Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025

Ce tendințe în Marketing Digital ar trebui să te preocupe în 2025 cover article

Ce tendințe în Marketing Digital ar trebui să te preocupe în 2025

Care sunt cele mai importante tendințe în Marketing Digital în 2025? Îți prezentăm 10 tendințe și recomandări de care e bine să ții cont. 

Probabil că nu îți sunt străine planificarea, stabilirea unor obiective și procesele de monitorizare care ar trebui să le însoțească. Însă cum îți stabilești o nouă direcție atunci când simți că, poate, te-ai plafonat? Cum te asiguri că rămâi relevant pe piață și că ții pasul cu evoluția mediului online? Primul pas este să afli care sunt cele mai importante tendințe în Marketing Digital în 2025. Apoi, fă tot posibilul să te aliniezi cu ele, dacă nu ai făcut-o deja. 

Tendințe în Content & Social Media Marketing

#1 VIDEO is still the undisputed King of Marketing

Nu mai este nici o surpriză: conținutul video rămâne în centrul atenției și în acest an, varianta în formă scurtă fiind preferată de utilizatorii social media. Cu toate acestea, nu toate companiile și brandurile reușesc să îl includă în strategia lor de Social Media Marketing. În România, acest lucru încă poate fi în beneficiul celor care se pun pe treabă acum, oferindu-le un avantaj considerabil față de concurenți. 

Ce înseamnă acest lucru pentru strategia ta de marketing online? Simplu: dozează-ți timpul și resursele pentru a include Reels în strategia ta de promovare pe Instagram. Dacă nu ai deja, creează-ți un cont de TikTok. Dacă tot creezi conținut video, urcă-l și pe YouTube (Shorts). 

Conținutul în format scurt a generat în 2024 cele mai multe interacțiuni pe rețelele de socializare, fiind urmat de cel în format lung, apoi de interviuri, podcast-uri, live-uri, meme-uri și conținut generat de utilizatori (UGC). 

Pentru eficiență: poți crea conținut video în format lung, din care să tai/ decupezi ulterior mai multe filmulețe scurte.

Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025 (video is still the king)

#2 Cel mai mare ROI

Social media rămâne și în 2025 unul dintre cele mai importante canale de marketing, oferind cel mai ridicat ROI pentru branduri. Conform raportului The 2025 State of Marketing & Trends Report, pozițiile prioritare în recrutare pentru 2025 sunt cele legate de conținut, în special pe partea de social media (Content Creator, Social Media Coordinator, Social Media Strategist, Creative Assistant, Creative Director).

De ce este atât de relevant social media? Conform unui alt studiu realizat de HubSpot în 2024 (Consumer Trend Survey), 64% din reprezentanții Gen Z, 59% din Millennials și 47% din Gen X au descoperit un produs pe social media în ultimele trei luni. Mai mult, 17% dintre utilizatori au cumpărat direct din aplicație, iar 1 din 4 a făcut o achiziție bazându-se pe recomandarea unui influencer. 

Și tendința se păstrează: social media este unealta preferată când vine vorba de descoperirea de noi produse – mai ales pentru Millennials și Gen Z. Pentru branduri, acest lucru înseamnă că social media se poate transforma într-un „one-stop shop” pentru întregul proces de cumpărare: de la descoperirea produselor la interacțiunea cu influencerii și până la asistență prin mesaje directe.

#3 Content Creators & Influencer Marketing

Companiile își concentrează tot mai multe resurse în social media în scopul creșterii gradului de recunoaștere a brandului (brand awareness). Însă oricât de bun ar fi conținutul creat de un brand, adevărul este că pentru branduri poate fi extrem de dificil să stârnească reacții și să aibă interacțiuni autentice cu utilizatorii. Aici intervin creatorii de conținut și, în special, micro influencerii în jurul cărora s-au format deja comunități active.

Recomandare: Campaniile de Influencer Marketing nu ar trebui să fie limitate la colaborarea cu influenceri mari, ci mai degrabă orientate spre găsirea unor creatori de conținut de nișă care au o voce aparte în comunitățile lor. Conform HubSpot, campaniile de marketing realizate în colaborare cu micro-influenceri, cei care au între 10.000 și 100.000 de urmăritori, au avut mai mult succes.  

tehndinta 3 Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025

#4 Da, conținutul încă contează!

Se pare că actualizarea periodică a conținutului mai vechi poate fi una dintre cele mai eficiente tactici de creștere a traficului, în contextul în care multe companii se întreabă de ce articolele sau resursele lor nu mai performează la fel ca în trecut. Mai degrabă decât să renunțe la materialele deja existente, brandurile obțin rezultate mai bune prin reîmprospătarea informațiilor, adăugarea de date noi și adaptarea formatului la așteptările actuale ale publicului. 

O cercetare de-a lui Neil Patel arată că acest proces de optimizare poate crește traficul chiar și până la 106%.

Totuși, fenomenul „TikTokification” sugerează că utilizatorii sunt tot mai interesați de formate multimedia și elemente vizuale, deci e esențial să introducem infografice, imagini sau videoclipuri care să acompanieze textul și să mențină atenția cititorilor. 

#5 Conținutul uman + cel generat de AI

În aceeași idee, cum facem ca această actualizarea a conținutului de pe site-uri să fie utilă și benefică atât nouă, cât și utilizatorilor?

Conținutul creat exclusiv cu ajutorul inteligenței artificiale, folosind instrumente precum ChatGPT sau Google’s NotebookLM, continuă să fie primit cu scepticism de către public. Conform lui Luke O’Leary (NP Digital), peste 50% dintre consumatori pot identifica un text scris de AI, iar 52% dintre aceștia se implică mai puțin atunci când bănuiesc că materialul nu provine de la un autor uman.

Astfel de reticență apare, în principal, din cauza faptului că motoarele de căutare precum Google penalizează conținutul care pare slab calitativ sau repetitiv, două trăsături caracteristice conținutului exclusiv generat de AI.

Soluția propusă de specialiști: implică îmbinarea instrumentelor AI cu expertiza umană pentru redactarea de materiale de înaltă calitate. Utilizarea AI poate fi extrem de eficientă în fazele inițiale de cercetare și planificare, oferind un draft de bază și identificând lacune în conținut. În schimb, contribuția umană asigură o abordare unică, combinată cu date și perspective originale, aspecte esențiale pentru a spori relevanța și autenticitatea textului.

Adoptarea unei metode hibride de acest tip le permite brandurilor să livreze conținut care respectă criteriile E-E-A-T (experiență, expertiză, autoritate, încredere) și să ocupe poziții mai bune în rezultatele căutărilor, fără riscul de a fi percepute drept „fabricante” de conținut automatizat. Google vizează în mod direct materialele de tip spam, astfel încât orice supliment de valoare adăugat de autori umani devine un avantaj clar. În plus, implicarea factorului uman conferă materialelor o notă personală și evită monotonia și repetiția care îi pot îndepărta pe cititori.

Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025 tendinta 5

Tendințe în Marketing pe motoarele de căutare

#6 Căutările “zero-click”

Căutările pe Google care nu generează click-uri înspre niciunul dintre rezultatele afișate sunt în creștere. În 2025, optimizarea pentru motoarele de căutare nu mai înseamnă doar cuvinte cheie și setări meta bine optimizate. Odată cu dezvoltarea tehnologiilor de recunoaștere vocală și a algoritmilor avansați de procesare a limbajului natural, modul în care utilizatorii caută informații online se schimbă semnificativ. 

Companiilor și specialiștii în marketing trebuie deci să adopte o abordare SEO diferită, adaptată căutărilor conversaționale. Acum, utilizatorii formulează întrebări mai lungi și mai naturale („Cum repar o priză defectă?” vs. „reparație priză”), ceea ce modifică tactica de optimizare a conținutului.

Oamenii nu mai accesează rezultatele pe Google din câteva motive, în general: 

  • primesc deja informațiile despre servicii sau afaceri locale direct în SERP (prin Google Business Profile);
  • în cazul conversiilor sau calculelor de tipul „USD în EUR” sau „mile în kilometri”, Google furnizează direct în SERP o unealtă de conversie/ calcul; 
  • se folosesc de întrebările frecvente și sar dintr-o informație în alta, dar rămân în SERP. 

Cum ne pregătim pentru a gestiona impactul căutărilor cu zero-clicks? Ne concentrăm pe obținerea de featured snippets pentru acele interogări care nu ne aduc trafic. 

#7 Generative engine optimization (GEO)

Optimizarea generativă a motoarelor (GEO) reprezintă o nouă abordare în marketing pe motoarele de căutare, concentrată pe optimizarea conținutului unui site pentru a fi vizibil în rezultatele generate de AI (precum Google AI Overviews, ChatGPT, Perplexity, Copilot sau Gemini). 

Conform Gartner, 79% dintre consumatori vor folosi căutări asistate de inteligență artificială în următorul an, iar 70% deja au încredere în rezultatele oferite de AI.

Un detaliu important: peste 20% din rezultatele Google pentru anumite căutări folosesc deja generative AI și apar în secțiunile de tip AI Overview, aspect care va influența semnificativ strategiile de optimizare în viitor.

Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025 tendinta 7

#8 Căutările cu intenție tranzacțională și comercială

În timp ce majoritatea căutărilor pe Google sunt în continuare cele cu intenție de informare, în ultimii ani se observă clar că există o creștere a căutărilor cu search intent tranzacțional și comercial. Modul în care Google dezvoltă experiența de căutare în ultimii ani (vezi SGE) va contribui tot mai mult la încurajarea acestor categorii de căutări.

Recomandare: învață cum să faci SEO în funcție de Search Intent. Nu-ți muta atenția de la căutările cu intenție informațională, dar construiește-ți o strategie solidă pentru search intent-ul tranzacțional și comercial.

Automatizare & AI

#9 Chatboți și asistenți virtuali

Tehnologia artificială și automatizarea continuă să revoluționeze modul în care brandurile își desfășoară activitățile de marketing și relațiile cu clienții. Potrivit unor studii recente, companiile care adoptă aceste instrumente avansate în strategia lor vor obține rezultate mai bune în ceea ce privește eficiența operațională și satisfacția clienților. Cu toate acestea, în 2025 e important să ne folosim de aceste tehnologii eficient și să evităm AI fatigue. 

Conform unui raport Gartner, se estimează că până în 2025, peste 80% dintre interacțiunile de suport cu clienții vor fi gestionate de soluții AI (chatboți sau asistenți virtuali). Chatboții pot oferi răspunsuri instant la cerințele utilizatorilor, reducând timpul de așteptare și crescând satisfacția clienților.

Un alt studiu IBM arată că implementarea chatboților poate reduce costurile de suport cu până la 30%, prin automatizarea sarcinilor repetitive.

#10 Protecția datelor cu caracter personal

Datele personale rămân un subiect delicat în marketing, mai ales în contextul noilor reglementări și al inițiativelor marilor jucători din piață de a renunța la cookie-urile terțe. iOS, GDPR și planurile Google de a elimina cookie-urile de la terți au încetinit creșterea industriei de marketing, punând presiune pe specialiști să găsească soluții alternative pentru a-și atinge publicul.

Această provocare vine pe fondul schimbării perspectivelor consumatorilor: 84% dintre participanții la un sondaj recent consideră că protecția datelor este un drept fundamental al omului. În același timp, 88% dintre specialiștii în marketing au admis că modificările legislative și tehnologice din sfera confidențialității au influențat semnificativ strategia lor în ultimul an.

Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2025 tendinta 10

Există însă și vești bune. Organizațiile încep să adopte instrumente și strategii care să respecte confidențialitatea utilizatorilor, fără a compromite eficiența campaniilor. De la colectarea datelor de tip first-party până la soluții inovatoare de segmentare și măsurare, brandurile explorează metode tot mai creative de a furniza mesaje personalizate, rămânând în același timp în linie cu normele legale și așteptările clienților.


Sperăm ca lista de tendințe în marketing digital pentru acest an să te motiveze, să te ajute să iei decizii și să stabilești ordinea de priorități! 

Pentru mai multe recomandări, alătură-te comunității noastre pe Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Abonează-te la newsletterul SEO 365

Dacă vrei să discutăm despre strategiile de marketing online care dau roade, înscrie-te acum pentru o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!