10 moduri prin care site-ul tău îți „sperie” potențialii clienți

Site neprietenos 1

Ți s-a spus că ai un site neprietenos cu utilizatorii? 

Investești în afacerea ta, dar ceva pare să nu funcționeze. Posibilă cauză? Un site neprietenos care îți „sperie” potențialii clienți. 

Experiența utilizatorului (UX) a devenit unul dintre cei mai importanți indicatori de performanță în mediul de business online în ultimii ani. Are sens, nu? Dacă utilizatorul are o experiență satisfăcătoare pe site-ul tău, șansele de a face o achiziție cresc. 

Cum îți dai seama dacă ai un site neprietenos cu utilizatorii? În primul rând, poate deja ți s-a spus, sub o formă sau alta. Avem o tendință absolut normală de a deveni defensivi când primim critici la adresa site-ului sau a oricărei alte investiții pe care am făcut-o, cu bune intenții, în afacerea noastră. Dacă reușești să faci însă un pas în spate, pentru o perspectivă mai largă și mai detașată, vei reuși să descoperi, odată cu feedback-ul primit, oportunități de dezvoltare. 

Un alt simptom al unui site neprietenos cu utilizatorii pot fi campaniile de promovare sau chiar campaniile SEO care generează mult trafic pe site, dar care nu aduc și mult așteptatele conversii. Pentru ca o campanie să genereze conversii, site-ul trebuie și el să vină în întâmpinarea vizitatorilor.

Site neprietenos 2

10 moduri prin care site-ul tău îți poate „speria” potențialii clienți 

Există mai multe moduri prin care un site de business poate speria sau îndepărta potențialii clienți. Iată doar câteva dintre ele: 

1. Un dezastru grafic

Începem cu, probabil, cel mai evident mod de a-ți speria potențialii clienții: un design dezastruos SAU unul plictisitor și depășit. Prima impresie contează, oricât am vrea să credem că nu. Un site cu un design slab, care nu reflectă profesionalismul, personalitatea și valorile companiei îți face o mare defavoare. Că e învechit, plictisitor, neconcordant cu identitatea vizuală a brandului sau pare că s-a așternut praful pe el, impresia pe care site-ul o lasă vizitatorilor stă la baza judecăților de valoare pe care aceștia le fac despre afacerea ta. 

Apelează la specialiști în web design (sau redesign) dacă ai nevoie și fă o prioritate din a-ți actualiza designul site-ului.

Site neprietenos 3

2. Conținut îndoielnic și învechit

Dacă au trecut cu bine (sau nu) de prima impresie vizuală, următorul „monstru” ce-ți sperie potențialii clienți trebuie să fie conținutul învechit, neactualizat. Știi tu, toate acele informații care nu mai sunt valabile, toate fotografiile din urmă cu 20 de ani care nu mai au nici o relevanță pentru publicul actual, toate paginile cu servicii pe care nu le mai oferi. Și cel mai recent articol de blog care datează de acum trei ani. Și cel mai grav: date de contact care nu sunt de actualitate. 

Similar, dacă te simți copleșit și nu știi de unde să începi, poți apela la servicii externe de content writing. Dacă preferi să te ocupi intern, actualizarea conținutului de pe toate paginile site-ului trebuie să devină o prioritate. 

3. Navigare greoaie

Poate ai un design minunat și un conținut de calitate și util. Doar că utilizatorii nu pot găsi ceea ce caută, se împiedică dintr-un link în altul și nu reușesc să ajungă nicicum la ce-i interesează. Oamenii își pierd rapid răbdarea și, dacă din două-trei mișcări (clicuri) nu obțin ce-i interesează, vor apăsa rapid pe infamul „x” din colțul de sus. 

Ce ajută? Câmpul de căutare la vedere, ușor de accesat (Search), meniuri clare și bine organizate, un sitemap logic, cu o structură logică, ușor de înțeles pentru cineva care nu are nici o idee cu ce te ocupi.

Site neprietenos 4

4. Promisiuni deșarte

Pe unii îi „sperie”, în sensul că nu vor avea încredere în tine, pe alții îi enervează de-a dreptul. Promisiunile deșarte sunt o altă bestie ce pândește după colț și te face să pierzi clienți. Când promiți marea cu sarea și nu livrezi corespunzător, nu te ridici la înălțimea așteptărilor pe care singur le-ai creat, riști să-ți îndepărtezi definitiv potențiali clienți. 

Ce să eviți? Titlurile pompoase ce promit un lucru și care duc apoi înspre un conținut ce nu oferă tocmai ce s-a promis, utilizarea unor call-to-action-uri parțial false, testimoniale fără numele persoanelor și companiilor care ți le-au oferit, statistici nefondate, fără menționarea surselor etc. 

5. „Atacuri” audio-video

Știi cum e când intri liniștit pe un site, poate ești în public sau la muncă, și dintr-o dată ești atacat de mesaje audio, muzică sau reclame, sau pe ecran începe să ruleze un video căruia tu nu i-ai dat play? Care este reacția imediată, ce-ți vine să faci? Încearcă să nu-ți ataci similar potențialii clienți. E minunat dacă ai conținut audio-video, publică-l și pune-l în evidență. Însă dezactivează funcția de autoplay. Inclusiv Google a luat măsuri de-a lungul anilor împotriva acestor „atacuri” nedorite la adresa utilizatorilor. 

6. Popups nepotrivite

Există moduri eficiente și sănătoase de a utiliza popups (poate dezvoltăm subiectul într-un viitor articol), însă dacă le folosești invaziv, există riscul să-ți îndepărtezi potențialii clienți. În general, popup-urile îi enervează pe utilizatori mai ales când aceștia se află la prima vizită, pe prima pagină, în primele lor momente de interacțiune cu site-ul tău. 

Google a explicat în trecut care sunt tipurile de popups problematice: cele care acoperă aproape integral conținutul principal sau, mai grav, integral (și sunt nevoiți să le închidă înainte de a putea accesa conținutul), cele care apar imediat după ce un utilizator ajunge pe site-ul tău din SERP. Sunt ok în schimb popup-urile afișate din temeiuri legale (cum sunt cele despre cookies sau care verifică vârsta), cele pentru autentificare sau cele care ocupă foarte puțin din ecranul disponibil și pot fi închise cu ușurință.

Site neprietenos 5

7. Erori și securitate sub semnul întrebării

Cea mai sigură metodă de a-ți speria potențialii clienți este să ai un site cu probleme de securitate. De exemplu, dacă nu ai deja protocolul de securitate HTTPS pe site, ar trebui să iei măsuri. Dacă ai orice alte erori de securitate pe site, la fel. 

În categoria problemelor tehnice care sperie potențialii clienți intră și erorile de afișare ale anumitor pagini sau linkurile nefuncționale – care generează frustrări și nervi pentru utilizatori, dar îți pune și sub semnul întrebării competența și profesionalismul. 

8. Viteza melcului

Un site neprietenos cu utilizatorii este unul încet, care se mișcă și se încarcă greoi. Cei mai mulți vizitatori îți vor abandona site-ul dacă încărcarea lui durează mai mult de două-trei secunde! Viteza site-ului este unul dintre aspectele pe care le abordăm imediat ce începem să lucrăm la o strategie SEO pentru clienții noștri, tocmai pentru că este un parametru extrem de important.

Site neprietenos 6

9. Ceri prea mult, oferi prea puțin

Dacă soliciți, la fiecare pas, prea multe informații, prea mult acțiuni pe care utilizatorul trebuie să le facă pentru a ajunge unde își dorește, este posibil să ai un site neprietenos. Dacă soliciți multe și, în tandem, oferi prea puțin (fără servicii de calitate, fără beneficii pentru clienți sau, mai grav, fără transparență în comunicare și date de contact reale), probabil că site-ul tău nu este perceput într-o lumină tocmai bună, de încredere. 

10. Incompatibil cu dispozitivele mobile

Nu prea mai sunt multe de spus aici. E simplu: majoritatea utilizatorilor se folosesc de dispozitive mobile pentru a naviga și accesa site-uri de interes. Dacă site-ul tău nu are un design responsive, mobile friendly, compatibil cu orice tip de dispozitiv mobil, cel mai probabil pierzi clienți pe bandă rulantă. 

Site neprietenos 7

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!