Articole SEO: Cum să-ți atingi obiectivele cu ajutorul cuvintelor ?
Tu știi care este adevăratul potențial din spatele unor articole SEO? Le-ai integrat până acum în strategia ta de Marketing Online? Dacă răspunsul este „NU”, stai liniștit! Îți vom explica noi în continuare câteva dintre cele mai importante aspecte de care ar trebui să ții cont atunci când construiești și redactezi un astfel de conținut!
Care este rolul lor?
Ca oameni de business, căutăm permanent răspuns la întrebarea „What’s in it for me?”. Practic, „ție ce îți iese dacă te apuci de azi să scrii articole SEO?”.
Ei bine, înainte de toate, trebuie să înțelegi că un text SEO nu poate fi eficient decât dacă este integrat într-o strategie de optimizare. Altfel spus, articolele în sine sunt un instrument pentru SEO și, de altfel, unul foarte valoros. Dacă stăm să analizăm pe larg toate implicațiile unor astfel de servicii SEO și dacă vom continua să dezbatem asupra tematicii “Merită să investești în SEO?”, vom ajunge la concluzia că aceste texte contribuie, pe termen lung, la consolidarea vizibilității în motoarele de căutare și la generarea unui trafic de calitate.
Trafic de calitate = Creșterea ratei de conversie
Deci… da! Putem spune că articolele SEO te ajută, indirect, să înregistrezi profit!
Acum că ai aflat asta, ce spui, ne apucăm de scris? Am bănuit că răspunsul va fi afirmativ, așa că ți-am pregătit, în cele ce urmează, un scurt ghid de recomandări cu privire la direcțiile creative și tehnice pe care ar trebui să le respecte un articol SEO.
Articole de blog optimizate vs. articole SEO Off Page
Explicam într-un articol anterior că există două tipuri de optimizare SEO: cea On Page și cea Off Page.
Un articol de blog este creat pentru a aduce, în primul rând, valoare prin conținut. Este metoda ideală prin care îți poți aduce input-ul în comunitate, prin care poți împărtăși din experiențele tale și prin care îți poți demonstra expertiza în domeniu. Deși, în cazul unui astfel de articol, accentul se pune în general pe calitatea conținutului, îți recomandăm să nu neglijezi componenta SEO! Un articol de blog optimizat corect poate avea un aport considerabil de vizibilitate!
Un articol SEO destinat canalelor externe contribuie la o mai bună vizibilitate în motoarele de căutare. Atunci când indexează un site, Google se uită la cât de relevant este un site pentru comunitate, la cât de des este citat/menționat în sursele externe. Cu cât site-urile pe care se publică sunt mai bine optimizate, cu atât structura de backlinks va genera o autoritate mai mare.
Le redactăm diferit?
Atunci când vine vorba de reguli de scriere, trebuie să înțelegem că, din perspectiva conținutului, textele vor urmări aceeași direcție. În schimb, la nivel structural și tehnic, vor apărea câteva diferențe destul de importante. Spre exemplu, linkurile către site diferă ca număr, dar și ca poziționare.
În cazul articolelor de blog, nu există o limită de linkuri interne. Din contră, cu cât sunt mai multe, cu atât structura de linkuri interne se îmbogățește, iar clientul primește surse valoroase și relevante pentru el. Pentru acest tip de texte, linkul nu se atribuie NICIODATĂ unui cuvânt-cheie sau unei porțiuni din expresia pe care se face optimizarea!
Pentru articolele Off Page, un text ar trebui să cuprindă, în medie, 2-3 cuvinte-cheie. În acest caz se folosesc linkuri contextuale. Acestea se așază chiar pe expresiile-cheie și au rolul de a transmite o anumită autoritate site-ului tău.
Reguli de conținut:
Ține cont atât de intenția cumpărătorului, cât și de calitatea conținutului!
Atunci când ajunge pe pagina ta, un potențial client trebuie să găsească informații relevante și de calitate. Nu este suficient să optimizezi un articol pe un cuvânt-cheie puternic, ci trebuie să te asiguri că, prin conținut, satisfaci nevoia specifică a utilizatorului. Trebuie să fii atent la tendințele de căutare! Atunci când caută o anumită expresie, potențialul tău client are nevoie de un articol care să-l informeze ( știre), care să-l educe (tutoriale, tips & tricks), care să-i vândă un produs/serviciu (articole publicitare, detalii despre servicii) sau care să-i ofere divertisment?
Pentru a rămâne relevant pentru comunitatea ta, sfatul nostru e să abordezi, în strategia ta de conținut, articole evergreen. Pune accent pe informații care nu se devalorizează în timp, oferă din experiența ta și axează-te mai puțin pe trenduri!
Comunică pe limba clienților, atât în articole SEO On Page, cât și Off Page!
Un articol cu rol specific SEO nu este unul impersonal! Deși îl creezi mai degrabă cu rol funcțional/ tehnic, asta nu înseamnă că trebuie să renunți la calitate sau la acel tone of voice specific cu care rezonează clienții tăi!
În special atunci când articolele ajung în surse externe, tendința generală este aceea de a formaliza până la extrem conținutul pentru a fi acceptat de o masă mult mai largă de public. O expunere mai mare nu înseamnă că brusc vei atrage spre serviciul tău oameni cu totul diferiți față de publicul căruia i te adresezi în general. Ba mai mult, abordând un stil impersonal, riști să pierzi interesul utilizatorilor care chiar se încadrează în tiparul tău de client. Rămâi autentic!
Optează pentru cuvinte-cheie cu relevanță egală!
Dacă alegi să optimizezi un articol On Page pe mai multe cuvinte-cheie, trebuie să te asiguri că textul, per total, are o relevanță egală pentru fiecare dintre căutări. O expresie care este doar amintită și nu dezbătută pe larg în interiorul articolului îți poate crește semnificativ bounce rate-ul. De cele mai multe ori, vei observa că traficul provenit din căutările pe acel cuvânt problematic va genera rezultate negative pentru pagina ta.
Sfatul nostru? Less is more! Concentrează-te pe 1-2 cuvinte-cheie puternice și asigură-te că vei construi în jurul lor un articol cu adevărat valoros pentru comunitatea ta!
În cazul textelor SEO Off Page, rezultatele se bazează mai mult pe structura tehnică și pe autoritatea platformelor pe care alegi să publici. Cu toate acestea, este indicat să nu neglijăm nici aici conținutul și să abordăm o strategie asemănătoare!
Nu renunța la subiectele pe care tu le consideri valoroase doar pentru că acestea nu sunt căutate pe Google!
Ne referim aici, bineînțeles la articolele postate pe blogul companiei tale. Dacă lucrezi într-un domeniu relativ nou sau care operează cu mulți termeni în limba engleză, așa cum este Marketingul Online, de exemplu, te vei confrunta în mod constant cu aceeași problemă: nu există suficiente căutări în motoarele de căutare pe anumite expresii, deși subiectele în sine sunt extrem de valoroase pentru comunitate.
Cum procedezi? Faci un compromis! Dacă un anumit subiect nu aduce trafic direct în motoarele de căutare, nu înseamnă neapărat că potențialul său este unul scăzut. Poate, în schimb, să dețină toate ingredientele unui conținut viral pe Social Media (Facebook, Instagram, LinkedIn etc).
Este ideal ca strategia ta să se bazeze pe un echilibru! Îmbină cifrele și statisticile cu flerul de specialist și cu siguranță vei găsi rețeta succesului!
Câteva reguli tehnice de optimizare pentru articolele de blog:
Iată că a venit momentul să trecem la aspecte ceva mai practice! Cum integrăm corect un cuvânt-cheie într-un articol? De cele mai multe ori, este recomandat să ne bazăm pe îndrumările oferite de plugin-ul Yoast SEO în WordPress. El ne va spune exact care este densitatea optimă a expresiilor în funcție de numărul de cuvinte, dar și care sunt elementele la care ar trebui să fim atenți!
Ne-am hotărât să îți dăm o mână de ajutor și să creăm un scurt ghid de optimizare SEO pe care îl poți urmări cu ușurință data viitoare când vei publica un articol pe blog!
Un cuvânt-cheie ar trebui să se regăsească în forma lui exactă în:
» în URL;
» în Titlu;
» în subtitluri (etichete H);
» în prima frază a textului (paragraf), cât mai la început;
» în repetate rânduri prin conținut, în mod echilibrat (atât la mijloc, cât și spre final). Densitatea vă este indicată de pluginul de SEO, așa cum menționam anterior.
» în metadescriere
» în denumirile imaginilor – Acestea trebuie redenumite înainte de a fi încărcate pe website, astfel încât să includă în denumire cuvântul-cheie. Mai mult, după încărcare, acesta trebuie adăugat și ca text alternativ (etichetele „alt”) pentru imagini.
Atenție: NU se adaugă linkuri pe cuvântul-cheie, pe sinonimele lui sau părți din el.
Nu-ți găsești cuvintele?
Suntem aici să te ajutăm! Echipa noastră include specialiști în Copywriting și SEO, pregătiți să genereze articole de calitate, bine optimizate, astfel încât afacerea ta să se poată bucura de rezultate excelente! Suntem prezenți pe piața serviciilor de Marketing Online încă din anul 2008, oferind servicii SEO la nivel local, întâi în Cluj-Napoca, iar ulterior la nivel național și internațional pentru companii medii și mari! La SEO 365 ne lăsăm ghidați nu doar de creativitate, ci și de rezultate!
Haide să scriem primele rânduri ale unei colaborări de succes! Dacă îți dorești ca afacerea ta să-și atingă potențialul în online, te așteptăm la o sesiune de » Consultanță Gratuită!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.