Suntem siguri că ai vizionat cel puțin câteva Instagram Reels în ultimii 2 ani, dacă nu chiar te-ai cufundat pentru câteva ore bune, navigând printre videoclipurile scurte, dar captivante. Cu o popularitate tot mai mare în rândul utilizatorilor din întreaga lume, Instagram Reels a devenit un instrument extrem de prețios în materie de conținut pe Social Media, ajutând creatorii independenți, dar și brandurile, să-și contureze mai bine vocea din online și să-și crească exponențial numărul de interacțiuni.
Instagram Reels a apărut în 2020 ca o adaptare la tipul de conținut generat pe TikTok, la fel cum Instagram Stories au fost introduse pentru a recrea formatul poveștilor de pe Snapchat. Cu un conținut video între 15 secunde și 1 minut, Instagram Reels încurajează livrarea unor idei scurte, prezentate într-un mod original și dinamic.
Din perspectiva conturilor business, compilațiile video sunt o oportunitate perfectă pentru construirea unei comunități puternice, dar și pentru creșterea impactului pe Instagram. Scurtele videoclipuri facilitează crearea unor conexiuni autentice cu potențialii clienți, devenind o sursă excelentă de educare, informare sau entertainment.
Merită să invești timp în crearea unor Instagram Reels?
Pentru cei care au încercat cel puțin o dată să creeze un reel, nu este deloc străin faptul că un astfel de conținut necesită mai mult timp decât o postare de tip fotografie. Trebuie să dezvolți un concept, să faci un plan regizoral, apoi să înregistrezi și să editezi astfel încât să obții acel efect „wow”. Cu toate acestea, rezultatele obținute sunt considerabil mai bune, compilațiile video prezentând o serie de avantaje unice:
- Vizibilitate crescută. Algoritmul rețelei de socializare prioritizează afișarea de Instagram Reels în fluxul de noutăți;
- Audiență extinsă. Spre deosebire de celelalte forme de conținut, aceste videoclipuri sunt afișate nu doar urmăritorilor tăi, ci unui număr extins de utilizatori, pe baza intereselor;
- Rezultate pe termen lung. Un Instagram Reel reușește să genereze vizualizări chiar și după câteva luni de la postare. Practic, este o sursă nesecată, ce aduce valoare profilului tău;
- Performanță îmbunătățită. În medie, un Reel atrage cu 22% mai mult engagement decât celelalte tipuri de postări;
Branding. Prin conținutul relaxat, distractiv și autentic, potențialii clienți au ocazia de a cunoaște mai bine valorile și personalitatea unui brand.
Concluzia? Categoric da! Este important să incluzi Instagram Reels în strategia ta de Social Media Marketing, însă nu uita să pui întotdeauna accent pe echilibru. Urmăritorii tăi au nevoie atât de aceste doze de autenticitate și relaxare, cât și de conținut „cu greutate” (postări tip carusel sau ghid), în care se livrează un aport mai consistent de informații.
Ce tip de conținut poți aborda? 10 idei pentru Instagram Reels
1. Oferă audienței tale o privire în culise
Instagram Reels sunt ideale pentru a te conecta cu potențialii clienți la un nivel mai personal, iar una dintre cele mai bune modalități de a face tocmai acest lucru este oferindu-le o mostră din activitatea ta din spatele scenei. Poți include detalii despre etapele de realizare a unui produs, poți surprinde o zi normală la birou sau poți realiza un tur de prezentare a locației în care îți desfășori activitatea.
2. Prezintă-ți produsele și serviciile într-o manieră #altfel
Cum altfel să-ți pui în evidență produsele dacă nu punându-le la treabă? Instagram Reels este cadrul ideal în care poți prezenta produsele „în acțiune”, poți evidenția punctele lor forte sau diferite contexte în care sunt de ajutor.
Pentru un plus de creativitate, poți să-ți prezinți produsul folosindu-te de ultimele trenduri: de exemplu, prezintă cele mai noi încălțări din colecție printr-un dans viral. Descoperă ce tip de conținut este la modă, apoi verifică dacă se poate adapta în vreun fel nișei în care activezi.
3. Distribuie conținutul generat de clienții tăi
Instagram Reels ne provoacă pe toți să aspirăm la acea „clipă de celebritate”, de aceea conținutul generat de clienții tăi nu va întârzia să apară. În caz contrar, îl poți încuraja chiar tu prin campanii și concursuri.
Distribuirea conținutului generat (user-generated content) te va ajuta nu doar să-ți pui în evidență produsele/serviciile, ci și să-ți încurajezi clienții să devină adevărați ambasadori de brand.
4. Educă, educă, educă
Educarea clienților este o componentă principală atunci când vine vorba de conținut, iar Instagram Reels îți oferă cadrul perfect pentru a împărtăși informații scurte, dar utile. Poți include o mică rubrică de sfaturi (Tips & Tricks), tutoriale sau poți vorbi despre cele mai populare mituri care există în domeniul tău de activitate.
5. Răspunde întrebărilor (FAQ)
Dacă activezi în domeniul tău de ceva timp, deja ești familiarizat cu întrebările care apar frecvent din partea clienților. Poți să îți creezi o listă cu cele mai populare curiozități și să oferi un răspuns detaliat printr-un reel sau poți să pornești o discuție pe Instagram Stories, după care să răspunzi prin intermediul Instagram Reels. Testează și vei observa care dintre aceste strategii vor fi mai eficiente în cazul tău.
6. Umanizează-ți afacerea
Videoclipurile scurte de pe Instagram sunt un instrument perfect de umanizare a brandului. Ca utilizatorii să empatizeze mai mult cu afacerea ta, este necesar să cunoască și fețele din spatele afacerii, nu doar produsele/serviciile. Poți realiza o scurtă prezentare a celor mai importanți angajați ori îi poți provoca să preia fiecare câte o nișă de conținut pe Instagram Reels și să devină imaginea sa.
Spre exemplu, dacă vorbim de o agenție de Marketing Online, specialistul în SEO poate include sfaturi despre cum să ajungi în topul căutărilor Google, în timp ce Project Managerul poate realiza un reel amuzant despre tipologiile de clienți.
7. Reutilizează conținutul evergreen
Conținutul evergreen este mereu de actualitate, nu-și pierde valoarea după 2 sau 12 luni. Așadar, te încurajăm să reutilizezi conținutul din postările vechi sau din articolele de blog, adaptându-l, bineînțeles, la formatul specific Instagram Reels. De multe ori, vei observa cum același conținut se bucură de mai multă atenție decât în încercările anterioare, doar pentru că ai găsit cea mai eficientă metodă de a-l prezenta.
8. Nu-ți fie teamă de divertisment
Când vorbim de prezența afacerilor pe Social Media, ne confruntăm cu această tendință generală de a păstra un ton sobru, ușor solemn, însă nu întotdeauna acesta își găsește locul și pe Instagram Reels. Formatul te provoacă să gândești în afara cutiei, să te conformezi trendurilor și să fii relaxat, iar de cele mai multe ori, asta implică și o doză de umor.
Așadar, îndrăznește să aderi puțin și la zona de divertisment. Nu îi va face pe clienți să nu te mai ia în serios, ci din contră, îi va permite să empatizeze mai mult cu brandul tău și să se îndrepte cu convingere către tine.
9. Promovează-ți seriile de conținut de pe alte platforme
Dacă publici conținut video sau audio pe alte platforme, te poți folosi de reels pentru a capta interesul urmăritorilor. Alege un fragment de impact și distribuie acest teaser cu ajutorul Instagram. Nu uita să atașezi linkul original în bio pentru a fi ușor de accesat.
10. Colaborează cu influenceri
Instagram Reels este un instrument care îți permite să incluzi celebrele guest posts, acel tip de conținut produs de un autor extern și publicat pe pagina brandului. Selectează, în acest sens, cei mai relevanți influenceri în domeniul tău sau pe cei care au o putere mare de persuasiune în rândul publicului tău țintă și invită-i să creeze conținut exclusiv pentru afacerea ta. Vei reuși astfel să-ți crești comunitatea, dar și să îți creezi o imagine mult mai puternică pentru brandul tău.