Top 15 tendințe în Marketing Digital în 2022

Marketing Tendinte 1

Ce tendințe în Marketing Digital ar trebui să te preocupe în 2022? 

Începutul fiecărui an e bun prilej pentru a-ți stabili prioritățile. Îți prezentăm acele tendințe în Marketing Digital care nu par să dispară prea curând – ca business, e important să ții cont de ele. 

Probabil că nu îți sunt străine planificarea, stabilirea unor obiective și procesele de monitorizare care ar trebui să le însoțească. Însă cum îți stabilești o nouă direcție atunci când simți că, poate, te-ai plafonat? Cum te asiguri că rămâi relevant pe piață și că ții pasul cu evoluția mediului online? Deși genul acesta de liste pot să fie un clișeu, utilitatea lor rămâne: află care sunt acele tendințe în Marketing Digital în 2022 și fă tot posibilul să te aliniezi cu ele, dacă nu ai făcut-o deja. 

Tendințe în Marketing pe rețelele de socializare

#1 VIDEO is King. Conținutul video rămâne în centrul atenției – nu știm cum să insistăm mai mult pe această idee. Cu toate acestea, nu toate companiile și brandurile reușesc să îl includă în strategia lor de Social Media Marketing. În România, acest lucru încă poate fi în beneficiul celor care încep acum, oferindu-le un avantaj considerabil față de concurenți. Dacă ultimii doi ani au avut un impact semnificativ în crearea și consumarea conținutului video, tendințele anului curent ne arată creșteri continue în consumul acestui tip de conținut! 

#2 Reels. Continuând ideea, preferatul tuturor rămâne conținutul video în formă scurtă, între 30 – 60 de secunde. Ce înseamnă acest lucru pentru strategia ta de marketing online? Simplu: dozează-ți timpul și resursele pentru a include Reels în strategia ta de promovare pe Instagram. Nu mai e loc de îndoială: algoritmul platformei favorizează acest tip de conținut, iar utilizatorii preferă conținutul video. Simplu. 

#3 LIVE. Deși opțiunea de a transmite live nu e deloc nouă pe rețelele de socializare, odată cu o creștere a consumului de conținut video, a crescut și interesul pentru aceste experiențe. Transmisiile LIVE pot fi anunțate și programate pe Instagram, printr-o postare în feed & stories. 

#4 Stories. Acest tip de conținut efemer rămâne în atenția utilizatorilor Social Media. Partea bună este că deja de multă vreme chiar și paginile cu mai puțin de 10.000 de urmăritori pot să adauge un buton cu link în orice Story, prin urmare își pot atinge mai ușor obiectivele (trafic pe site, vânzări directe, înscrieri la newsletter etc). Dacă ai nevoie de un punct de plecare, citește articolul nostru » Facebook Stories pentru afacerea ta: 15 idei pe care le poți pune în aplicare

#5 Grupuri. După conținutul postat de prieteni și persoane pe care utilizatorii le urmăresc, postările din grupuri sunt tipul de conținut cu cele mai multe vizionări pe Facebook (abia apoi urmează postările paginilor urmărite!). Dacă nu ai făcut-o deja, este momentul să acorzi atenție comunității și grupurilor – atenție, însă: într-o manieră autentică, nu spam.

Tendinte Facebook - Grupuri

Vizionări ale conținutului organic pe Facebook. Sursă: Widely Viewed Content Report.

#6 TikTok. Nu îl mai poți evita. În ciuda prejudecăților și reținerilor pe care multe branduri încă le au față de TikTok, acesta a fost într-o continuă creștere a numărului de utilizatori (de toate vârstele!), iar tendințele în marketing pentru anul acesta sunt pe un curs ascendent. Platforma este pregătită să primească brandurile (din e-commerce, în mod special), iar TikTok Ads va fi pe val! De ce să-ți pese? Pe TikTok conținutul devine viral mai ușor decât pe alte rețele de socializare, ajungi mai rapid la utilizatori noi, nu doar la cei care te urmăresc. 

#7 Conținut personalizat. Deși e mai rapid și mai ieftin, distribuirea aceluiași conținut pe toate rețelele de socializare nu e cea mai bună strategie. Ce funcționează pe Facebook, e posibil să nu funcționeze pe TikTok sau pe Instagram. Ce funcționeză pe Instagram, s-ar putea să nu-și găsească locul în strategia de promovare pe LinkedIn și tot așa. Decide unde e publicul tău țintă, care sunt obiectivele tale de business și, dacă nu poți crea conținut dedicat fiecărei platforme în parte, alege una-două pentru a-ți concenta eforturile acolo. 

Confidențialitatea datelor devine și mai importantă!

#8 Grija pentru confidențialitate. Consumatorii sunt tot mai preocupați de confidențialitate și securitatea datelor, mai conștienți de drepturile pe care le au în contextul interacțiunilor cu diverse branduri. Ce ar trebui să faci? Să îți pui la punct metodele de colectare a datelor, de exemplu. Dacă trimiți un newsletter sau dezvolți strategii de E-mail Marketing, asigură-te că lista ta este una reală, că persoanele incluse și-au dat consimțământul (prin completarea unui formular, de exemplu).

Marketing Tendinte 2

Tendințe în Marketing pe motoarele de căutare

#9 Strategiile organice devin mai importante ca niciodată. Oamenii își doresc să dețină mai mult control asupra informațiilor care vin spre ei, așa că o strategie SEO „clasică”, care îți asigură trafic organic pe site-ul afacerii, este de neprețuit. Cum ne place nouă să spunem: devii afacerea potrivită, la momentul potrivit! Ce ar trebui să faci? Întâi, un Audit SEO tehnic complet. Apoi, un Keyword Research amănunțit. Pe baza celor două, poți dezvolta o strategie de optimizare SEO ca la carte. Bineînțeles, te putem ajuta în acest sens » înscrie-te pentru o consultanță gratuită

#10 Core Web Vitals. Google măsoară experiența utilizatorului printr-o serie de indicatori reuniți sub conceptul de “Core Web Vitals”. Aceștia influențează semnificativ poziționarea organică pe paginile cu rezultate generate de o căutare. 

#11 Căutarea vocală. Chiar dacă în România încă nu se simte deocamdată impactul acestei tendințe în marketing, căutările vocale rămân pe un trend ascendent. Conform GWI, un sfert dintre toți utilizatorii de internet (16 – 64 ani) utilizează asistenți vocali săptămânal pentru a căuta informații. În România, procentul este mai scăzut (aprox. 8-9% dintre utilizatori), însă dacă urmărim tendințele globale, căutarea vocală va câștiga teren. Ce ar trebui tu să faci? Să îți adaptezi conținutul site-ului astfel încât să vii în întâmpinarea diferitelor metode de căutare. O introducere găsești în articolul nostru: Voice Search Optimization: Cum adaptăm SEO pentru căutarea vocală?

#12 Optimizarea pentru dispozitive mobile. Credem că nu mai are nevoie de prezentare și nici „opțională” nu ar mai trebui să fie pentru companiile care își doresc cu adevărat să rămână vizibile și relevante pe piață.

Marketing Tendinte 3

Metaverse, mișcare și sustenabilitate

#13 Primii pași în Metaverse. Chiar dacă pare ceva ce ține de viitor, primii pași în Metaverse au fost deja făcuți. Este momentul să te pui la curent cu tot ceea ce va presupune această transformare a mediului digital și să înțelegi ce implicații va avea asupra brandurilor. Versiuni 3D ale site-urilor, magazine virtuale în care produsele pot fi studiate 3D de clienți, plasare de brand în lumi virtuale, jocuri virtuale create de branduri, așa-numitele ‘digital flex’ (NFT-uri de brand) sau obiecte virtuale de colecție (‘virtual collectibles’), dar și experiențe unice VR – AR vor deveni rapid noi metode prin care brandurile se vor conecta la audiențele lor. Poți să începi citind articolul nostru: Primii pași în Metaverse: cum se va transforma mediul online?

#14 Animații, GIF-uri și coduri QR. Anul acesta vine cu o creștere semnificativă a nevoii de mișcare în mediul online. Animațiile, GIF-urile sau codurile QR se află în tendințe în marketing tocmai pentru că sunt dinamice, spun povești într-o manieră interactivă, atrag atenția și asigură interacțiuni rapide. 

#15 Sustenabilitatea. Consumatorii sunt tot mai interesați de sustenabilitate, își doresc ca brandurile lor preferate să utilizeze, de exemplu, materiale reciclabile sau să aibă politici de reducere a impactului asupra mediului. Pentru a se putea identifica și alinia cu un brand, oamenii sunt mai atenți la valorile declarate ale acestuia (în strategia ta de marketing online, asigură-te să le faci publice!), dar mai ales la responsabilitatea asumată, la modul în care acesta gestionează resursele și la impactul acestuia asupra comunităților. Devin importante transparența, comunicarea, deschiderea de a lua în considerare sugestiile comunității. 

Sperăm ca lista de tendințe în marketing digital pentru acest an să te motiveze, să te ajute să iei decizii și să stabilești ordinea de priorități! 

Dacă vrei să discutăm despre dezvoltarea afacerii tale, înscrie-te acum pentru CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!

Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.