În primul rând: de ce să folosești Facebook Stories?
Ai și tu un prieten care, de-o vreme, răsfoiește exclusiv Facebook Stories fără a-și mai verifica fluxul de noutăți? Tot mai mulți utilizatori preferă această funcție, iar la nivel global, știm deja* că aproximativ 500 de milioane de oameni navighează zilnic prin Stories!
Dacă pe profilul personal te folosești fără rețineri de „povești”, s-ar putea să te întrebi, în schimb, de ce ar fi avantajos să creezi un conținut efemer pentru pagina afacerii tale. Am observat în ultimii ani că există această reținere în rândul companiilor și antreprenorilor, în ciuda popularității în creștere a „poveștilor”. Particularitatea Facebook Stories stă tocmai în această efemeritate, conținutul fiind disponibil doar 24 de ore. Funcția le permite utilizatorilor să distribuie conținut constrâns de timp sau conținut care nu ar trebui neapărat să rămână vizibil pentru totdeauna.
Facebook Stories îți permite să creezi o experiență interactivă pentru cei care te urmăresc. Dintr-o poveste în alta, dintr-o fotografie într-un scurt video, îți poți menține audiența interesată de ce faci și ce ai de spus. Iar timpul acesta limitat poate să joace în favoarea ta când vine vorba de vânzări, căci se creează acea stare de urgență care ne determină să luăm decizii mai rapid, înainte de a pierde oportunitatea ivită.
Cum să te folosești eficient de Facebook Stories? Câteva recomandări
Pentru a obține rezultate cât mai bune de pe urma Facebook Stories, încearcă să ții cont de câteva idei și recomandări:
- Creează „povești” tocmai în situațiile care au o constrângere de timp (o ofertă care expiră în curând, un deadline ce trebuie respectat, perioade de înscriere, un eveniment etc);
- Stabilește obiective și pentru Facebook Stories, iar în funcție de obiectivele pe care vrei să le atingi, asigură-te că adaugi elemente interactive care îți permit conversia audienței (butoane, linkuri etc);
- Publică povești cât mai interactive, care să genereze interacțiuni cu cei care te urmăresc; sondajele sunt o modalitate simplă și distractivă să faci asta, dar poți și să soliciți păreri, opinii, să-i încurajezi pe urmăritori să lase un comentariu.
- Include elemente de design specifice identității vizuale a brandului. Nu neapărat logo, dar respectă culorile și identitatea brandului, pe cât posibil.
Ce să publici? 15 idei de conținut pentru Facebook Stories
1. Distribuie un citat relevant pentru domeniul de lucru și pentru afacerea ta
Știm că sună clișeic, însă citatele (încă) funcționează, dacă sunt livrate cum trebuie, dacă ating un punct sensibil de actualitate, dacă cei care te urmăresc se pot regăsi în mesajul transmis. Nu abuza de ele, în schimb, și alege cu mare grijă; nu vrei să devii emițător de citate motivaționale, decât dacă acela este nucleul afacerii tale.
2. Încurajează lumea să se aboneze la newsletter
Am început și noi recent să facem acest lucru, să distribuim Facebook Stories prin care invităm lumea să se înscrie la newsletter-ul nostru. Și funcționează! Nu uita să adaugi un link de abonare.
3. Ai publicat un nou articol? Anunță în Facebook Stories!
Nu doar că atragi trafic pe site, dar îți consolidezi poziția de business activ, care vine cu noutăți în întâmpinarea comunității sale. Din nou, nu uita să adaugi butonul cu link spre articol.
4. Anunță ofertele speciale
Asigură un plus de vizibilitate pentru reducerile și ofertele speciale temporare pe care le pui la dispoziția celor care te urmăresc. Pot fi cu dedicație doar pentru comunitatea de pe Facebook, de exemplu (creează un cod de discount special și ai grijă să menționezi că e doar pentru cei care au văzut acel story).
5. Promovează un eveniment
Poate fi vorba de un eveniment organizat chiar de tine (poate fi lansarea unui produs, o conferință la care participi în calitate de invitat, un workshop adresat publicului larg) sau de un eveniment la care intenționezi să participi, un eveniment organizat de parteneri strategici sau orice alt tip de eveniment de care consideri că audiența ta ar fi interesată.
6. Team #TakeOver & Workspace
Timp de o săptămână, lasă un angajat sau una dintre echipele din cadrul companiei să preia Facebook Stories. Urmăritorii tăi se pot conecta astfel cu oamenii din spatele brandului, pot vedea ce se întâmplă în spatele cortinei, în timp ce membrii echipei tale se vor simți mai implicați. Alternativ, poți oricând să publici Facebook Stories de la birou, din locul în care vă desfășurați activitatea, micile detalii care vă fac ziua mai bună, provocările etc.
7. Organizează un concurs doar pe Facebook Stories
Va fi interactiv, distractiv și îi va încuraja pe oameni să urmărească în mod regulat (zilnic!) ce publici la Facebook Stories. Un exemplu simplu: pune o întrebare specifică domeniului tău de activitate și premiază unul dintre răspunsurile pe care le primești. Alege premii pe care le poți gestiona ușor și rapid, cum ar fi un voucher, produse cadou, un cod de discount etc, pentru a putea organiza periodic astfel de concursuri.
8. Prezintă un produs / un serviciu
Poți să creezi Facebook Stories de tipul „cum să utilizezi corect produsul nostru”, stories în care prezinți cele mai inedite caracteristici ale acestuia sau anunți un nou serviciu pe care îl oferi.
9. Before & After
Dacă produsele sau serviciile tale generează o schimbare vizibilă pentru clienții tăi și ai permisiunea lor, arată-le și altora. Acest tip de conținut se potrivește nu doar serviciilor de înfrumusețare, sport sau nutriție. Gândește creativ, îl poți aplica în aproape orice domeniu.
10. Recenzii & Feedback
De ce să nu scoți în evidență recenziile și feedback-ul pe care îl primești de la clienți? S-ar putea ca astfel un potențial client să ia o decizie în favoarea ta.
11. FAQ
Există o serie de întrebări pe care potențialii clienți ți le adresează în mod frecvent? Ia-le pe rând și oferă răspunsuri detaliate în Facebook Stories. O idee ar fi să oferi răspunsurile în format video, pentru un strop de dinamism.
12. Clienți fideli, parteneri & alte afaceri
Arată-ți aprecierea pentru cei mai fideli clienți ai tăi. Distribuie conținutul lor, află-le povestea și fă-le o surpriză (trimite-le un cadou și roagă-i să îți trimită o poză, de exemplu). Transmite mulțumiri partenerilor tăi. Îți place o afacere locală? Spune-le și celor care te urmăresc. În acest caz, nu trebuie să aibă legătură directă cu activitatea ta. Poate fi cafeneaua care îți salvează diminețile ție și echipei tale, poate fi orice afacere locală pe care o apreciezi, care te ajută direct sau indirect să-ți faci treaba.
13. Glume, zile speciale, conversații
Oamenii vor să se relaxeze pe Facebook. Din când în când, ai putea să publici câte o glumă care are legătură cu domeniul tău de activitate. Creează Facebook Stories pentru zile internaționale sau naționale speciale (Improve Your Office Day, de exemplu), care să genereze interacțiuni (pune întrebări, stickere interactive, sondaje). Publică frânturi din conversații specifice domeniului, în care oamenii s-ar putea regăsi.
14. Dă startul unei provocări!
Dacă ești mai îndrăzneț și te bucuri de o comunitate activă, poți fi tu cel care dă startul unei provocări. Poți să creezi astfel de Stories și dacă lucrurile stagnează, tocmai pentru a-ți activa comunitatea. E bine de știut, însă, că rezultatele vor apărea treptat, pe măsură ce devii și tu constant.
15. Spune-ți povestea
Nouă ne place denumirea funcției: Stories. Povești scurte. E locul ideal în care poți să-ți spui povestea, într-un mod creativ, celor care te urmăresc îndeaproape. Dacă ai deja o pagină Despre noi bine dezvoltată, ai bazele. Creează Facebook Stories în care să prezinți informații interesante din istoria companiei, punctele de cotitură, echipa și ce anume te motivează și stă la baza activității tale. De unde ai pornit și de ce continui. Sărbătoriți o zi specială în cadrul companiei? Spune-le și altora. Micile reușite nu ar trebui să treacă nici ele fără o scurtă mențiune.
Sperăm că îți sunt utile informațiile și ideile din acest articol. Dacă vrei să discutăm detaliat despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.