Tehnica AIDA: Secretul textelor care vând

AIDA_01

AIDA, asul pe care trebuie să-l ai în mânecă 

AIDA este o resursă nesecată de inspirație la care specialiștii se întorc iar și iar atunci când își construiesc o strategie de vânzări. Cunoscută și sub numele de ierarhia efectelor”, AIDA se poate implementa cu succes în orice arie a marketingului online. 

Astăzi, ne vom opri atenția asupra copywritingului. Fie că ești antreprenor, fie că faci primii tăi pași în lumea marketingului, scopul tău principal este să vinzi, iar unul dintre principalele mijloace prin care îți poți îndeplini țelul este cu ajutorul cuvintelor. Mesajele sunt peste tot: în stația de autobuz, pe clădirile din oraș, pe fiecare pagină web pe care navigăm. Tehnica AIDA este unul dintre secretele care face ca mesajul tău să se remarce în mulțime.

Ce presupune, mai exact, tehnica AIDA?

AIDA este un acronim pentru Attention/Awareness, Interest, Desire și Action. Atunci când vorbim de un text cu rol persuasiv, utilizat pentru a genera conversii sau engagement, este esențial ca acesta să îndeplinească toate cele 4 criterii:

  • să atragă atenția cititorului;
  • să îi trezească interesul;
  • să îi creeze dorință pentru oferta ta;
  • să îl motiveze să ia atitudine.

AIDA

Deși bazele acestei teorii provin încă din 1898, tehnica AIDA continuă și astăzi să fie la fel de eficientă întrucât, la nivel psihologic, reușește să creeze acea pantă alunecoasă între dimensiunea cognitivă (atenție), emoțională (interes și dorință) și comportamentală (acțiune). Acest mecanism persuasiv va crește considerabil rata de succes a reclamei tale.

Ce impact are fiecare etapă asupra publicului tău țintă și ce tehnici de copywriting poți folosi pentru a te asigura că le implementezi corect? Iată: 

Atenția

Cea mai mare provocare atunci când vine vorba de orice tip de reclamă, fie că ne referim la text, video sau banner, este aceea de a atrage atenția publicului țintă. Conform Infolinks, 86% dintre consumatori prezintă ​​banner blindness”, ceea ce înseamnă că multe dintre reclamele tale sunt complet ignorate.

Cum poți îmbunătăți acest lucru?

Asigură-te că ți-ai ales corect grupul țintă! O reclamă prost targetată va atrage cu greu atenția oamenilor potriviți, indiferent de cât de bine este scris mesajul. 

Află mai multe detalii despre » Cum să creezi un Buyer Persona util pentru o afacere?

Folosește cârlige, acele structuri și cuvinte care au un impact puternic asupra cititorului: 

  • utilizează numerele prin statistici, oferte, sfaturi/tehnici/lecții;
  • pune o întrebare relevantă, care să evidențieze problema cu care se confruntă publicul tău țintă, urmând ca mai apoi să oferi soluții;
  • spune o poveste personală cu care să se identifice potențialii tăi clienți, ajutându-i astfel să se conecteze emoțional cu brandul.

Interesul

Odată captată atenția consumatorului, este foarte important să îi activezi dimensiunea emoțională. Cum faci asta? Îi confirmi clientului că îi știi nevoile, că le înțelegi și, mai presus de toate, că deții o soluție

Dorința

După ce ai expus clar și răspicat că produsele/servicii tale sunt soluția, trebuie să argumentezi și DE CE”- ul. În acest moment, consumatorul este pregătit să recepteze mesajul nu doar rațional, ci și emoțional.

Cum stârnești dorința consumatorului pentru oferta ta?

Utilizează tehnica CAB! Mai exact, subliniază caracteristicile, avantajele și beneficiile pe care le prezintă produsul tău în fața concurenței. De ce ar trebui să cumpere produsul tău sau de ce să achiziționeze același produs/serviciu de la tine și nu de la altă companie?

În funcție de tipul de produs/serviciu vândut, dar și de atributele publicului țintă, poți alege dacă te axezi pe calitățile raționale sau mai degrabă emoționale. Contează mai degrabă ce face produsul tău sau cum îl face să se simtă pe consumator atunci când îl utilizează?

AIDA

Include testimoniale. Poveștile sunt un prilej foarte bun de a vorbi despre o experiență personală cu produsele/serviciile ofertate. Spune povestea de succes a unui client sau include un testimonial scurt în textul reclamei tale și te vei bucura de rezultate mult mai bune.

Alte cuvinte persuasive pe care le poți utiliza aici: reducere, rapid, garanție, demonstrat, garantat, instant.

Acțiunea

În această etapă, consumatorul mai are nevoie doar de un singur imbold pentru a lua atitudine. Este foarte important să-ți exprimi o intenție clară, să-i oferi instrucțiuni precise cu privire la ce are de făcut pe mai departe, printr-un CTA (call-to-action) relevant.

Tehnici pe care le poți folosi aici:

Evidențiază CTA-ul! În funcție de canalul pe care publici mesajul, poți include un buton colorat, poți marca textul printr-un font distinctiv sau printr-o formatare specială, astfel încât să se diferențieze de restul textului.

AIDA

Pune accent pe urgență! Urgența este o tehnică deseori folosită în copywriting, dar mai ales atunci când vorbim de un call-to-action. Ca o conversie să se realizeze cu succes, clientul trebuie să acționeze aici și acum! 

Cuvinte/structuri pe care le poți utiliza pentru a crea sentimentul de urgență: grăbește-te, stoc limitat, doar astăzi, ultimele X produse/locuri disponibile, acum, profită, promoția săptămânii etc.

Oferă bonusuri! Ideea unei recompense poate fi foarte atractivă pentru mulți dintre potențialii clienți. Poți oferi cadouri, livrare gratuită sau cupoane de reduceri pentru următoarele achiziții.

AIDA, într-un exemplu…

Știm că teoria nu este întotdeauna suficientă, de aceea ne-am hotărât să-ți oferim și un exemplu practic. Iată, așadar, oferta noastră, prezentată cu ajutorul tehnicii AIDA:

Vrei să-ți promovezi afacerea utilizând AIDA și alte tehnici eficiente de copywriting, dar simți că nu ai cuvintele la tine? Echipa SEO 365 te ajută să-ți crești substanțial numărul de conversii doar cu ajutorul mesajelor bine scrise! Contactează-ne chiar astăzi și beneficiezi de o consultanță gratuită!