Pagina de Contact – de la neglijare, la eficiență
Pagina de contact poate fi și remarcabilă și eficientă, nu doar standard sau… plictisitoare. Avem 10 recomandări.
Adesea neglijată, pagina de contact este una dintre cele mai căutate pagini ale unui site, de către utilizatori, în momentele cheie ale interacțiunii lor cu un brand. Pagina de contact este cea care îți transformă vizitatorii în clienți. Și este, în continuare, o resursă cam prost înțeleasă, prea puțin exploatată. Cu alte cuvinte, nu se profită la maximum de ea.
Unele companii nici măcar nu și-au creat o pagină de contact. Altele au îngropat-o undeva în footer, greu accesibilă, oarecum invizibilă și, astfel, inutilă.
O carte de vizită pentru afacerea ta
Dacă site-ul afacerii tale este, de fapt, un sediu online, pagina de contact este cartea de vizită pe care clientul ar găsi-o în mod normal la recepție, în sala de așteptare, oriunde s-ar afla. Ar trebui să fie la îndemână, cu informații clare și utile, cu un design prietenos.
Înainte de a discuta despre cum poți să îți creezi o pagină de contact eficientă, de notat ce nu este pagina de contact: nu este o pagină „despre noi”, nu este o pagină cu FAQ, nici o pagină de angajare. Rolul unei pagini de contact rămâne unul simplu: le permite utilizatorilor să ia legătura cu tine.
Simplitatea nu ar trebui să însemne însă neglijare, absența informațiilor și nici lipsă de creativitate. Pagina ar trebui să îmbie utilizatorul să facă pasul final: să te contacteze. Prezența datelor de contact este un indiciu de transparență din partea companiei și generează un sentiment de încredere în rândul potențialilor clienți.
10 recomandări pentru o pagină de contact eficientă
Ce ar trebui să conțină pagina de contact? Cum ar trebui să provoci și să încurajezi utilizatorul să te contacteze cu încredere? De ce anume ar trebui să ții cont când dezvolți această pagină pentru a te bucura de o rată bună de conversii? Iată 10 recomandări din partea noastră.
#1 Menționează denumirea completă a companiei. Oamenii se simt în siguranță când pot interacționa cu firme a căror denumire oficială este publică, vizibilă, ușor de verificat. Dacă ești mai degrabă cunoscut prin brandul creat, nu prin denumirea firmei, ai grijă să apară ambele.
#2 Afișează adresa fizică a afacerii tale. Da, poate fi complicat dacă ești prezent în mai multe orașe, de exemplu, sau în multiple locații. O hartă personalizată poate fi soluția optimă în astfel de cazuri. Nu-ți fie teamă să îți lași ideile creative să zburde. Chiar dacă ai o singură adresă și n-ar fi nevoie de o hartă complexă, poți apela la abilitățile artistice ale unui designer, care să-ți creeze ceva unic.
#3 Google Maps ți-e prieten. Încorporează în pagina de contact locația setată pe Google Maps pentru afacerea ta. Oamenii folosesc hărțile de la Google în deplasările lor cotidiene, ceea ce facilitează întreg procesul. Testează apoi (neapărat!) indicațiile de deplasare.
#4 Include… datele de contact – adică cel puțin un număr de telefon și o adresă de e-mail. Dacă ai departamente specifice, adaugă mai multe variante.
#5 Include un formular de contact. De multe ori, pe paginile de contact găsim doar un formular, fără celelalte informații. Nu ne înțelege greșit: formularul de contact este foarte important, dar este doar o metodă prin care utilizatorii pot lua legătura cu tine. Despre el vom discuta detaliat într-un alt articol, căci locul lui n-ar trebui să fie doar pe pagina de contact (vezi și pe site-ul nostru, îl găsești peste tot). Acum, pe scurt, un formular de contact eficient are suficiente, dar nu prea multe câmpuri, căci eficiența lui scade pe măsură ce complexitatea crește. Noi îți recomandăm așa: Prenume, Nume, Oraș, Telefon, E-mail, Mesaj / Întrebare.
#6 Adaugă o listă scurtă de linkuri utile. Dacă ești contactat frecvent din motive similare, adică oamenii au aceleași întrebări pentru tine, o soluție eficientă, pentru care mulți clienți îți vor fi recunoscători, este să pui pe pagina de contact o listă (foarte scurtă) cu linkuri utile – legături înspre paginile care oferă în detaliu răspunsuri la cele mai frecvente întrebări.
#7 Ai grijă ca pagina de contact să fie accesibilă de pe toate paginile site-ului. În general, utilizatorii au tendința să caute pagina de contact în colțul din dreapta, sus. Discută cu echipa de web design și cei care administrează site-ul și asigură-te ca linkul spre pagină (poate chiar butonul dedicat) să fie suficient de vizibil și să fie accesibil de pe toate paginile site-ului.
#8 Setează așteptările. Îți recomandăm să menționezi intervalul de timp necesar pentru ca vizitatorii să primească un răspuns de la tine, cu atât mai mult dacă știi că nu poți să răspunzi imediat. Poți afișa un mesaj scurt și prietenos prin care anunți că, în general, răspunzi în termen de cel mult atâtea ore sau atâtea zile.
#9 Alternative? Dacă ești disponibil pe alte aplicații pentru clienții tăi, adaugă datele de contact necesare (poate WhatsApp, Discord etc). Anumite categorii de clienți vor prefera o comunicare directă, prin rețelele de socializare. Poți să adaugi iconițe specifice cu linkuri spre conturile tale.
#10 Afișează programul de lucru, dar și pe cel în care ești disponibil pentru a fi contactat, dacă cele două nu coincid. Majoritatea afacerilor nu sunt deschise sâmbătă seara, de exemplu. Sau cele care sunt deschise, e posibil să nu aibă personal disponibil la prima oră a dimineții. Teoretic, clienții știu că există un program de lucru. Practic, este indicat să-l afișezi, pentru ca vizitatorii să știe din start că te pot găsi în anumite zile, în anumite intervale orare.
—
În cele din urmă, testează. Invită prieteni sau chiar clienți fideli să îți acceseze site-ul și să încerce să te contacteze. Află cât de dificil sau ușor li s-a părut procesul, ce ar îmbunătăți, cât de rapid au găsit informațiile de care aveau nevoie, ce li se pare că lipsește.
Dacă ai un formular pe pagina de contact, testează-l periodic. Primești o confirmare de trimitere a mesajului? Primești instant mesajul trimis? Toate aceste detalii, neglijate cu prea mare ușurință din punctul nostru de vedere, pot să facă o mare diferență pe termen lung sau chiar la final de lună, când tragi linie.
Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.