing online se lovesc deseori de aceeași dilemă: Ce instrument îmi aduce mai mult profit – Google Ads vs SEO? Răspunsul este, desigur, subiectiv și include o mulțime de factori de influență: profilul companiei, vechimea pe piață, obiectivele prevăzute în strategia de marketing etc.

Ce trebuie evidențiat încă de la început este că vorbim despre două unelte de Marketing foarte puternice, cu performanțe clare, ușor de anticipat. Puterea de a preconiza rezultatele înainte de a investi este calitatea de bază prin care se remarcă fiecare dintre ele. Ceea ce ne determină să ne îndreptăm spre servicii SEO sau spre campanii Google Ads este diferența de rapiditate, costurile sau rata de respingere a utilizatorilor.

În cele ce urmează, vă vom prezenta specificul fiecărei strategii în parte și vom realiza o comparație pentru a pune în evidență avantajele și dezavantajele fiecăreia. Vom găsi, totodată, răspuns la întrebarea: Ce facem cu traficul odată ce a ajuns în site?

Google Ads vs SEO

Ce este SEO?

Search Engine Optimization reprezintă un set de instrumente care îți asigură o creștere a vizibilității business-ului în motoarele de căutare. Pe baza unui Keyword Research, poți identifica cele mai populare și profitabile căutări pe care le fac potențialii tăi clienți. Prin optimizarea conținutului pe care îl furnizează brandul tău atât On Page, cât și Off Page, te asiguri că site-ul va fi indexat pe o poziție superioară în motoarele de căutare, generând lead-uri sau vânzări directe.

Îți aduci aminte despre mina de diamante, cea de aur și cea de argint despre care vorbeam într-un articol anterior? Spuneam atunci că optimizarea SEO este metoda prin care poți ajunge printre primele trei site-uri afișate pentru un cuvânt-cheie. Acestea însumează  aproximativ 64%* din totalul de trafic. Optimizarea este un proces de lungă durată, dar odată ajuns pe o poziție fruntașă, ROI-ul va fi pe măsură.

 Google Ads vs SEO 1

Atunci când indexează site-urile, algoritmul Google acordă punctaje de la 0-100. Cu cât nota este mai mare, cu atât poziția de afișare va fi mai bună. La baza acestui scor stau câteva principii de bază:

Acestea sunt doar câteva dintre cele mai importante elemente. Procedura pe care o desfășoară motoarele de căutare este una complexă și foarte bine reglementată. Astfel, primele rezultate pot să-i ofere utilizatorului o experiență de căutare foarte bună. 

Ce este Google Ads?

Google Adwords, rebranduit în 2018 ca Google Ads, este o platformă de promovare plătită creată de celebra companie. Cu ajutorul ei, brandul tău ajunge mai ușor la potențialii clienți sub diferite forme: 

  • Campanii Ads Search – campanii PPC (Pay-per-Click) afișate în pagina de rezultate;
  • Campanii Ads Display – reclame grafice afișate pe alte site-uri/platforme;
  • Campanii de Remarketing – o combinație între primele două prin care poți retargeta potențialii clienți;
  • Altele: YouTube Ads,  Google Shopping etc.

Pentru a realiza o comparație cu optimizarea SEO, ne vom concentra, în cele ce urmează, pe prima funcție. Așa cum spuneam, Google pune la dispoziție campaniile de Pay Per Click. Acest lucru presupune afișarea, în motoarele de căutare, a ceea ce putem numi “clickable ads”. Ele sunt distribuite în funcție de cuvintele-cheie pentru care un marketer licitează o anumită sumă de bani. Cu cât valoarea crește, cu atât reclama va fi prioritizată de Google, ocupând prima poziție în rubrica de anunțuri.

Google Ads vs SEO 2

Google Ads vs SEO – care dintre ele ți se potrivește?

Nu putem spune că unul dintre instrumente este mai eficient decât altul. Evident, părerile sunt subiective, dar trebuie să înțelegi care este specificul fiecăruia și să-ți adaptezi strategia în funcție de obiectivele pe care le ai. Fără îndoială, rezultatele maxime se obțin dacă găsim un echilibru între cele două, dar uneori circumstanțele ne obligă să alegem doar una.

  • Google Ads are efecte imediate în comparație cu SEO. Din momentul în care o companie devine activă, începe să producă trafic. SEO, pe de altă parte, implică un proces de lungă durată, rezultatele devenind vizibile după aproximativ 6 luni. Cu toate acestea, aportul de trafic este mult mai mare (pozițiile organice împart aproximativ 90% din trafic*) decât în cazul anunțurilor plătite (aproximativ 6-9%*). 

Mai jos avem exemplul unuia dintre clienții noștri, care, în prezent, are un număr de aproximativ 36.000 de cuvinte-cheie pe care se face SEO. Acestea aduc lunar 116.000 de vizitatori. Dacă ar fi să plătim pentru același volum de accesări, ar trebui ca firma să investească în fiecare lună aproximativ 60.000 $ în campanii PPC.

Google Ads vs SEO 3

  • În cazul SEO, atunci când targetăm anumite cuvintele-cheie trebuie să ținem cont de un algoritm destul de complex în elaborarea conținutului. Google Ads ne dă libertatea să targetăm orice keyword pe care îl considerăm potrivit, factorul decisiv fiind, în acest caz, bugetul. Cu cât licitezi mai mult, cu atât poziția ta de afișare pentru un cuvânt-cheie va crește.

Mai mult…

  • Google Ads aduce trafic plătit, ceea ce înseamnă că tu vei investi bani pentru fiecare persoană care ajunge pe site, indiferent dacă aceasta face sau nu o achiziție. SEO aduce trafic organic, însă asta nu te scutește total de costuri. Pentru ca fluxul de clienți să fie constant și pentru ca poziția ta de indexare să rămână constantă, este nevoie să lucrezi permanent cu o agenție care să monitorizeze procesul și să intervină la nevoie. În cele mai multe cazuri, costurile SEO vin în forma unui abonament fix lunar pe care un client îl plătește agenției. În primele 6 luni, SEO reprezintă mai degrabă o investiție, dar pe termen mediu și lung, ROI-ul este mult mai mare.
  • Google Ads te aduce pe prima pagină de rezultate, în timp ce cu SEO poți rămâne o perioadă pe pagini secundare. În țări precum SUA, este foarte greu să ajungi pe prima pagină întrucât concurența este foarte mare, iar site-urile se bucură de un scor de SEO foarte mare. Din fericire, în cazul României, situația este mai bună și, alături de echipa potrivită de specialiști, afacerea ta poate ajunge în primele trei poziții nu doar pe keywords de nișă, ci și pe unele generale, puternice.

Google Ads vs SEO 4

  • Nivelul de bounce rate este mult mai mare în cazul Google Ads decât în cazul traficului organic. Bounce rate (rata de respingere) este un indicator care arată câți dintre utilizatori ies de pe prima pagină imediat după ce au intrat, fără a parcurge conținutul sau realiza orice altă acțiune pe site. Factorii care influențează rata de respingere nu se rezumă doar la sursa de proveniență a traficului, ci și la calitatea conținutului, viteza de încărcare, tipul de activitate al afacerii tale, tipul de dispozitiv de pe care este accesat. Vom dezvolta subiectul într-un articol viitor.

Am adus trafic pe site. Ce urmează?

Mulți oameni de business decid să investească în campanii de Google Ads sau în SEO fără a lucra cu o agenție. Rezultatele vor fi vizibile: traficul va crește pe site. Ce nu iau în considerare este cum vor transforma traficul în profit. Fără o strategie holistică de Marketing Online, investiția în aceste instrumente se irosește fără a aduce un ROI substanțial. De aceea, recomandarea noastră principală este să mențineți un parteneriat de lungă durată cu o agenție de promovare. 

Putem observa în imaginea de mai jos cât de important este ca procesele să fie monitorizate permanent de o echipă de specialiști. Unul dintre clienții noștri a reușit să înregistreze, în 3 ani, o creștere impresionantă de trafic organic. Se poate observa, însă, că au fost și momente de scădere. Fără o supraveghere din partea unui specialist, rezultatele și-ar fi continuat traseul descendent. 

Google Ads vs SEO 5

Revenind la transformarea traficului în vânzări/lead-uri, cea mai eficientă metodă este Remarketingul. Oamenii ajung într-o primă vizită pe site-ul tău, dar nu poți fi sigur că sunt interesați să facă o achiziție imediată. Prin retargetare, le poți trimite mesaje personalizate, astfel încât să-i convingi să cumpere sau să apeleze la serviciul tău.

Google Ads vs SEO – produsul de marjă și produsul de scenă

Având în vedere că organicul este aspectul pentru care Google este recunoscut, dar care nu aduce profit companiei, putem considera SEO ca fiind produsul său de scenă. Google Ads este produsul de marjă, prin care compania își asigură, de fapt, veniturile. Cum se asigură că va avea investiții în zona de reclame plătite, dacă majoritatea traficului este captat de organic? Există două explicații din punctul nostru de vedere:

  • Ai nevoie de Remarketing pentru a transforma traficul organic în conversii, iar acest lucru se poate face doar prin plasare de reclame.
  • Pe o piață foarte dezvoltată în online (ex: SUA,  țările din Vestul Europei), este foarte dificil pentru un brand nou să ajungă organic pe prima pagină de rezultate. Site-urile de acolo au scoruri SEO foarte ridicate și investesc permanent în îmbunătățirea/menținerea poziției. În această situație, Google Ads rămâne singura opțiune pentru a apărea pe prima pagină de rezultate. Multe business-uri sunt obligate să apeleze la acest instrument pentru a-și crește profitul deoarece nu au luat decizia de a implementa tactici SEO la timp.

Din fericire, România este o țară în care NU multă lume a descoperit beneficiul investiției în SEO. Așadar, este momentul ideal ca afacerea ta să fie indexată pe o treaptă superioară. În acest mod, vei folosi reclamele plătite doar în campanii ocazionale. Nu vei fi obligat să acorzi bugete uriașe pentru a genera trafic.

Concluzia? 

Cum rămâne până la urmă cu Google Ads vs SEO? Fără îndoială, rezultatele maxime se obțin dacă găsim un echilibru între cele două instrumente. Promovarea plătită este utilă pentru a susține, cu momente de vârf, procesul încet, dar eficient al optimizării. Prima are efect imediat, dar temporar – rezultatele unei campanii Google Ads se mențin doar atât timp cât investim. Cealaltă are efecte lente, dar de o performanță ridicată: efectele SEO rămân vizibile pe termen lung dacă sunt monitorizate.

Cu alte cuvinte, dacă ai nevoie de un boost masiv de vânzări, poți apela pentru o perioadă la Google Ads. Nu neglija însă investiția în optimizare, care îi asigură afacerii o dezvoltare armonioasă. SEO te ajută să creezi un brand vizibil, de notorietate și încredere, dar și să reziști pe piață în momente de criză.

Echipa SEO 365 vine în această perioadă în sprijinul mediului de business din România. Ne punem cei peste 20 de ani de experiență în online la dispoziția celor care își doresc să își mute afacerea în mediul digital. Ne propunem să lucrăm împreună pentru a identifica toate oportunitățile pentru următoarea perioadă: creșterea vizibilității, generarea de lead-uri/ vânzări sau fidelizarea comunității prin Social Media (Facebook, Instagram sau LinkedIn). Contactează-ne pentru a beneficia de consultanță gratuită!

Google Ads vs SEO 6

Articol realizat pe baza informațiilor furnizate de Attila Kiraly, Fondator @SEO 365

*Statisticile prezintă valorile medii. Procentele pot să difere în funcție de domeniul de activitate.


Google Ads vs SEO. Which tool fits your Marketing strategy best?

Google Ads vs SEO

Google Ads vs SEO. Which tool fits your Marketing strategy best?

Business people who have already decided to invest in Online Marketing often face the same dilemma: Which tool brings me the most profit – Google Ads vs SEO? The answer is, of course, subjective and includes a lot of influencing factors: the company’s profile, the length of time on the market, the objectives included in the strategy, etc.

What must be highlighted from the beginning is that we are talking about two very powerful Marketing tools, with clear performance, easy to anticipate. The power to predict results before investing is the basic quality that sets each of them apart. What makes us choose one tool or the other is the difference in speed, costs or rejection rate of the users.

Below, we are going to present the specifics of each strategy and compare them in order to highlight the advantages and disadvantages of each. We will also find the answer to the question: What do we do with traffic once it reaches the site?

Google Ads vs SEO

What is SEO?

Search Engine Optimization is a set of tools that ensures an increase in business visibility in search engines. Based on a Keyword Research, you can identify the most popular and profitable searches that your potential customers do. By optimizing the content that your brand provides both On Page and Off Page, you ensure that the site will be indexed in a higher position in search engines, generating leads or direct sales.

Do you remember the diamond, gold and silver mines we talked about in a previous blog post? We were saying then that Search Engine Optimization is the method through which you can reach the top three sites displayed for a keyword. They account for about 64%* of total traffic. Optimization is a long process, but once you reach a leading position, the ROI will be commensurate.

 Google Ads vs SEO 1

When indexing sites, Google’s algorithm scores them from 0 to 100. The higher the grade, the better the display position. This score is based on some basic principles:

  • page / domain age;
  • the number of backlinks or links brought from Off Page SEO;
  • the user’s search term;
  • the keywords inside the site (text, URL, titles, meta descriptions, etc.);
  • the website’s loading speed;
  • whetherthe platform is user-friendly and mobile-friendly.

These are just some of the most important elements. The procedure performed by search engines is a complex and very well regulated one. Thus, the first results can give the user a very good search experience.

What is Google Ads?

Google Adwords, rebranded in 2018 as Google Ads, is a paid promotion platform created by the famous company. With its help, your brand reaches potential customers more easily in different forms:

  • Ads Search Campaigns – PPC (Pay-per-Click) campaigns displayed on the results page;
  • Ads Display Campaigns – graphic ads displayed on other sites / platforms;
  • Remarketing campaigns – a combination of the first two options through which you can retarget potential customers;
  • Others: YouTube Ads, Google Shopping etc.

To make a comparison with Search EngineOptimization, we will focus, in the following, on the first function. As wewere saying, Google makes Pay Per Click campaigns available. This involves displaying, in search engines, of what we can call “clickable ads”. They are distributed according to the keywords for which a marketer bids a certain amount of money. The higher the value, the more the ad will be prioritized by Google, ranking first in the ad category.

Google Ads vs SEO 2

Google Ads vs SEO – which one suits you best?

We cannot say that one of the tools is more effective than the other. Obviously, opinions are subjective, but you have to understand what is specific to each one and adapt your strategy according to the objectives you have. Undoubtedly, the maximum results are obtained if we find a balance between the two, but sometimes circumstances force us to choose only one.

  • Google Ads has immediate effects compared to SEO. Once a company becomes active, it begins to generate traffic. SEO, on the other hand, involves a long-term process, the results becoming visible after about 6 months. However, traffic is much higher (organic positions share about 90% of traffic*) than paid ads (about 6-9%*).

Below is the example of one of our clients, who currently has about 36,000 keywords on which SEO is done. They bring 116,000 visitors a month. If we were to pay for the same volume of hits, the company would have to invest about $60,000 in PPC campaigns each month

Google Ads vs SEO 3

  • In the case of SEO, when targeting certain keywords we must take into account a rather complex algorithm when we developthe content. Google Ads gives us the freedom to target any keyword we deem appropriate, the decisive factor being, in this case, the budget. The more you bid, the higher your display position for a keyword will be.

Even more…

  • Google Ads brings paid traffic, which means you’ll invest money for every person who reachesyour site, whether or not they make a purchase. SEO brings organic traffic, but that doesn’t totally save you costs. In order for the flow of clients to be constant and for your indexing position to remain constant, you need to work constantly with an agency that monitors the process and intervenes as needed. In most cases, SEO costs come in the form of a fixed monthly subscription that a client pays to the agency. In the first 6 months, SEO is more of an investment, but in the medium and long term, the ROI is much higher.
  • Google Ads brings you to the first page of results, while with SEO you can stay for a while on the secondary pages. In countries such as the USA, it is very difficult to get on the first page because the competition is very high and the sites enjoy a very high SEO score. Fortunately, in the case of Romania, the situation is better and, together with the right team of professionals, your business can reach the first three positions not only on niche keywords, but also on some general, strong ones.

Google Ads vs SEO 4

  • The bounce rate is much higher for Google Ads than for organic traffic. The bounce rate is an indicator that shows how many users leave the landing page immediately after accessing it, without going through the content or performing any other action on the site. The factors that influence the bounce rate are not only the source of the traffic, but also the quality of the content, the loading speed, the type of activity of your business, the type of device from which it is accessed. We will develop this topic in a future article.

We brought traffic to the site. What’s next?

Many business people decide to invest in Google Ads or SEO campaigns without working with an agency. The results will be visible: traffic will increase on the site. What they don’t take into account is how they will turn traffic into profit. Without a holistic Online Marketing strategy, the investment in these tools is wasted without bringing a substantial ROI. Therefore, our main recommendation is to maintain a long-term partnership with a promotion agency.

We can see in the image below how important it is for the processes to be constantly monitored by a team of specialists. One of our clients managed to record, in 3 years, an impressive increase in organic traffic. It can be seen, however, that there were also moments of decline. Without the supervision of a specialist, the results would have continued their downward path.

Google Ads vs SEO 5

Coming back to turning traffic into sales / leads, the most effective method is Remarketing. People get to your site on a first visit, but you can’t be sure they’re interested in making an immediate purchase. By retargeting, you can send them personalized messages to persuade them to buy or use your service.

Google Ads vs SEO – the margin product and the stage product

Given that organic is the aspect for which Google is recognized, but which does not bring profit to the company, we can consider SEO as its stage product. Google Ads is the margin product, through which the company actually ensures its income. How do you ensure that you will have investment in the area of paid advertising, if most of the traffic is captured by organic? There are two explanations from our point of view:

  • You need Remarketing to turn organic traffic into conversions, and this can only be done by placing ads.
  • In a highly developed online market (e.g. the USA, Western Europe), it is very difficult for a new brand to reach the first page of results organically. The sites there have very high SEO scores and are constantly investing in improving / maintaining their position. In this case, Google Ads remains the only option to appear on the first page of results. Many businesses are forced to use this tool to increase their profit because they have not made the decision to implement SEO tactics on time.

Fortunately, Romania is a country where NOT many people have discovered the benefit of investing in SEO. So, this is the ideal time for your business to be indexed on a higher level. This way, you’ll only use paid ads during occasional campaigns. You won’t have to spend huge budgets in order to drive traffic.

The conclusion?

So, where do we stand on Google Ads vs. SEO after all? Undoubtedly, the maximum results are obtained if we find a balance between the two instruments. Paid promotion is useful to support, at peak times, the slow but effective process of optimization. The first takes effect immediately, but temporarily – the results of a Google Ads campaign are maintained only as long as we invest. The other has slow but high-performance effects: SEO effects remain visible in the long run if monitored.

In other words, if you need a massive sales boost, you can rely on Google Ads for a while. However, do not neglect the investment in optimization, which ensures the harmonious development of the business. SEO helps you create a visible brand, notorious and trustworthy, but also to be able to keep your position on the market in times of crisis.

The SEO 365 team is happy to support, during this period, the Romanian business environment. We put our over 20 years of online experience at the service of those who want to move their business in the digital environment. We aim to work together to identify all opportunities for the next period: increasing visibility, generating leads / sales or community loyalty through Social Media. Contact us for free advice!

Google Ads vs SEO 6

Article based on information provided by Attila Kiraly, Founder @SEO 365

 

* Statistics show average values. The percentages may differ depending on the field of activity.

Leave a Reply

Îți plac articolele noastre?

Vino în comunitatea SEO 365:

Abonează-te la newsletter!



*Prin abonarea la newsletter, sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale. Firma poate utiliza aceste date pentru a-mi trimite periodic e-mail-uri. Detalii: Politica de Confidențialitate.