De ce e importantă fișa produsului?
În mod normal, fișa produsului include specificațiile tehnice și descriptive ale acestuia. Noi îți propunem o altfel de abordare, care te va ajuta în dezvoltarea strategiei de marketing și în comunicarea cu audiența dorită.
Fișa tehnică a produselor oferă informații punctuale despre dimensiuni, parametri tehnici, materiale, instrucțiuni de întreținere, utilizare, caracteristici etc. O descriere rece și obiectivă a produsului. Propunerea noastră pentru companii este să-și întocmească fișa produsului (și) într-o altă manieră.
Discutăm adesea cu antreprenori care au dificultăți în a-și pune în valoare produsele sau serviciile, în a înțelege ce îi diferențiază pe piață, care sunt adevăratele beneficii pe care produsele sau serviciile lor le aduc în viețile consumatorilor. Este o etapă pe care specialiștii SEO 365 o parcurg parțial, acolo unde este nevoie, cu partenerii noștri. Însă fișa produsului, așa cum o vedem noi, poate fi creată chiar de tine. Răspunde-ți la următoarele întrebări:
1. Care sunt caracteristicile?
Dacă există deja o fișă tehnică a produsului, pornește de la ea. Include toate caracteristicile produsului/serviciului pe care îl oferi. Analizează-l în detaliu și notează tot: dimensiuni, materiale, culori, întrebuințări, funcții, accesorii opționale etc. Dacă e un serviciu, notează cu lux de amănunte ce presupune el – poate consultanță gratuită (așa cum avem noi), programări online, prestarea serviciului în anumite condiții, proceduri și etape, livrare finală etc.
2. Care sunt beneficiile?
Pornind de la caracteristicile notate, asociază beneficiile pentru clientul final. De exemplu, o caracteristică a unei canapele pentru terase ar fi lemnul, ca material de bază; beneficiul pentru client ar fi crearea unui spațiu cald, primitor, apropiat de natură. Caracteristicile produsului sunt relevante pentru oameni în măsura în care acestea le aduc beneficii, dacă le îmbunătățești sau ușurezi astfel viața cu ceva.
3. Care este acel „X-Factor”?
Nu, calitatea superioară nu este factorul X pe care îl cauți, căci toate produsele din lume sunt de cea mai bună calitate. Ce anume te diferențiază cu adevărat de concurență? Ce oferi tu și nu oferă ceilalți? Poate vinzi un șurub, la fel ca toate șuruburile. Însă ceva poate fi unic și special la modul în care îl livrezi; la ce vine la pachet cu șurubul.
Dacă simți că nu ai un X-Factor, recomandări:
- Externalizează și „Întreabă un prieten”: clienți fideli, parteneri, colaboratori (SEO 365, ca agenție de marketing, face adesea acest lucru – privim din exterior).
- Analizează-te și analizează piața. Uneori, partenerii noștri nu-și conștientizează factorul X pentru că nu știu ce se întâmplă în rest, pe piață; ceea ce fac ei li se pare atât de familiar și banal, încât nu-și dau seama că există totuși acel ceva care-i diferențiază de restul. Faci și tu aceeași greșeală?
- Este posibil să nu-l ai (încă). Prin urmare, e momentul să-l dezvolți, e un factor important și o oportunitate de creștere, însă e necesar să privești onest înspre produsele/serviciile tale.
4. Ce probleme, nevoi sau pasiuni satisface?
Cu alte cuvinte, de ce cumpără oamenii acest produs? În general, când cumpărăm ceva, fie o facem pentru a rezolva niște probleme, fie pentru a aduce valoare în viețile noastre (durere versus plăcere). Identifică care sunt problemele, nevoile sau interesele în întâmpinarea cărora produsul/serviciul tău vine. Fii cât mai specific.
5. Cum l-ai descrie?
Provocarea finală: descrie produsul în maximum 30 de cuvinte, astfel încât să incluzi cele mai valoroase informații (beneficii, factorul X, ce probleme rezolvă).
Sperăm că îți sunt de folos aceste informații. Dacă te decizi să treci la următorul nivel, să integrezi totul într-o strategie de marketing online, completează formularul și vom găsi împreună cele mai bune oportunități pentru afacerea ta! Adu și fișa produsului cu tine, la întâlnire! 🙂
Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.