Câteva reguli de bază în Internal Linking
Când vine vorba despre Internal Linking, există un set de recomandări pe care este important să le iei în considerare, atât ca specialist în formare, cât și ca om de business. Crearea unei structuri de link-uri interne bine organizate și optimizate rămâne o practică pe cât de clasică, pe atât de eficientă.
Am vorbit deja, într-un articol anterior, despre ce este un link intern, dar și despre rolul structurii de linkuri interne în SEO, așa că astăzi vom trece mai departe și vom discuta despre cele mai bune practici atunci când vine vorba de Internal Linking.
Iată 5 recomandări din partea specialiștilor noștri:
#1 Strategia de Internal Linking nu este mai importantă decât strategia de conținut!
An de an, tendințele în Marketing Online subliniază cât de important este să prioritizăm aspectele ce țin de experiența utilizatorului. Chiar dacă strategia de Internal Linking contribuie și ea la accesibilitatea și organizarea mai eficientă a paginilor, o importanță superioară trebuie acordată totuși conținutului.
Așadar, îți recomandăm să creezi conținut pentru utilizator, nu pentru link-uri! Este important să afișezi informații cât mai utile și cât mai bine organizate, iar acolo unde este oportun, să introduci câteva link-uri interne relevante, care să-l ghideze pe utilizator spre alte pagini de interes pentru el.
De asemenea, cel mai important criteriu de ranking al motoarelor de căutare rămâne calitatea conținutului și relevanța lui pentru cei care ajung pe paginile tale. Nu-ți canaliza efortul asupra strategiei de Internal Linking, ci mai degrabă lasă-l să se întâmple cât mai natural!
#2 Ce-i prea mult strică… chiar și în Internal Linking!
Este adevărat că motoarele de căutare nu oferă recomandări stricte cu privire la numărul de link-uri prezente pe o pagină (fie ele interne sau externe), însă ceea ce știm cu siguranță este că acestea nu agreează totodată prezența unor ferme de link-uri. Ele vor fi considerate o metodă de manipulare și „păcălire” a algoritmilor de indexare.
Dacă până în 2008, Google aplica o politică de „nu mai mult de 100 de link-uri pe o pagină”, vremurile recente ne arată că această valoare este cât se poate de relativă: 100 poate fi un număr perfect în regulă în contextul unui magazin online dezvoltat, cu o gamă variată de produse, însă poate fi un număr exagerat (considerat spam) pentru un website mic de prezentare.
Sfatul nostru: În loc să te concentrezi pe numărul de link-uri (fie că este vorba de internal linking sau despre adăugarea link-urilor externe), încearcă să gândești fiecare hyperlink ca pe un element esențial în procesul de navigare al utilizatorului. Are fiecare link un scop clar? Sunt utile potențialului client sau mai degrabă tind să devină copleșitoare?
#3. Atenție la erori și link-uri nefuncționale!
Un website reprezintă o construcție dinamică, în structura căreia pot apărea frecvent modificări, de aceea este foarte important să monitorizezi cu atenție funcționalitatea link-urilor interne și să faci actualizări de fiecare dată când adaugi sau elimini o pagină.
În contextul unui link nefuncțional, există 2 opțiuni:
-
Redirecționarea 301
Utilizarea redirecționărilor 301 este tactica recomandată de Google în special în situația în care o pagină își schimbă URL-ul. Fie că treci de la un domeniu la altul, fie că, prin optimizare SEO, aspectul link-ului s-a schimbat permanent, este important să creezi acesta redirecționare astfel încât, în situația în care un utilizator accesează link-ul vechi, acesta să ajungă automat pe pagina actuală.
Totodată, poți apela la această redirecționare permanentă și în momentul în care pagina este eliminată definitiv. În scenariul ideal, redirecționarea se va face către o altă pagină de produs/categorie sau chiar către un articol, cu mențiunea că este important ca noul conținut să fie la fel de relevant pentru cuvântul ancoră utilizat în text.
-
Eliminarea permanentă a link-ului
Există situații în care nu putem redirecționa utilizatorul către o altă pagină. Poate te-ai hotărât să elimini o categorie de produse sau să renunți la a mai oferi anumite servicii. În aceste cazuri, legătura internă își va pierde cu totul relevanța, motiv pentru care o poți șterge definitiv.
În situațiile în care poți alege însă între eliminare și redirecționare, recomandarea noastră este să alegi întotdeauna o redirecționare 301. Fiecare link reprezintă o oportunitatea de a crea trafic și de a prelungi timpul pe care utilizatorul îl petrece pe website-ul tău.
#4 Ai grijă la structura și optimizarea tehnică a link-ului!
În Internal Linking există o serie de bune practici pe care îți recomandăm să le folosești astfel încât structura ta de link-uri să fie cât mai corectă și mai eficientă din punct de vedere SEO. Iată, așadar, câteva reguli de care ar trebui să ții cont:
- Link-urile trebuie să fie cât mai curate! Ele se vor prelua în forma exactă (copiată din browser), fără alte extensii de tracking (UTM sau altele). De asemenea, nu se vor folosi variante prescurtate, de tip Bitly.
- Toate link-urile interne trebuie să se deschidă obligatoriu într-o fereastră nouă. În acest fel, utilizatorul poate reveni cu ușurință pe pagina inițială.
- Link-urile interne trebuie să fie marcate ca Dofollow, pentru a transmite motoarelor de căutare că acea pagină este importantă în structura website-ului, dar și pentru a permite un transfer de autoritate între paginile website-ului. Se pot marca și cu Nofollow, dar în general link-urile externe sau cele pe care nu ni le dorim indexate din diferite motive.
#5 Acordă atenție cuvintelor ancoră!
Fiecare link este așezat pe un fragment de text. În termeni de specialitate, acea secțiune vizibilă a link-ului se numește cuvânt sau structură de ancoră. Pentru o eficiență cât mai ridicată din punct de vedere SEO, îți recomandăm să optezi pentru o ancoră de tipul Exact Match Anchor Text, adică să așezi link-ul exact pe cuvântul cheie folosit în optimizarea paginii spre care faci redirecționarea.
De exemplu, pe pagina HOME ai textul: „Ne poți contacta pentru servicii de Web Design”. Pagina care prezintă serviciile respective este optimizată chiar pe cuvântul cheie „web design”. În consecință, am ales să atașăm link-ul de aceeași structură de cuvinte.
Totodată, evită:
- Utilizarea cuvintelor generice de tipul „Pagina”, „Articol”, „Aici”, „Află mai multe”, „Click aici”. Deși sunt necesare uneori, nu te sfătuim să le folosești excesiv.
- Formularea unui text ancoră mult prea lung. Alege o structură de 1-5 cuvinte în loc să așezi link-ul pe o întreagă propoziție.
- Folosirea cuvintelor ancoră irelevante pentru conținutul paginii. Nu întotdeauna vei putea folosi un Exact Match Anchor Text, însă este important să creezi așteptări corecte despre ceea ce va descoperi utilizatorul după ce dă click pe link.
- Folosirea link-ului propriu-zis ca text ancoră. În loc să spui „Vizitează www.numesite.ro!”, spune “Vizitează Nume Site!” și folosește numele site-ului ca text ancoră pentru URL.
—
În cazul în care îți dorești un Internal Linking ca la carte, dar nu stăpânești atât de bine partea de On Page SEO, specialiștii noștri îți stau cu drag la dispoziție!
Alături de noi, afacerea ta devine cu adevărat vizibilă, așa că nu ezita să ne contactezi pentru o consultanță gratuită!
Iar pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365.