Importanța Social Media în SEO
Studii recente au dovedit faptul că timpul petrecut de o persoană pe Social Media este în medie de 2 ore și 22 de minute pe zi. De la an la an, acest timp crește tot mai mult, internetul devenind deja o necesitate a zilelor noastre. Speranța de viață a unui om este în medie de 72 de ani, iar conform unor studii din anul 2020, o persoană ar petrece 6 ani și 8 luni pe rețelele de socializare (într-o viață), în condițiile în care persoana descoperă mediul online la vârsta de 10 ani.
Timpul petrecut pe rețele de socializare de-a lungul vieții
În prezent, Social Media reprezintă una dintre principalele metode prin care rămânem conectați unii cu alții. Cu ajutorul rețelelor de socializare (Facebook, Instagram, LinkedIn și altele), utilizatorii pot în primul rând să comunice unii cu ceilalți, iar o afacere se poate promova și poate menține o legătură permanentă cu clientul, indiferent de locul în care acesta se află, la costuri extrem de mici.
Care este importanța Social Media în SEO?
Importanța Social Media în SEO nu este deloc de neglijat. Este o adevărată necesitate și un mare avantaj pentru o companie să fie prezentă pe rețelele de socializare, mai ales în zilele noastre, în care mai bine de jumătate din populația globului utilizează Social Media. Să nu uităm faptul că cele mai mari companii sunt prezente atât pe Facebook, cât și pe Instagram sau LinkedIn. Acest lucru nu înseamnă că ne focusăm doar pe Social Media și pierdem din vedere avantajele pe care un pachet de servicii SEO le-ar aduce pentru noi. Cele două trebuie să meargă mână în mână, pentru a avea rezultatele dorite.
Red C Marketing a realizat un raport bazat pe eye tracking, având ca eșantion un număr de 400 de căutări. Conform acestui raport a rezultat faptul că „82% dintre consumatori vor alege un brand cu care sunt deja familiari, indiferent de poziția acestuia în Google.”
Deși cel mai mult trafic de pe o pagină web vine prin SEO, iar organicul are o rată de conversie pe vânzări mai mare decât o are Social Media (pe postări), rețelele de socializare au o valoare foarte mare în SEO.
Sursă foto: www.shareaholic.com
„Dacă prin diferite surse avem un anumit trafic pe site, prin Social Media putem să retargetăm și să ne adresăm publicului care ne-a vizitat deja, printr-un program de remarketing. Astfel, programul de remarketing este cel mai bun rezultat pe care îl poate aduce Social Media pentru SEO.” – Attila Kiraly, Fondator SEO 365
Acum câțiva ani, linkurile provenite de pe rețelele de socializare nu erau luate în calcul atunci când se realiza o ierarhizare a paginilor web în motoarele de căutare, însă algoritmii demonstrează o schimbare radicală în acest sens. Astfel, like-ul și share-ul au o mare influență în SEO la ora actuală.
Fiecare pas făcut pentru îmbunătățirea Social Media Marketing trebuie să fie perfect aliniat cu strategia SEO.
Practici eficiente pentru Social Media & SEO
-
Postează conținut de înaltă calitate
Postările trebuie să fie atractive și să aducă valoare pentru publicul țintă, pentru că ele vor aduce trafic și pe site. Încearcă să înțelegi ceea ce caută publicul țintă (care sunt valorile, principiile și ceea ce îl definește cel mai bine), stârnește curiozitatea, interacționează și lasă creativitatea să zburde la cele mai înalte cote. Oamenii vor fi mereu atrași de ceea ce este diferit. Alege să fii #altfel!
-
Încurajează distribuirea postărilor, astfel încât mesajul să ajungă la cât mai multe persoane
Ei bine, probabil te întrebi cum poți să faci acest lucru. Simplu! Nu trebuie să depui un efort prea mare, trebuie doar să ai postări originale, creative și să ai grijă cum și ce transmiți. Cu un conținut de calitate, cu siguranță lumea te va observa → vizibilitate.
-
Optimizează profilurile sociale
Optimizarea profilurilor de pe rețelele de socializare trebuie să fie în concordanță cu pagina web. Dacă realizezi acest lucru, vei reuși să deschizi mai multe portițe, astfel încât poți domina paginile de rezultate Google.
-
Optimizează imaginile atât pe SEO, cât și pe rețelele de socializare
Alege cu atenție imaginile pentru că acestea au un impact puternic. Dacă acestea sunt optimizate, atunci ele te pot ajuta să aduci trafic pe pagina web.
Pe rețelele de socializare este important să folosești imagini în formatul potrivit, imagini care sunt atractive pentru urmăritori.
Pentru partea de SEO, asigură-te că ai optimizat imaginile pentru căutare – atât în ceea ce privește denumirea fișierului, cât și câmpurile de tip Alt Text și descrierea imaginii.
-
Construiește și menține o relație cu publicul țintă
Comunicarea este cuvântul de bază care face și menține legătura între afacere și publicul țintă. Prin comunicare vei înțelege care sunt nevoile, cerințele, nemulțumirile publicului țintă, astfel afacerea ta se poate îmbunătăți și poate deveni din ce în ce mai bună.
Datorită rețelelor de socializare, comunicarea se poate realiza într-o manieră extrem de ușoară.
-
Măsoară rezultatele obținute pe rețelele de socializare & SEO
Urmărește și analizează toate rezultatele acțiunilor realizate atât pe rețelele de socializare, cât și în cadrul procesului SEO. Vei putea observa ce funcționează și ce nu, prin urmare, focusul va rămâne pe lucrurile care merg cel mai bine.
Avantaje
Dacă pe pagina de Facebook și Instagram există postări constante, calitative, originale și autentice, șansele ca acestea să genereze trafic pe pagina web sunt foarte mari. Pe lângă acest important avantaj, rețelele de socializare ajută la crearea unei identități a brandului. De asemenea, va exista și o conexiune strânsă cu publicul țintă, pentru că putem stimula interacțiunea cu acesta. Și nu în ultimul rând, un alt avantaj important este popularizarea brandului în rândul publicului țintă.
Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie în topul rezultatelor Google și să fie vizibilă într-un mod cât mai creativ pe rețelele de socializare, te așteptăm să discutăm.
Programează-te pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.