Cât de eficientă este utilizarea unor tehnici de persuasiune?
Utilizarea unor tehnici de persuasiune face adesea distincția între textele banale, pe care cititorii tind să le parcurgă doar pe jumătate, și textele „magnet”. Acestea din urmă au puterea de a atrage cu adevărat atenția potențialilor clienți, determinându-i să treacă la acțiune, indiferent de tipul de conversie pe care îl urmărești: achiziție, contact, abonare la newsletter etc.
Cum te ajută aceste tehnici de persuasiune să generezi mai multe conversii? Este simplu! Specialiștii în psihologie au demonstrat că oamenii au tendința de a reacționa mai bine la un anumit set de stimuli. Aplicate în copywriting, aceste principii te vor ajuta să îți construiești mesaje clare și eficiente, cu rezultate garantate.
Astăzi, am ales să discutăm despre 5 dintre cele mai simple și eficiente tehnici de persuasiune, astfel încât să le poți implementa în textele tale chiar de astăzi:
Expune o problemă și oferă o soluție
Alăturarea problemă-soluție este una dintre cele mai populare tehnici de persuasiune folosite în publicitate. Dar și la fel de eficientă. Află care sunt cele mai importante probleme cu care se confruntă potențialii tăi clienți și comunică-le simplu, dar eficient, soluția.
Repetiția este cheia succesului!
Cu toții am detestat această replică în copilărie, dar, în realitate, repetiția chiar este „mama învățăturii”. Dacă îți dorești ca mesajul tău să fie cu adevărat memorabil, nu te teme să îl incluzi chiar și de 2-3 ori pe parcursul unui text. Desigur, într-o formă diferită!
Poți implementa această strategie în postările de social media de pe feed, în articolele de blog sau în newsletter. Dacă ai nevoie de reclame scurte, te poți folosi de suportul vizual sau de formatul predefinit al reclamelor online pentru a insera mesajul principal în elemente distincte. De asemenea, într-o campanie, încearcă să comunici același mesaj prin diferite canale: Social Media Marketing, Email Marketing, TV, Radio, Influencer Marketing, OOH etc.
Spune o poveste!
Cu siguranță celebra replică „Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește nimic” (Filantropica) este o metaforă deja bine cunoscută și asimilată de pasionații de copywriting. Cu toate acestea, în implementarea acestei tehnici de persuasiune, apar deseori probleme: Unde ar trebui poziționată povestea? Cum o formulezi astfel încât să fie relevantă?
Sugestia noastră este să începi întotdeauna cu povestea: va atrage atenția, crescând probabilitatea ca mesajul tău să fie parcurs până la final. Un alt sfat important este să îți axezi povestea pe o problemă cu care se confruntă publicul tău țintă. În acest fel, vei atrage mai mult interes pentru soluția pe care o vei oferi ulterior!
Nu uita de emoție!
Atunci când vine vorba de achiziționarea unui produs, oamenii sunt influențați, într-o proporție considerabilă, de emoții. Deși ne place să credem că suntem ființe care își bazează deciziile pe considerente logice, în realitate, specialiștii au arătat că multe dintre achiziții sunt impulsive și bazate pe emoții.
Antonio Damasio a observat într-una dintre cercetările sale că persoanele care au zona cortexului prefrontal afectată (parte a creierului responsabilă cu emoțiile) experimentează dificultate în a face alegeri simple precum selectarea unui fel de mâncare, deși erau capabile să ofere argumente raționale cu privire la beneficiile fiecărui preparat în parte.
Concluzia? Nu uita să faci apel la emoții atunci când redactezi un text! O amintire sau o proiecție care stârnește emoție poate fi mai eficientă decât înșiruirea unor beneficii raționale sau a unor specificații tehnice.
Este despre ei, nu despre tine
Cheia persuasiunii este să centrezi mesajul pe nevoile reale ale publicului tău țintă. Empatizează și construiește textul astfel încât să fie despre el nu despre tine! Înlocuiește „noi” cu „tu” și adresarea generală cu una personală!
În final, nu uita că secretul unui text de succes constă în îmbinarea armonioasă dintre informație, tehnici de persuasiune și acea notă personală specifică fiecărui brand în parte – „tone of voice”. Comunică eficient, convingător, dar, mai ales, comunică pentru publicul tău țintă. Să fii acolo pentru clienții tăi, înțelegându-le nevoile reale și oferindu-le soluții practice este cea mai bună tehnică de persuasiune pe care o poți implementa!
Îți dorești ca afacerea ta să comunice eficient și inteligent? Înscrie-te pentru o consultanță gratuită, iar specialiștii noștri te vor ajuta să creionezi o strategie de succes!
Alătură-te comunității noastre pe Facebook SEO 365, Instagram @seo_365 sau LinkedIn SEO 365 Marketing Online.