De ce e important să creezi o structură de linkuri interne?
Subiectul „linkuri interne” este mai puțin discutat atunci când vorbim despre elementele care ajută website-ul să capete vizibilitate, însă cu siguranță nu este cu mai puțin important!
În realitate, realizarea și optimizarea unei structuri de linkuri reprezintă o etapă esențială pentru fiecare website, contribuind, pe de-o parte, la crearea unei experiențe cât mai plăcute pentru utilizator, iar pe de altă parte, ajutând motoarele de căutare să înțeleagă mai bine arhitectura website-ului, autoritatea și importanța paginilor etc. Pornind de la aceste informații, Google va descoperi valoarea paginii respective, clasând-o pe o poziție superioară atunci când are o relevanță crescută pentru căutarea realizată de utilizator.
Pentru a înțelege mai bine acest proces, te invităm să descoperi, în cele ce urmează, ce presupun aceste linkuri interne, dar și motivul pentru care sunt atât de relevante din punct de vedere SEO.
În primul rând, ce sunt aceste linkuri interne?
Ți-am vorbit într-un articol anterior despre backlink sau linkul extern și îți spuneam atunci că el face legătura între pagina unui site și o altă pagină, de pe un alt domeniu. Ei bine, atunci când vorbim despre linkuri interne, în mod deductibil, legătura URL se face în interior, adică între două pagini ale aceluiași domeniu.
Ca să fim mai expliciți, atunci când, într-un articol, citezi o un studiu sau o carte, incluzând un link spre acea sursă, vorbim despre un link extern. În același timp, dacă în același articol, citezi un alt articol precedent, disponibil pe un website comun (exact așa cum am făcut noi puțin mai sus), tocmai ai introdus pe pagina ta un link intern!
Jonas Sickler (Terakeet.com) explică rolul link-urilor interne și externe prin analogie la circuitul electric al unei case. Un link extern este privit ca sursa principală de curent (un website nou nu poate să devină vizibil fără ca alte site-uri să-i recunoască autoritatea), în timp ce linkurile interne sunt asociate cu firele circuitului. Nu este suficient să construiești o cameră nouă, ci este nevoie să o conectezi la circuit pentru a o putea folosi, așa cum este inutil să creezi o pagină nouă, fără să-i arăți atât utilizatorului, cât și motorului de căutare că ea există și că merită atenție!
Acum că am lămurit ce este un link intern…
La ce se referă termenul de „internal linking” și care este rolul său în SEO?
Când vorbim despre internal linking, ne referim în general la procesul de construire și consolidare a arhitecturii de linkuri interne. Pentru a avea rezultate cât mai bune din punct de vedere SEO și nu numai, trebuie să optimizăm această structură bazându-ne pe două elemente principale:
- utilizatorul (link-urile trebuie plasate astfel încât să-i creeze utilizatorului un UX de calitate, adică o experiență de navigare cât mai ușoară, și să-l determine, în același timp, să petreacă cât mai mult timp pe site);
- motorul de căutare (link-urile interne trebuie să fie corecte, în armonie cu structura site-ului).
Este important de știut că structura de linkuri este unul dintre principalii factori pe care Google îi ia în considerare în momentul în care decide rankingul în pagina de rezultate pentru o anumită căutare. Link-urile externe sunt cele care oferă paginii autoritate și o garanție a relevanței/calității informației, în timp ce link-urile interne au rolul de a-i oferi motorului de căutare indicii despre:
-
Structura website-ului
Link-urile interne conturează o organigramă a website-ului, confirmând arhitectura site-ului în fața motorului de căutare.
-
Prioritatea conținutului
Cu cât numărul de linkuri interne este mai mare, cu atât Google va înțelege că acea pagină este mai importantă pentru website-ul tău.
-
Context
Pentru motorul de căutare nu este suficient să utilizezi doar cuvintele cheie, el va căuta informații suplimentare pentru a înțelege cât de relevantă este conținutul acelei pagini în raport cu expresia cheie folosită, iar printre elementele care îl ajută să contureze un context se află și linkurile interne. În acest caz, Google va căuta nu doar relevanța textului ancoră (anchor text), ci va lua în considerare întreaga propoziție sau chiar întreg paragraful pentru a înțelege ce se află la capătul celălalt al link-ului.
-
Autoritate
Îți aduci aminte când îți spuneam că un număr mare de backlink-uri, provenite din surse „de încredere” pentru motorul de căutare, aduc un aport de autoritate paginii spre care s-a făcut legătura? Ei bine, prin internal linking, o parte din această autoritate este transferată către alte pagini din website.
Asemenea circuitului despre care vorbeam anterior, sursa de curent (linkurile externe) nu alimentează o singură cameră ci, prin intermediul firelor din circuit (linkuri interne), curentul este accesibil în toate încăperile!
Așadar, dacă ești în etapa de web design și creare conținut, sau dacă pur și simplu, vrei să-ți îmbunătățești performanța din punct de vedere SEO, nu uita să incluzi în paginile tale un număr echilibrat de linkuri interne.
Iar dacă ai curiozitatea de a lectura și un ghid de bune practici în acest sens, te invităm să descoperi 5 pași esențiali pentru un internal linking „ca la carte”, într-un articol viitor! Rămâi, așadar, cu ochii pe blogul SEO 365!