O nouă actualizare Google: conținutul util, creat pentru oameni, va fi răsplătit
O nouă actualizare Google va favoriza conținutul cu adevărat util, cel creat pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare. Modificarea de algoritm, lansată sub denumirea „Helpful Content Update”, a avut loc la sfârșitul lunii august 2022.
Colegii noștri specializați pe SEO urmăresc îndeaproape toate modificările pe care Google le face în algoritmul său de funcționare. Nu inițiem conversații, de obicei, pe marginea acestora, însă noua actualizare Google ne privește mai îndeaproape pe noi toți – deținători de afaceri și de site-uri, specialiști în marketing online și creatori de conținut deopotrivă.
Helpful Content Update: creează conținut pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare!
Foarte pe scurt, noua actualizare Google a generat modificări în algoritm, astfel încât conținutul creat pentru oameni, pentru utilizatori, va fi răsplătit, în timp ce conținutul creat pentru motoarele de căutare va fi devalorizat.
Spre deosebire de alte update-uri, impactul noului set de modificări va fi resimțit la nivelul întregului site, nu doar la nivelul anumitor pagini.
Reprezentanții Google spun de multă vreme că deținătorii de site-uri ar trebui să creeze conținut pentru utilizatori, respectând recomandările oficiale și instrucțiunile pentru o indexare corectă. Cu noua actualizare Google, devine tot mai clar că strategiile ieftine și „scurtăturile” („black SEO”) pentru a obține poziții mai bune pe Google nu-și vor mai avea locul.
Conținutul de calitate, autentic, care oferă o experiență satisfăcătoare utilizatorului, publicat în acord cu recomandările oficiale Google, va fi răsplătit în mod automat de algoritm.
Ce măsuri să iei și ce modificări să aduci conținutului?
În general, ar fi bine să scapi de conținutul irelevant de pe site-uri, cel despre care poți să spui cu ușurință că este doar de umplutură și care nu ajută cu nimic utilizatorii.
Pasul 1. Asigură-te că răspunsul la următoarele întrebări este DA:
- Ai o audiență clară pentru conținutul pe care îl creezi?
- Va fi util acest conținut pentru Buyer Persona-ul afacerii tale?
- Conținutul tău demonstrează clar că ai cunoștințe, expertiză sau experiență directă cu subiectul pe care îl abordezi? De exemplu, dacă scrii despre un produs sau despre un loc, reiese suficient de clar faptul că ai folosit produsul chiar tu, respectiv că ai vizitat locul respectiv?
- Ți-ai definit un scop și o temă principală pe care te concentrezi în conținutul publicat pe site?
- După ce utilizatorul citește conținutul publicat, rămâne el satisfăcut de informațiile pe care le-a găsit? Își poate utilizatorul îndeplini scopul în urma accesării site-ului tău?
- Respecți recomandările Google privind „core updates” și alte bune practici de optimizare?
Pasul 2. Nu neglija bunele practici SEO. Dimpotrivă!
Cu această nouă actualizare Google în curs de implementare, există riscul ca unii antreprenori să cadă în extrema opusă. Sfatul reprezentanților Google este de respecta bunele practici SEO, însă având ca prioritate conținutul creat pentru oameni, nu pentru motoare de căutare.
„Our advice about having a people-first approach does not invalidate following SEO best practices, such as those covered in Google’s own SEO guide. SEO is a helpful activity when it’s applied to people-first content. However, content created primarily for search engine traffic is strongly correlated with content that searchers find unsatisfying.”
Cum știi dacă ar trebui să iei măsuri suplimentare și să îți modifici strategia de conținut? Iată câteva repere:
- Dacă ai un conținut gândit să atragă oamenii de pe motoarele de căutare, dar care nu a fost creat pentru oameni, regândește abordarea.
- Dacă publici mult conținut pe teme foarte variate, în speranța că o parte din el va avea rezultate bune pe Google, din nou, schimbă strategia.
- Conținutul tău aduce un plus de valoare conversației pe o anumită temă sau, dacă îl privești onest, este de umplutură?
- Promiți să oferi răspunsuri la întrebări care nu au, de fapt, răspunsuri? Genul acesta de conținut îți va trage site-ul în jos. Promiți să oferi niște informații (din titlu, meta descriere), dar când utilizatorii ajung pe site descoperă altceva sau informațiile sunt superficiale și insuficiente? Similar, un astfel de conținut îți va face un deserviciu.
- Scrii doar pentru a bifa un anumit număr de cuvinte în pagină, dar nu oferi informațiile pe care utilizatorii le caută, de fapt? Schimbă-ți strategia.
- Folosirea unor procese automatizate de generare de conținut pe variate subiecte este o tehnică descurajată, de asemenea, de noua actualizare Google.
Ai grijă să oferi un conținut autentic, onest, personalizat, care să răspundă nevoilor și întrebărilor oamenilor.
Titlurile menite doar să aducă trafic, de exemplu, contribuie oricum la un bounce rate indezirabil de mare (adică oamenii ies rapid de pe site, nu mai accesează nici o altă pagină; până la urmă toți reacționăm așa, închidem site-urile care nu ne oferă răspunsurile dorite).
Dacă nu comunici cu oamenii, ci cu motoarele de căutare, de-acum tocmai acestea din urmă (Google, cel puțin), vor transmite un mic semnal de alarmă cu privire la conținutul de pe site-ul tău.
Poate cei mai fericiți sunt tocmai creatorii de conținut
Noi suntem, să știi! Multă vreme, „să faci SEO” presupunea să faci și compromisuri: să te repeți ca o moară stricată, să forțezi cuvinte acolo unde nu și-ar avea locul în mod firesc, să faci acrobații în fraze, să ignori cuvintele de legătură. Încă se practică, pentru că nu are sens să creezi conținut pentru oameni, dacă oamenii respectivi nici măcar nu ajung, de fapt, pe site-ul tău.
Vestea bună este, așadar, că algoritmul devine tot mai bun și tot mai eficient în a înțelege și clasa conținutul de calitate, relevant pentru cei care inițiază căutările.
Noua actualizare Google, știută ca helpful content update, a fost implementată așadar începând cu data de 25 august 2022, cu mențiunea că va dura aproximativ două săptămâni până să fie complet introdusă.
Momentan, update-ul are impact doar asupra căutărilor globale în limba engleză. Va fi extins în perioada următoare și asupra căutărilor și conținutului în alte limbi. Avem totuși, așadar, timp să revizuim conținutul deja creat și chiar să concepem o nouă strategie de conținut acolo unde este cazul.
***
Sperăm ca aceste informații să îți fie de folos. Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365.
Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!