Cum să creezi un „call to action” de efect? Exemple și recomandări

Call To Action - Exemple si recomandari

„Nu uita de call to action!”

Vorba dulce mult aduce. Dar nu fără un call to action clar, bine plasat și formulat. Ți-am pregătit un scurt ghid, cu exemple și recomandări. Vei reuși astfel să comunici mai bine cu potențialii tăi clienți și să îți atingi obiectivele de business. 

Te-ai întrebat de ce, în ciuda faptului că ai un landing page sau un site atractiv, modern, care îți aduce și trafic, vizitatorii nu se transformă în clienți? O rată de conversie mică este, de multe ori, în strânsă legătură cu un call to action slab. Sau, și mai grav, cu absența acestuia. Experiența ne-a dovedit că, adesea, o simplă intervenție asupra îndemnului la acțiune din pagină are un impact semnificativ asupra conversiilor. Cum să creezi însă un call to action de efect?  

Ce este un call to action? 

După cum îi spune și numele, vorbim de acel îndemn de acțiune adresat audienței tale. Orice mesaj are un scop. Care este, așadar, scopul mesajelor tale? Ce vrei să facă potențialii tăi clienți în urma mesajului tău? Să citească un alt articol? Să se înscrie în următorul tău curs? Să cumpere un produs? Să testeze gratuit serviciile tale? Să se aboneze la newsletter?

Transmite clar aceste așteptări. Spune-le vizitatorilor sau celor din audiența ta care este următorul pas pe care îl pot face pentru a beneficia de serviciile sau produsele tale. 

Cumpără, Urmărește-ne, Vizionează, Înscrie-te, Rezervă un loc, Află mai multe sau Abonează-te sunt doar câteva dintre cele mai frecvente și simple îndemnuri la acțiune. Acestea fac parte însă dintr-un mesaj mai amplu. 

Metadescrierile sunt o categorie aparte de call to action. Ai la dispoziție doar puțin peste 100 de caractere pentru a convinge utilizatorul să-ți acceseze pagina. 

5 recomandări și exemple

Call To Action 1

1. Ține cont de obiectivele strategiei de marketing

Primul pas în crearea unui call to action (CTA) de efect este să decizi ce obiectiv din strategia de marketing îți propui să atingi cu ajutorul acestui CTA. Vrei să generezi leaduri? Să crești vânzările? Să crești numărul de abonați la un newsletter? Odată ce ai decis obiectivul principal, creează un call to action care să te ajute să-l atingi. 

Pornește de la cele standard. Deși banale, își fac treaba. Utilizatorii sunt obișnuiți cu ele și înțeleg imediat care este îndemnul la acțiune. 

Exemple de obiective și îndemnuri la acțiune asociate: 

  • Obținerea de leads: Înscrie-te acum, Abonează-te, Descarcă E-book Gratuit, Try for Free, Încearcă gratuit;
  • Creșterea conversiilor: Contactează-ne, Vezi magazinul, Rezervă acum, Obține 10% discount, Transport gratuit la comenzi de peste 189 lei;
  • Educarea publicului: Află mai multe, Explorează / Descoperă, Înregistrează-te, Citește mai mult;

Brand Awareness: clasicele Like & Share (Urmărește-ne, Distribuie, Spune-le și prietenilor), Participă la concurs, Lasă un comentariu.

Call To Action 2

2. Creează un sentiment de urgență și necesitatea unei acțiuni la timpul prezent

Un call to action bun generează imediat acțiunea dorită. Nu peste o lună, nu peste cinci zile. ACUM. Dacă nu ai însă un argument convingător va fi complicat să stârnești acest sentiment de „acum”. Dacă vinzi produse și ai o ofertă disponibilă pe o perioadă limitată, ai un context ideal pentru a-ți lansa îndemnul la acțiune. 

Ai grijă să nu transformi toate ofertele în „doar acum” și în „ultima șansă”. Dacă ai zilnic câte o ofertă disponibilă „doar acum”, te sabotezi – clienții învață că au și mâine o șansă, când vei avea cu siguranță noi reduceri. 

Stabilește clar care este perioada de timp în care utilizatorii pot beneficia de ceea ce le oferi: 24 de ore, 48 de ore, doar în luna noiembrie, până la miezul nopții etc.

Exemple: 

  • Doar AZI: 30% discount la toate mănușile de iarnă. Profită acum! 
  • Te abonezi în noiembrie, primești un cappuccino gratuit. Grăbește-te! 
  • Ultimele 3 locuri. Înscrie-te acum! 
  • Primele 25 de persoane primesc cadou un ceas. Înscrie-te ACUM.

Call To Action 3

3. Folosește verbe și cuvinte persuasive 

În general, se recomandă ca îndemnurile la acțiune să fie scurte, clare, persuasive. Poți obține acest efect dacă folosești, bineînțeles, verbe. Acestea ar trebui urmate de un adverb sau de un complement. 

Din rândul cuvintelor cu un statut aparte în tehnicile persuasive de copywriting, le amintim pe următoarele: Tu / Voi (adresare directă), Gratis, Bonus, Instant / Imediat, Nou.

Exemple: 

  • Rezervă azi! 
  • Ghid gratuit. Descarcă acum!
  • Bonus: livrare gratuită.

Call To Action 4

4. Stârnește curiozitate și emoții

Oamenii fac achiziții, de multe ori, dintr-un impuls emoțional. Își justifică deciziile de cumpărare în mod rațional abia ulterior. Dacă reușești să declanșezi emoțiile potrivite și o curiozitate reală pentru ce ai de oferit, îți poți îmbunătăți considerabil rata de conversie. 

Dacă vrei să treci dincolo de un call to action standard, dezvoltă-ți arta de a spune povești (storytelling) – da, inclusiv pentru ceva atât de scurt și concis precum un call to action. Dacă oamenii simt că pot avea încredere în tine, dacă le poți induce o stare de încântare, amuzament sau surpriză, ai mari șanse să fie curioși de ceea ce vrei să le oferi. 

Exemple: 

  • Înlocuiește „Cumpără acum” cu „Împlinește-ți visul”
  • Renunță la „Înscrie-te”. Spune un „Fă primii pași. Explorează!”
  • În loc de „Caută cazare”, lansează un call to action precum „Descoperă locuri de refugiu” / „Caută o oază de relaxare”
  • Integrează puțin suspans: „Descoperă secretul”, „Află cum…”

Call To Action 5

5. Fără obligații. DA: bonus, free trial & recompense imediate

Un call to action de efect nu are la bază doar o joacă de cuvinte. Ar trebui să pornească de la ceva concret, care să-i determine pe oameni să treacă la acțiunea dorită de tine. Oferă un bonus, un free trial sau recompense imediat, aflate la doar un click distanță. 

Cele mai de efect îndemnuri la acțiune sunt cele care exprimă clar o lipsă de obligații din partea utilizatorului. Când nu trebuie să-și asume imediat o investiție sau o achiziție, riscul perceput e mai scăzut, prin urmare oamenii sunt mai deschiși spre a face pasul următor.  

  • Descarcă acest E-Book. E gratuit!
  • Înscrie-te. E gratis! 
  • Testează acum produsul nostru. Gratis!

În cele din urmă, un call to action, oricât de banal ar suna, e mai bun decât absența acestuia, așa cum se întâmplă de prea multe ori în comunicarea online a brandurilor. 

De fiecare dată când emiți un mesaj înspre cititori ori potențiali clienți, întreabă-te ce vrei ca aceștia să facă imediat după ce au primit informația. Comunică clar, simplu și concis acest îndemn la acțiune. Dacă poți să adaugi un sentiment de urgență, un strop de entuziasm și să stârnești curiozitate, deja ai făcut un pas în față. 

Sperăm ca aceste informații să îți fie de folos. Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!