Brand Engagement: ce înseamnă și cum să îl dezvolți?

Brand Engagement ce înseamnă și cum să îl dezvolți_ 1

Cum stă afacerea ta la capitolul Brand Engagement? 

Brand Engagement este un concept cu o importanță semnificativă în marketing, dar ce înseamnă acesta cu adevărat și cum influențează relația dintre companii și consumatori? Descoperă, în continuare, tot ce trebuie să știi despre Brand Engagement și cum te poate ajuta acesta să dezvolți o conexiune durabilă și valoroasă cu audiența și clienții tăi. 

Concentrându-se pe construirea unei relații autentice și interactive între un brand și publicul său, Brand Engagement reprezintă procesul prin care o afacere are posibilitatea de a dezvolta o conexiune profundă cu clienții săi. Această conexiune, deseori bazată pe un spectru emoțional, se poate manifesta prin diferite forme, câteva exemple fiind: 

  • Loialitatea clienților: Consumatorii angajați aleg în mod regulat produsele sau serviciile pe care le oferi, în detrimentul altor opțiuni; 
  • Recomandări și feedback-uri pozitive: Afacerile care au reușit să dezvolte o astfel de relație cu publicul țintă se bucură de o rată crescută de recomandare, clienții fiind dornici să împărtășească experiența avută cu prietenii, familia sau în mediul online; 
  • Rată crescută de interacțiuni în Social Media: Companiile cu un puternic Brand Engagement se bucură de un mai mare succes în mediul online, având un număr mare de urmăritori care interacționează cu brandul lor pe diferite platforme de socializare (Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn ș.a.m.d) 

Brand Awareness vs Brand Engagement 

Cu toate că Brand Engagement se află într-o relație strânsă cu Brand Awareness, acestea reprezintă două concepte diferite, al căror sens este adesea confundat. 

Brand Awareness (în limba română „conștientizarea mărcii” se referă la cât de bine recunoaște publicul elementele de identitate ale afacerii tale (numele, logo-ul, sloganul etc). Este ca atunci când zărim o față familiară într-o mulțime de persoane – știm că am mai văzut-o înainte, dar nu o cunoaștem neapărat foarte bine. Scopul Brand Awareness este, așadar, de a crea o prezență puternică și ușor de recunoscut în mintea consumatorilor. 

Pe de altă parte, conceptul de Brand Engagement merge mai departe decât simpla conștientizare a elementelor de identificare a afacerii. Acesta implică, după cum aminteam și în rândurile anterioare, nivelul de interacțiune și de conectare pe care clienții îl au cu produsele și serviciile pe care le oferi. Cu cât clienții sunt mai angajați în mod activ să îți urmărească activitatea în mediul digital, să distribuie mai departe conținutul de calitate pe care îl creezi, să ofere recenzii și să apeleze periodic la serviciile tale, cu atât înseamnă că nivelul de Brand Engagement al afacerii tale este pe drumul cel bun.

Brand Engagement ce înseamnă și cum să îl dezvolți_ 2

Pași pentru dezvoltarea unei strategii eficiente de Brand Engagement

Scopul Brand Engagement este, așadar, de a duce clienții într-o călătorie care începe cu etapa conștientizării mărcii și se dezvoltă într-o relație în care aceștia ajung să devină adevărați susținători ai afacerii tale – aceasta reprezentând și cea mai înaltă formă de implicare și angajament. Însă care sunt acei primi pași pe care trebuie să îi urmezi pentru dezvoltarea unei strategii în acest sens?

#1 Cunoaște-ți piața și publicul tău țintă 

Pentru a putea dezvolta strategii puternice de marketing online, de Brand Engagement, SEO și nu numai, este crucial să cunoști care este publicul tău țintă. Cui vinzi? Publicului larg sau altor companii?

Creionează cât mai mult acest Buyer persona, pentru a-ți putea cunoaște clienții. Doar în acest fel, vei putea să creezi cu adevărat o legătură emoțională cu ei, să le descoperi nevoile, dorințele, așteptările sau nemulțumirile. Aceasta este baza fundamentală de la care vei porni și în stabilirea celui mai potrivit tone of voice în copywriting, în alegerea canalelor de comunicare potrivite și nu numai. 

#2 Identifică nivelul de Brand Awareness

Următorul pas este să identifici cât de ușor ești găsit și recunoscut de către publicul tău țintă în momentul actual. Descoperă, așadar, care sunt modalitățile prin care lumea află de afacerea ta – din rezultatele motoarelor de căutare obținute prin SEO? Prin viu grai? Prin campaniile de Google Ads aflate în desfășurare? Este menționată deseori în diverse comentarii pe rețelele de socializare? Ai un logo și o identitate vizuală care să te reprezinte și ușor de recunoscut? 

Brand Engagement ce înseamnă și cum să îl dezvolți_ 3

Dacă răspunsul la majoritatea celor de mai sus este negativ, înseamnă că potențialii tăi clienți nu prea au de unde să afle de existența afacerii tale. Acest lucru te va împiedica să dezvolți Brand Engagement-ul acesteia. În momentul în care realizezi cu adevărat care este nivelul real de Brand Awareness, vei avea posibilitatea de a-l îmbunătăți și de a trece la nivelul următor. 

#3 Fii implicat pe rețelele de socializare 

Simpla prezență pe rețelele de socializare nu va face prea mare diferență în ceea ce privește nivelul de Brand Engagement, dacă audiența ta nu observă implicare din partea ta. Oferă-i publicului tău valoare prin postarile pe care le faci, monitorizează constant reacțiile pe care le are și interacționează constant. 

#4 Împrietenește-te cu newsletterele

Email Marketing este extrem de îndrăgit de către antreprenori, nu doar pentru că reprezintă metoda de promovare cu cel mai bun ROI, ci și datorită faptului că le oferă posibilitatea de a-și consolida și mai mult relația cu clienții. 

Așadar, trimițând emailuri, newslettere și diverse mesaje comerciale direct în inbox-ul audienței tale, ai posibilitatea de a stimula vânzările (în special dacă deții un magazin online), dar și de a menține o comunicare constantă cu clienții, ceea ce va contribui implicit și la îmbunătățirea nivelului de Brand Engagement. 

#5 Monitorizează constant comportamentul utilizatorilor pe website-ul tău  

În lumea antreprenoriatului și a marketingului online, este crucial să nu lași lucrurile în voia întâmplării, așa că asigură-te că monitorizezi constant performanța website-ului. Astfel, vei avea posibilitatea de a urmări mai îndeaproape comportamentul celor care au tangență cu afacerea ta și de a-ți confirma dacă eforturile tale dau sau nu roadele mult dorite. 

Printre indicatorii la care trebuie să fii atent menționăm în special ratele de conversie, de abandon și de respingere, timpul petrecut pe site și sursa traficului.

Brand Engagement ce înseamnă și cum să îl dezvolți_ 4

#6 Prioritizează SEO 

Cel mai probabil știi deja că o bună optimizare SEO te poate ajuta să ajungi în fruntea listei de rezultate pe motoarele de căutare și să obții mai mult trafic organic. Însă, un site nu va putea avea niciodată rezultate excelente din acest punct de vedere, fără a oferi conținut valoros și relevant pentru utilizatori și un bun UX Experience

Concentrându-te pe nevoile utilizatorilor și încercând să oferi soluții la problemele lor – soluții ce pot fi reprezentate atât de ceea ce vinzi în sine, cât și de informații utile postate într-un articol de blog – îți va fi mult mai facil să câștigi încrederea audienței tale și să dezvolți o conexiune cu aceasta.

Să nu uităm și de faptul că o bună poziție în lista rezultatelor pe motoarele de căutare implică și o mai mare notorietate și vizibilitate, aspecte ce influențează în mod direct acest Brand Awareness.

Dacă vrei să discutăm despre cum îți poți adapta strategia de marketing online pentru a fi mai vizibil și pentru a te conecta mult mai ușor cu clienții tăi potențiali și actuali, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!

***

Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365.