Ce înseamnă „conținut de calitate și util”?

Conținut de calitate și util – SEO 365

Cum stabilești dacă ai creat un conținut de calitate?

Știi deja: dacă vrei să ai trafic, creează conținut de calitate. Dar cum ar trebui să fie, mai exact, acest conținut? 

În recomandările de bune practici transmise de Google, se vorbește de ani de zile despre importanța unui conținut de calitate, relevant pentru vizitatori. În goana după trafic și poziții mai bune pe motorul de căutare, calitatea conținutului a stat însă multă vreme la coadă. Textele au fost și sunt create, din păcate, de multe ori, pentru algoritm, mai puțin pentru utilizatori. 

Au existat dintotdeauna așa-ziși „specialiști” SEO care au căutat scurtături (Black Hat SEO) pentru a ajunge în top. Pentru o vreme, unele metode au funcționat, deși nu respectau recomandările Google. 

Din fericire, datorită ultimelor actualizări ale algoritmului Google, putem vorbi într-adevăr de o prioritate a conținutului de calitate și a experienței utilizatorului – inclusiv dintr-o perspectivă tehnică & SEO. În august 2022, Google a lansat modificarea de algoritm știută sub denumirea de Helpful Content Update. Actualizarea a dus la favorizarea și recompensarea conținutului cu adevărat util, creat pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare

Rămâne însă neclar: ce anume se califică drept conținut de calitate? Care sunt criteriile de care Google ține cont când determină dacă un conținut este util ori ba? Multe companii creează conținut de calitate, care nu este adresat motoarelor de căutare, dar care nici util sau relevant pentru vizitatorii site-ului nu pare a fi – deși bunele intenții sunt acolo.

Conținut de calitate și util – SEO 365 (2)

Există o listă de întrebări, sugerate chiar de Google, menite să te îndrume. Ți le prezentăm în cele ce urmează. 

I. Întrebări despre calitatea conținutului

  • Prin conținutul creat, oferi informații noi și originale, rapoarte, studii, analize relevante?
  • Oferă conținutul o descriere completă, în profunzime, a subiectului abordat? 
  • Reușești să oferi o perspectivă interesantă sau o analiză în profunzime, ce trece dincolo de informațiile evidente? 
  • Conținutul care se bazează pe alte surse reușește să ofere valoare în plus și o perspectivă nouă, evitând copierea sau rescrierea informațiile inițiale?
  • Reușește titlul să ofere un rezumat util și descriptiv al conținutului? Ai ales un titlu care reușește să evite exagerările și să nu fie „șocant”? 
  • Te-ai aștepta ca acest conținut să fie recomandat sau menționat într-o revistă tipărită, într-o enciclopedie sau o carte? 
  • Este genul de conținut pe care tu l-ai salva, l-ai distribui sau recomanda unui prieten? 

II. Întrebări despre expertiză

  • Conținutul include informații în așa fel încât creează cu ușurință sentimentul de încredere? De exemplu, un conținut de încredere menționează sursele de informare, prezintă dovada expertizei, poți să afli mai multe despre autori sau despre site-ul care l-a publicat (pagini ale autorilor sau pagini Despre noi);
  • Dacă faci o analiză a site-ului pe care publici conținutul, ai avea automat impresia generală că este de încredere și că reprezintă o autoritate în domeniu? 
  • Este conținutul scris de un expert sau de cineva pasionat de subiect, care deține în mod evident cunoștințe vaste despre tema abordată?
  • Reușește conținutul să evite erori factuale, care ar fi ușor de verificat? 
  • Te-ai simți confortabil să ai încredere în informațiile prezentate când vine vorba de aspecte financiare sau ce țin de viața ta? 

III. Întrebări despre prezentarea și producerea conținutului

  • Evită conținutul greșelile gramaticale sau stilistice? 
  • Conținutul a fost creat cu atenție și grijă sau pare a fi produs în grabă, neglijent? 
  • A fost conținutul produs în masă, externalizat spre un număr mare de creatori de conținut sau distribuit într-o rețea mare de site-uri, astfel încât paginile individuale nu au primit suficientă atenție sau grijă? 
  • Este conținutul încărcat excesiv cu reclame care distrag atenția sau interferează cu informațiile principale? 
  • Conținutul se afișează bine și pe dispozitive mobile? 

IV. Întrebări comparative

  • În comparație cu alte pagini din SERP, oferă conținutul un plus de valoare pentru cititori? 
  • Este conținutul cu adevărat util pentru vizitatorii site-ului sau pare să existe doar pentru că se dorește obținerea unor poziții mai bune pe motoarele de căutare?

Conținut de calitate și util – SEO 365 (3)

Există, desigur, și alte întrebări după care te poți orienta când faci o analiză de conținut. Dintr-o perspectivă business, le-am menționa și pe următoarele: 

  • Va fi util acest conținut pentru Buyer Persona-ul afacerii tale? 
  • Respecți recomandările Google privind „core updates” și alte bune practici de optimizare?
  • După ce un vizitator citește conținutul, va fi el satisfăcut de informațiile descoperite sau le va căuta (și) în altă parte? Își va putea îndeplini el scopul, va găsi răspunsul căutat în urma accesării site-ului? 
  • Ai avea încredere să-ți introduci datele cardului bancar pe site-ul pe care publici conținut? 

Este important să faci distincția între un conținut util pentru cititori și un conținut care deservește strict obiectivele tale de marketing. 

Odată ce ai bifat majoritatea criteriilor de calitate, credem că aici e cel mai dificil să trasezi o linie de diferențiere: obținerea unui echilibru între un conținut de calitate menit să transmită mesajele companiei vs. un conținut de calitate ce vine în întâmpinarea vizitatorilor, cu informații relevante pentru ei, în primul rând. 

Dacă dezvolți un conținut orientat în primul rând pe utilizator, vei vedea că atingerea obiectivelor de marketing și de business se va realiza implicit. Dacă răspunzi nevoilor utilizatorilor printr-un conținut de calitate și util, îți consolidezi poziția pe piață. Cu prima ocazie în care vor avea nevoie de servicii / produse precum cele oferite de tine, acei utilizatori vor apela la tine. 

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!