Featured Snippets: ce sunt și cum le poți câștiga? 5 recomandări

Featured Snippets - SEO 365

Ce sunt Featured Snippets și de ce ai nevoie de ele? 

Știute și ca „poziția zero”, Featured Snippets pot atrage atenția și traficul spre site-ul tău. Ți-am pregătit un scurt ghid care să te ajute să le obții. ⤵️

Featured snippets sunt fragmente de informații extrase dintr-o pagină web și afișate în partea de sus a rezultatelor căutării Google, deasupra rezultatelor organice obișnuite, într-o zonă specială numită „poziția zero”. Cu siguranță le-ai observat în ultima perioadă. Sunt concepute pentru a răspunde rapid, concis și direct la întrebarea utilizatorului. Oferă, în același timp, o previzualizare a conținutului paginii și un link către aceasta. 

Conform unui studiu realizat de SEMrush, în colaborare cu Brado, aprox. 19% dintre paginile cu rezultate (SERPs) afișează featured snippets! Majoritatea interogărilor (77.6%) care conțin întrebarea „de ce” (why) vor avea în rezultate un featured snippet. 

Cum arată un featured snippet?

Spre deosebire de rezultatele organice normale, linkul spre pagină este afișat după fragmentul de text, iar fontul este mai mare decât la restul rezultatelor. Uite un featured snippet tip paragraf, urmat de un rezultat organic standard:

Featured Snippets - SEO 365 (exemplu)

Dacă prima poziție organică e o mină de diamante, „poziția zero” este în mod evident un țel de atins – deși ridică o serie de provocări. Dacă poți câștiga astfel de poziții privilegiate, vei reuși să fii mai vizibil și să atragi trafic spre site-ul tău. 

În ultimii ani, pe lângă clasicele rezultate, Google a început să scoată în evidență diverse elemente speciale, precum Rich Snippets, Sitelinks, Local Pack, People Also Ask, Knowledge Panels, Google Ads, Reviews etc. Featured Snippets fac și ele parte din demersul motorului de căutare de a le oferi utilizatorilor răspunsuri relevante și utile, cât mai rapid. 

De ce e important să obții Featured Snippets? 

Contraintuitiv, deși scopul principal al Featured Snippets este de a oferi răspunsuri directe, eliminând, aparent, necesitatea de a accesa o pagină web, prezența lor poate crește semnificativ traficul spre site. Și are sens să fie așa, căci pagina este prezentată ca fiind o sursă de încredere, cu autoritate și relevantă pentru interogarea făcută de utilizator. 

Știm toți cât de greu este să atragi și să menții atenția utilizatorilor în mediul online. Aceste mici fragmente ce ocupă poziția zero în SERP fac tocmai acest lucru, crescând șansele ca utilizatorii să-ți viziteze site-ul. 

Alte avantaje pe care featured snippets ți le pot oferi: 

  • Îmbunătățirea CTR;
  • Creșterea credibilității afacerii tale și poziționarea ca lider în domeniu;
  • Alinierea cu tehnologiile de căutare vocală (asistenții virtuali se folosesc de featured snippets pentru a oferi răspunsuri);
  • Confirmarea calității conținutului, a structurii și utilității sale; 

Filtrarea utilizatorilor care nu au intenția de achiziție. Featured Snippets duc la o creștere a căutărilor care nu rezultă în clickuri pe link (no click searches), pentru că utilizatorii află din start ceea ce caută. Chiar dacă astfel de căutări nu generează trafic imediat, o astfel de „filtrare” este asociată cu o rată mai bună de conversii (cei care fac totuși clic sunt mai predispuși să facă și următorul pas).

Featured Snippets - SEO 365 (3)

Tipuri diferite de Featured Snippets

Există patru tipuri diferite de featured snippets, în funcție de tipul de informație de care utilizatorul are nevoie. Dacă reușești să înțelegi ce tip de snippet se potrivește mai bine subiectului paginii tale, vei reuși să organizezi conținutul mai eficient și vei avea astfel o șansă de a obține astfel de featured snippets. 

Îți prezentăm cele patru tipuri de featured snippets, alături de informațiile obținute de SEMrush în urma studiului dedicat lor. 

Cele patru tipuri de featured snippets

1. Paragrafe

Un featured snippet tip paragraf oferă, de obicei, o definiție scurtă și concisă, o informație punctuală despre un anumit subiect, semnificația unui anumit concept etc. Acest tip e cel mai frecvent (70% din cazuri) și cuprinde, în medie, 42 de cuvinte/ 249 caractere. 

2. Liste

Listele pot fi folosite pentru a crea ierarhii și topuri, pentru a explica etapele unui proces sau pentru identifica diferite tipuri de produse sau servicii. Pot fi numerotate, într-o anume ordine, sau cu bullets. După paragrafe, sunt cele mai frecvente featured snippets (19.1%). În general, afișează 6 elemente din listă, în aprox. 44 cuvinte.

Featured Snippets - SEO 365 (exemplu 2)

3. Tabele

Acest tip de snippet îi ajută pe utilizatori să vizualizeze mai ușor diverse date, organizate pe coloane și rânduri. Apar mai rar (în 6.3% din cazuri), probabil și din cauză că tabelele sunt mai rar integrate direct în conținutul de pe site-uri. Poate fi o oportunitate aici. În general, sunt afișate 5 rânduri și 2 coloane – așadar, tabele simple, de mici dimensiuni. 

4. Video

Dacă un video oferă cel mai bun răspuns pentru o căutare, vom avea în SERP un astfel de featured snippet. Deși apar mai rar (4.6%), sunt utile în cazul interogărilor de tipul cum-să (how-to).

Cum să optimizezi conținutul pentru a obține featured snippets?

Pe baza datelor deja prezentate, poate ai reușit să tragi niște concluzii. Există moduri prin care îți poți optimiza și dezvolta conținutul astfel încât să îți crești șansele de a-l aduce pe poziția zero. Nu există însă nici o garanție că Google va folosi fragmente din conținutul tău ca featured snippet. 

Totuși, există mult dinamism în ceea ce privește SERP features și poți oricând să ocupi un astfel de loc dacă oferi răspunsurile și tipul de conținut potrivite.

Featured Snippets - SEO 365 (2)

Uite câteva recomandări pentru a-ți crește șansele de a ajunge pe poziția zero: 

1. Optimizează formatul și structura conținutului:

Featured snippets provin adesea din părți ale conținutului care răspund direct la o întrebare. Utilizează liste cu numere sau cu puncte, tabele și subtitluri pentru a structura conținutul. 

Util: cel mai performant tip de conținut, care obține featured snippet, are în medie 1100+ cuvinte, fiind structurat pe 14.5 subtitluri (H1, H2, H3). Articolul de față are 17 titluri și subtitluri. 🙂 

2. Țintește interogările de tip întrebare:

Creează și optimizează conținut pentru interogările care încep cu „de ce” (featured snippets tip paragraf le preferă), „cum să…”, „ce”, „unde”, „când” etc. Oferă răspunsuri clare, directe. 

3. Adaugă date structurate (Schema Markup):

Datele structurate (schema markup) reprezintă limbajul pe care motoarele de căutare îl folosesc pentru a citi, înțelege și categoriza conținutul de pe site-uri. Dacă adaugi astfel de date pe site (în cod HTML), îți crești șansele de a obține featured snippets în SERP, deoarece Google înțelege mai rapid conținutul. 

Câteva exemple mai comune de date structurate ar fi recenziile, informațiile standard despre un produs (denumire, categorie, preț, stoc, recenzii), informații despre rețete culinare (ingrediente, timp de preparare, numărul de porții), informații despre un eveniment (dată, loc, prețul biletului), FAQ (întrebări frecvente și răspunsurile asociate). 

4. Ține cont de Keyword Research și Search Intent

Am tot spus: etapa de Keyword Research este crucială pentru orice strategie SEO – vezi aici un tiktok despre beneficiile unui KR făcut ca la carte

Identifică ce interogări au generat featured snippets și concentrează-te pe ele. Poți să faci acest lucru chiar și manual, căutând pe Google și analizând rezultatele. Vei observa că featured snippets încep să apară doar la cuvinte-cheie specifice

O altă strategie este să inserezi în conținut, cât mai natural, cuvinte-cheie cu un search intent informațional. De obicei, cu acest tip de informații ajungi mai ușor pe poziția zero. 

5. Scrie clar și concis. Adaugă imagini

Asigură-te că ai un conținut informativ, bine scris, clar și concis, care aduce valoare utilizatorului. Google preferă conținutul de înaltă calitate pentru Featured Snippets. Mai mult, putem observa cu ușurință că informațiile din featured snippets au o natură obiectivă, sunt factuale (nu opinii și păreri personale). 

Recomandare: adaugă imagini cu etichetele ALT bine setate. Cel mai performant tip de conținut în ceea ce privește featured snippets are, în medie, 8 imagini.  

Implementarea acestor strategii necesită timp și efort, dar beneficiile pot fi semnificative în ceea ce privește vizibilitatea, traficul organic și conversiile câștigate din featured snippets.

Featured Snippets - Studiu SEMrush - Brado

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos. Pentru mai multe recomandări, urmărește-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365 și alătură-te comunității noastre pe grupul Strategii de Marketing Online by SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online & SEO care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!