Pagina Despre Noi este mai mult decât o carte de vizită
Te-ai întrebat ce ar trebui, până la urmă, să apară pe pagina Despre noi? Te-ai întrebat, poate, inclusiv dacă își are rostul. Suntem aici să-ți oferim câteva recomandări și să-ți confirmăm nu doar că da, își are rostul, dar și că este una dintre cele mai accesate pagini ale unui site, cea care îi determină uneori pe vizitatori să devină clienți.
Înainte de a începe să-ți scrii povestea și toată istoria companiei (dacă nu-ți găsești cuvintele, nu uita că oferim servicii de copywriting & content writing), sfatul nostru este să îți răspunzi cât mai detaliat și specific la următoarele două întrebări. Îți oferim apoi 10 recomandări și detaliem ce elemente de conținut poți folosi pentru ca pagina „Despre noi” să fie cât mai eficientă.
1. De ce crezi că îți vor accesa oamenii pagina „Despre noi”?
Fă un exercițiu simplu: gândește-te de ce accesezi tu, de exemplu, paginile „Despre noi” ale companiilor cu care interacționezi. Dacă vrei să cumperi produse, poate vrei să te asiguri că nu este vreo companie „fantomă”, că nu este vreo înșelătorie la mijloc, poate vrei să afli principiile după care își fac selecția de produse, garanția calității, ce anume îi diferențiază. Dacă vrei să apelezi la un anumit serviciu, poate cauți o confirmare suplimentară a expertizei celor care vor prelua proiectul. Dacă vrei să colaborezi sau să te angajezi acolo, poate vrei să vezi atitudinea companiei față de angajați, valorile și principiile declarate după care se ghidează.
Există așadar câteva motive pentru care vizitatorii site-ului tău vor accesa această pagină. Încearcă să te gândești serios la ele (poți chiar să faci un sondaj în rândul partenerilor sau clienților fideli!) și să îți dezvolți pagina în așa fel încât aceasta să vină în întâmpinarea vizitatorilor cu răspunsuri pentru întrebările lor nerostite.
2. Ce vrei să obții prin intermediul paginii?
Poți să spui povestea companiei, bineînțeles, dar aceasta nu ar trebui să fie un scop în sine. Pagina Despre noi pare a fi o pagină statică și cuminte, însă ea ar trebui să contribuie la îmbunătățirea ratei de conversii. În ce direcție? Tu decizi; poate vrei să-ți crești numărul de abonați la newsletter, poate vrei să-ți vinzi produsul-vedetă sau să înscrii oamenii la următorul workshop pe care-l organizezi. Înainte de-a schița structura paginii, clarifică-ți așadar care e scopul direct sau indirect al paginii.
Recomandări pentru o pagină Despre Noi eficientă
#1 Fii clar, de la bun început. Spune clar, încă din primele cuvinte care apar pe pagină, cine ești, cu ce te ocupi, de ce și pentru cine. Poți să începi cu o întrebare (e o abordare și tehnică preferată de mulți pentru a atrage atenția), însă răspunsul ar trebui să fie implicit sau rapid lămurit.
#2 Pe scurt sau pe lung? Unii preferă mesajele scurte, la subiect, fără prea multe detalii. Alții se lasă furați de povești și pun preț pe mesajul și emoțiile transmise. Cum împaci cele două? Respectă timpul vizitatorilor tăi și fii succint, prin plasarea la început a informațiilor pe scurt (exemplu: Îți arătăm #ClujulVăzutAltfel încă din 2012. Hai în comunitate!). O poți face sub formă de subtitluri, texte îngroșate, dimensiuni mărite ale fontului, dar și prin imagini sau diverse elemente de design. Respectă și nevoia oamenilor de a cunoaște în detaliu o companie de la care urmează să cumpere ceva sau cu care vor colabora: spune-ți povestea, dar nu uita de cel căruia i te adresezi (nu-l plictisi!).
#3 Structurează informațiile. Vei vedea că poți să incluzi foarte multe tipuri de informații în pagina Despre noi – îți oferim și noi o listă de unde poți să alegi. Nu le așterne în pagină după cum îți amintești de ele. Creează o structură clară, împarte pagina în secțiuni. Ajută oamenii să parcurgă cu ușurință pagina și să-ți descopere povestea cu interes. Formatează textul. Mărește subtitlurile și îngroașă ideile importante. Lasă spații între idei și paragrafe. Asociază imagini reprezentative. Alege ordinea rubricilor în funcție de ce l-ar interesa pe vizitator, nu în funcție de ce e important pentru tine.
#4 Folosește fotografii și prezentări video. Preferabil, folosește fotografii reale, nu de stock. Dacă îți faci curaj, pune fotografii cu echipa. Prezintă spațiul de lucru, produsele sau serviciile într-o manieră cât mai apropiată de realitate, cât mai prietenoasă. Ideal, adaugă și prezentări video (sunt mai dinamice și vin cu o notă de realism). Dacă nu ai clipuri video, pregătește imagini pentru un slideshow, cu tranziții și efecte care pot crea senzația de filmare.
#5 Dacă te simți deja copleșit, externalizează. Am spus mereu că nu putem fi toți buni la toate. Ești un antreprenor de succes, dar nu ești sigur cum să pui în cuvinte ideile pe care le ai? Sau poate că site-ul afacerii tale nici măcar nu e funcțional? Externalizează. Lasă-i pe alții să scrie și să se joace prin coduri. Ne recomandăm pe noi, bineînțeles, dar există suficienți specialiști în domeniu, ai de unde să alegi. 🙂
#6 Arată-ți personalitatea și fii uman. Fii tu însuți, încearcă să transmiți cât mai mult din energia și personalitatea companiei. Aveți vreun obicei simpatic vinerea? Ați dezvoltat vreo rutină care vă face munca mai ușoară și o considerați, practic, revoluționară în domeniu? Știi că dacă e ceva care va dezbina echipa, acel ceva e prăjitura pe care o aduce colegul de la contabilitate? Transmite-le mai departe. Nu trebuie să dai totul din casă și poate că încă nu ți-ai făcut curaj sau timp să faci ședință foto cu întreaga echipă (nici noi!), dar lasă-i pe vizitatori să știe că dincolo de brand, e vorba de oameni.
#7 Evită generalitățile și banalitățile. Încearcă să fii cât mai specific în tot ce spui. Ce înseamnă concret că ai „multă experiență”? „Calitatea superioară” se traduce în ce anume (poate folosești în mod exclusiv anumite tehnici sau materiale)? Când spui că livrezi rapid, în cât timp efectiv se transpune acel „rapid”? Ai prins ideea. Evită limbajul de lemn, vorbele goale.
#8 Nu trăi doar în trecut. Dacă alegi să prezinți un scurt istoric sau să spui povestea companiei, nu lăsa această secțiune să îți acapareze toată pagina. Sau fă-o inteligent, întreabă-te mereu cu ce-l ajută pe vizitator faptul că tu îi spui că timp de 5 ani ați folosit tehnica X de prelucrare a materialelor, iar apoi 3 ani altă tehnică, pentru ca în cele din urmă… Spune-i explicit: experiența pe care ai adunat-o te recomandă acum să-l ajuți pe el. Când îți spui povestea, chiar dacă mergi 20 de ani în urmă, trebuie să rămâi cu intenția și gândurile în prezent și viitor (nu uita nici de viitor, așadar!).
#9 Nu uita de beneficii și dovezi. Când am vorbit despre o altfel de fișă a produsului, aminteam cât de important este să prezinți beneficiile, nu doar caracteristicile. Cam așa și pe pagina Despre noi. Orice spui despre tine sau companie trebuie asociat cu beneficiile pe care vizitatorul le poate avea și care rezultă din ceea ce spui. Adu cât mai multe dovezi: testimoniale, certificări, prezentări video, statistici sau studii care îți confirmă spusele.
#10 Despre noi, dar pentru clienți. Chiar dacă pagina este „despre” tine, nu uita că ea trebuie să fie pentru clienți. Pagina „Despre noi” nu e locul de laudă al companiei. Oamenilor nu le pasă despre câte ai reușit tu să bifezi din lista de obiective antreprenoriale, nici de marile tale succese și premiile obținute în 1995. Le pasă de cum se transpun toate acestea în viețile lor și în problema sau nevoia lor imediată.
Ce putem include în pagina?
Există câteva secțiuni, rubrici sau elemente de design „clasice”. Le înșiruim în cele ce urmează, însă sfatul nostru este să ai mereu în vedere cele 10 recomandări pe care le-am detaliat. Nu toate secțiunile acestea se potrivesc pentru oricare brand sau companie. Dacă ești la început de drum, de exemplu, un timeline istoric nu prea are sens, însă o poveste spusă în mod creativ despre cum ai început ar fi binevenită.
Iată ce poți să incluzi în pagina Despre noi:
- Buton și denumire – pe care le poți personaliza sau nu. „Despre noi” e varianta sigură și directă, căci oamenii recunosc conceptul, știu la ce să aștepte. Îi poți spune însă și altfel: „Povestea noastră”, „Să ne cunoaștem!”, „Cine suntem?”, „Despre Brand” etc.
- Motto. Dacă nu ai unul, îți recomandăm să te gândești la el.
- Cine ești, ce faci? O rubrică inițială unde spui clar și succint cine, ce, pentru cine. Vei evita astfel frustrările oamenilor care citesc o pagină întreagă și, la final, tot nu au înțeles ce poți să faci pentru ei, de fapt. Adică, să nu cazi în extrema în care menționezi doar aspectele unice și creative ale afacerii tale, în metafore, fără să spui clar că vinzi eșarfe din cașmir.
- De ce ești diferit? Dar să nu cădem nici în capcana generalităților: spune clar ce te diferențiază pe tine de concurență. Cea mai frecventă capcană este să zicem că „suntem una dintre cele mai …. companii…”. Provocarea e să găsești sau să-ți creezi acel element unic, acel factor X de care vorbeam într-un alt articol.
- Povestea companiei sau un scurt istoric. Poți să-ți spui povestea în fraze sau poți să o faci grafic, cu ajutorul unui timeline bine structurat.
- Care sunt valorile după care se ghidează compania? Încearcă să elimini limbajul de lemn sau clișeele (nu e ușor când vine vorba de valori, dar se poate) și să transmiți onest acele valori care îți ghidează întreaga activitate.
- Care este viziunea, scopul și sau misiunea companiei? În general, companiile mari și-au clarificat aceste aspecte pe măsură ce s-au dezvoltat, însă ar fi bine să te gândești la ele de la bun început, chiar dacă se vor mai schimba pe parcurs.
- Echipa care stă la baza companiei. Dacă vorbim de o companie cu mulți angajați, e greu să îi prezinți pe toți cum se cuvine (nu imposibil, doar greu). Poți să te rezumi la echipa de bază, oamenii-pilon. Dacă nu sunteți foarte mulți, ideal ar fi să apară toată lumea. Vorbește și despre echipă, ca întreg: cum funcționați împreună, ce vă motivează, cum depășiți împreună provocările care apar etc.
- Prezentarea serviciilor / produselor. Deși pe site vei avea pagini special dedicate serviciilor sau produselor tale, aici e locul în care poți spune cum te raportezi tu la ceea ce faci, ce oferi unic, ce anume le face speciale.
- Date financiare, certificări, autorizații. În funcție de domeniul în care te desfășori, publicarea anumitor documente, autorizații sau informații despre situația financiară poate fi indicată.
- Clienții și partenerii tăi. Cel mai frecvent întâlnite sunt testimonialele, sub forma unor citate primite de la clienți sau colaboratori, însă nu te limita la ele. Poți adăuga aici și studii de caz (trimiteri înspre articole de blog), un spațiu în care afișezi logo-urile partenerilor sau un slideshow cu fotografii primite de la clienții mulțumiți de produsele tale.
- CTA și formular de contact. În funcție de obiectivul pe care-l stabilești pentru pagina Despre noi, îți vei formula și un call-to-action pe măsură. Dacă apelul tău la acțiune este înscrierea la newsletter, obligatoriu trebuie să adaugi și modalitatea de înscriere (formularul de abonare). Dacă îți propui să vinzi un anumit pachet de servicii, adaugă butoane care să ducă oamenii înspre pagina dedicată pachetului cu pricina. Dacă vrei lead-uri, adaugă formulare de contact sau de programare a unei întâlniri.
Sperăm să-ți fie de folos toate aceste informații. Chiar dacă nu ești tu cel care scrie textele sau aranjează pagina web, este important să fii tu cel care decide ce anume vrei să transmiți cu pagina Despre noi și cum vrei să o faci.
Dacă vrei să discutăm detaliat despre dezvoltarea site-ului și afacerii tale, înscrie-te acum pentru CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram @seo_365 sau LinkedIn.