Ghid SEO pentru francize și afaceri cu multiple locații

seo pentru francize

Recomandări SEO pentru francize și afaceri cu mai multe locații

Gestionezi o afacere cu multiple locații? Ți-am pregătit un scurt ghid SEO pentru francize util nu doar la nivel local, ci și global, pentru brand.

Capcana ar fi să consideri că „să faci” SEO pentru francize înseamnă să creezi o strategie SEO și să o aplici în mod similar pentru fiecare franciză sau locație în parte. Lucrurile nu funcționează tocmai așa. Dacă ar fi să alegem cuvinte-cheie pentru o astfel de strategie, iată: zoom in & zoom out. Strategia SEO pentru francize trebuie, pe de-o parte, să se concentreze pe vizibilitatea la nivel local, în timp ce asigură, pe de altă parte, o perspectivă coerentă și vizibilitate pentru brand la nivel regional, național sau internațional, după caz. 

Discutăm, în cele ce urmează, despre provocările gestionării unor astfel de afaceri, precum și despre posibile strategii care îți optimizează atât dimensiunea macro, cât și cea micro, locală.  

provocari seo pentru francize

Provocări în gestionarea de francize sau afaceri cu multiple locații

Gestionarea strategiilor SEO pentru o afacere cu francize sau cu multiple locații vine cu o serie de provocări unice. Pe lângă aspectele ce țin de sincronizarea campaniilor publicitare și SEO (fără suprapuneri sau omisiuni), gestionarea recenziilor sau coordonarea și respectarea unor practici SEO în mod uniform de către francizați, iată câteva dintre provocările SEO frecvente în astfel de cazuri: 

Conținutul duplicat & canibalizări

Pe site-urile tip franciză, riscul apariției de conținut duplicat este mai mare. Locațiile francizelor folosesc adesea același conținut pe paginile lor – descrieri de produse sau servicii, oferte, noutăți etc. Pentru a evita eventuale penalizări SEO, este important să existe conținut unic, cât mai personalizat și specific pentru fiecare locație.

Mai mult, locațiile francizelor concurează adesea între ele pentru aceleași cuvinte-cheie, ceea ce poate afecta vizibilitatea generală a brandului. Dezvoltarea unei strategii clare pentru linkurile interne și optimizarea pe cuvinte-cheie de interes local poate atenua efectul de canibalizare SEO.  

Inconsistența datelor NAP

Inconsistențele în informațiile de contact (nume, adresă, telefon) de pe site, directoare locale sau Google Business Profile afectează SEO local. Există însă soluții – ți le prezentăm îndată (vezi secțiunea dedicată recomandărilor pentru optimizare SEO la nivel local). 

Arhitectura site-ului și gestionarea paginilor locale

Un site slab structurat poate confunda utilizatorii și motoarele de căutare, ceea ce afectează clasamentul SEO. Din păcate, tocmai structura site-ului are adesea de suferit pe măsură ce o afacere crește și se dezvoltă în sistem de franciză. Poate fi dificil să te concentrezi pe fiecare locație în parte, să ții cont de căutările locale, dar să păstrezi consistența cu brandul global; să asiguri conținut personalizat, dar să ții cont de vocea brandului.

recomandari seo pentru francize global

3 recomandări SEO pentru francize – la nivel global

Facem zoom out pentru o perspectivă globală asupra brandului și afacerii. Pentru a asigura coerență și consistență în strategiile SEO pentru francize, e important să fii atent la câteva aspecte. 

1. Scalarea analizei de cuvinte-cheie la nivel macro

Analiza de cuvinte-cheie stă ca o axă centrală în strategia SEO pentru francize. Dacă planifici și implementezi eficient această etapă, coordonarea măsurilor SEO la nivel local devine mai clară și mai cu sens pentru toți cei implicați. Iată câțiva pași importanți: 

  • Identifică tiparul aproximativ de căutare online pentru industria, serviciile/ produsele tale în regiunea, țara sau țările în care îți desfășori activitatea (ce cuvinte folosesc utilizatorii, ce combinații de termeni)
  • Realizează o listă cu toate serviciile sau categoriile de produse specifice brandului; 
  • Realizează o listă cu toate locațiile în care se află francizele afacerii – dar gândește dincolo de localitate: adaugă și cartierul, județul, regiunea, țara, posibile prescurtări ale acestora sau denumiri utilizate doar de localnici; 
  • Efectuează analiza cuvintelor-cheie ținând cont de toate acestea, stabilește cuvintele cheie relevante pentru fiecare locație și serviciu și asigură-te apoi că publici un conținut unic, de calitate, evitând șabloanele repetitive. 

2. Structură SEO-friendly

Din momentul în care începi să dezvolți afacerea în sistem de franciză, e important să stabilești o structură a site-ului care să faciliteze optimizarea SEO. Poți să faci acest lucru în variate moduri, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale: 

A) Un singur site, cu pagini pentru fiecare franciză

Avantaj: simplu de gestionat, cu un risc mai scăzut de conținut duplicat, ideal pentru brandurile care vor să păstreze controlul asupra conținutului și autorității. 

Dezavantaj: mai dificil de optimizat pentru cuvinte-cheie locale, cu limite pentru francizați în ceea ce privește abordarea de marketing online și de prezentare. 

Structură: paginile dedicate fiecărei francize pot fi incluse într-o secțiune dedicată (de exemplu, „Locații”/ „Unde ne găsești?” etc). 

B) Un singur site, cu subfoldere pentru fiecare franciză

Avantaj: permite optimizarea fiecărei locații și serviciu specific acesteia, asigurând mai multe oportunități SEO.

Dezavantaj: necesită mai multă muncă pentru gestionarea secțiunilor dedicate francizelor și pentru evitarea conținutului duplicat, precum și o strategie mai nuanțată pentru linkurile interne.
Structură: fiecare franciză beneficiază de o secțiune dedicată, având ca subpagini serviciile specifice ei (de exemplu, în meniu putem avea butoane pentru 3 orașe diferite, sub fiecare dezvoltând pagini dedicate activităților specifice lor).

C) Subdomenii sau site-uri separate pentru francize

Avantaj: libertate pentru francizați
Dezavantaj: provocări tehnice la nivel SEO și de consistență la nivel de brand. 

3. Rețeaua de linkuri interne

Multe afaceri fac greșeala de a nu-și optimiza site-ul pentru orașele sau județele în care brandul este prezent. Ai o nouă franciză în Oradea? Creează imediat un spațiu dedicat pe site. Poate fi o pagină regională dedicată județului Bihor, de exemplu, unde adaugi pagina dedicată primei francize din Oradea. Pregătești astfel terenul pentru alte francize la nivel de județ. 

Dezvoltă așadar pagini pentru orașele, regiunile sau țările în care brandul este prezent – fie și într-o singură locație, cu atât mai mult dacă există și un volum semnificativ de căutări locale. Include hărți sau liste cu aceste locații și creează legături interne între paginile regionale și cele ale francizelor. 

Este foarte important să implementezi cross-linking între pagini regionale și locații individuale pentru a îmbunătăți relevanța și experiența utilizatorului.

recomandari seo pentru francize local

5 recomandări SEO pentru francize – la nivel local

În cele din urmă, facem zoom in pentru a ne asigura că optimizăm cât mai eficient la nivel local. În acest sens, avem 5 recomandări SEO pentru francize și afaceri care își desfășoară activitatea în multiple locații: 

1. Consistență în datele NAP (nume, adresă, telefon)

Inconsistența datelor de contact poate crea confuzii pentru potențialii clienți. Aceste date apar și sunt distribuite în numeroase alte locuri pe internet, nu doar pe site-ul afacerii. Evitarea confuziilor poate fi dificilă și pentru afacerile clasice, însă pentru cele cu francize devine o provocare. Ține cont de următoarele: 

Denumirea afacerii

Utilizează un nume standardizat pentru locații, pe modelul „Brand X [Oraș]”. Exemplu: SEO 365 Cluj, SEO 365 New York. 

Număr de telefon

Utilizează și promovează un singur număr de telefon pentru toate locațiile și distribuie apelurile la nivel local, spre francizați, cu ajutorul serviciilor de call tracking. 

1. Optimizarea paginilor de franciză

Indiferent pentru ce structură ai optat (pagină pentru fiecare franciză, secțiune/ sub-folder sau subdomeniu), asigură-te că paginile beneficiază de optimizări locale. 

Include titluri și descrieri optimizate local. Adaugă detalii precum adresă, program, harta locației, servicii oferite și imagini reale.

3. Profiluri de business pe Google, Bing și Apple

Este esențial să creezi profiluri dedicate pentru toate locațiile în care afacerea ta își desfășoară activitatea – atât pe Google, cât și pe Bing și Apple. Completează toate informațiile disponibile pentru fiecare locație. 

Important: în profilul local de business ar trebui să se facă trimitere înspre pagina dedicată locației respective, NU înspre pagina Home a afacerii. 

4. Profiluri de Social Media pentru fiecare locație/ franciză

Bineînțeles, fiecare locație tip franciză ar trebui să aibă propriile conturi pe rețelele sociale relevante. Când vorbim de o afacere locală cu mai multe puncte de lucru într-un oraș, de exemplu, nu se recomandă același lucru. Ca franciză, însă, funcționând adesea în orașe, regiuni sau țări diferite, este important să dezvolți profiluri social media dedicate. 

Similar, conturile social media ar trebui să facă trimitere înspre pagina web dedicată francizei/ locației (nu înspre Home), iar paginile web dedicate francizei dintr-o anume locație ar trebui să aibă la rândul său legături înspre aceste profiluri social media. 

5. Listarea francizelor în site-uri de tip „local directory”

Adaugă fiecare franciză pe platforme de tipul directoarelor regionale. În funcție de locație, poate fi mai ușor sau mai dificil să descoperi astfel de platforme, însă orice demers în acest sens ajută pentru dezvoltarea rețelei de link building, dar și pentru vizibilitatea francizei. Nu uita să incluzi linkuri către pagina locală, nu către site-ul principal, pentru a contribui la creșterea autorității locale a paginii web. 

Gestionarea optimizării SEO pentru francize implică o combinație de strategii globale și locale, precum și un sistem solid de coordonare pentru a asigura succesul SEO pe termen lung. Dacă ai nevoie de consultanță și îndrumare, echipa noastră este la un formular completat distanță. 

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, urmărește-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn și Threads. Abonează-te la newsletterul SEO 365 și alătură-te comunității noastre pe grupul SEO Hub Romania by SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!