Riști să devii „dușmanul” propriei tale afaceri? O schimbare de perspectivă

Tipologii de manageri 1

Câte afaceri, atâția manageri. Din păcate, unii dintre aceștia riscă, uneori, să se transforme în „dușmanii” propriei lor afaceri, în ciuda competențelor care-i recomandă, în ciuda implicării lor și a resurselor multiple pe care le investesc în dezvoltarea afacerii. 

 

Din experiența noastră de lucru, am observat că acest risc este mai crescut în cazul anumitor tipologii de manageri. Indiferent dacă te regăsești sau nu în ceea ce urmează să-ți prezentăm (sau poate că doar te suspectezi de sabotaj involuntar), dorim să începem prin a ne manifesta aprecierea: ești aici. Înseamnă că îți dorești într-adevăr să faci tot ce este mai bun pentru afacerea ta, iar noi nu putem decât să îți fim alături. 

Ca specialiști în Marketing Online, am avut oportunitatea de a colabora cu o mulțime de manageri, cu o mulțime de afaceri, fie de renume, cu tradiție în domeniul lor de activitate, fie afaceri noi, abia apărute pe piață. Aceste experiențe ne-au ajutat să înțelegem cum se raportează antreprenorii și managerii la domeniul nostru, și, prin prisma acestui aspect, am reușit că identificăm și câteva tipologii de manageri care, din variate motive, riscă să se transforme – periodic și temporar – în dușmanii propriilor lor afaceri. Ne-am gândit că n-ar strica să discutăm deschis despre aceste provocări. Cine știe? Așa cum ne-a spus recent un partener, poate ți se schimbă puțin perspectiva

1. Liderul care nu vede „potențialul în online”

În mod surprinzător, poate, există manageri care fie nu au înțeles (nu cu adevărat) potențialul dezvoltării unei prezențe online puternice pentru afacerile lor, fie consideră că prezența online nu este justificată. 

Dacă te bazezi încă pe tehnicile clasice de publicitate sau dacă ai luat totuși inițiativa și ai pus bazele unei minime prezențe online (adică ai creat o pagină de social media sau un website pentru afacerea ta), dar încă amâni dezvoltarea și investiția într-o strategie coerentă de promovare în mediul online, este posibil… să îți menții afacerea într-un spațiu de risc. La ora actuală, prezența în mediul digital este vitală pentru orice afacere. 

Concurența crește. Tu rămâi pe loc?

Am pășit într-o lume digitală, în care concurența este tot mai acerbă, iar probabilitatea ca de la o zi la alta să apară noi afaceri care să ți-o ia înainte este destul de crescută. Mediul digital a schimbat puțin modul în care clientul se orientează. Pentru prima dată, nu mai contează doar tradiția din spatele unei afaceri și nici măcar nivelul excelent de calitate al produselor, dacă toate acestea nu sunt valorificate în mediul online, dacă nu sunt incluse într-o strategie eficientă de marketing digital, în așa fel încât consumatorii să afle despre ele exact atunci când au nevoie.

Știai că… 74% dintre consumatori vor avea o impresie mai bună despre un brand după ce interacționează cu acesta pe rețelele de socializare?

Practic, diferențele între antreprenorul clasic și cel care își conduce afacerea din fotoliul de acasă s-au diminuat considerabil. Ambii au șanse egale de a atinge succesul sau, dimpotrivă, eșecul.

Tipologii de manageri 2

În acest context, este esențial să te afirmi ca lider în online! Oamenii trebuie să știe cine ești, dar mai ales este în interesul tău ca un client să ajungă la produsele tale înainte de a ajunge la oferta concurenței! Cum obții asta?

Investește în Marketing Online, dar mai ales, investește în SEO!

Afacerile care au tendința să pună mai mult accent pe dezvoltarea produselor / serviciilor decât pe promovarea eficientă a celor deja existente, vor avea de pierdut pe termen lung Stai liniștit, mai toți ne facem „vinovați” de această neatenție, căci scopul principal al fiecărui manager este să-și dezvolte afacerea. Însă dacă nu aloci resurse de timp și resurse financiare pentru ca ceea ce faci să și ajungă pe piață, la consumatori, și să obții conversii, îți zădărnicești singur eforturile. Desigur, cuvântul-cheie este echilibru. Ai lansat un nou produs? Minunat. Acum e momentul să te oprești (sau să încetinești ritmul, măcar) și să  dezvolți o strategie de marketing, o campanie de promovare, un landing page care să-l pună în valoare etc. 

Marketingul online este un instrument extrem de valoros, de care managerii pot profita la maximum. Spre deosebire de publicitatea clasică, îți oferă un avantaj unic: poți preconiza rezultatele înainte de a investi bani în reclame. Dar, mai presus de orice, o investiție inteligentă astăzi te poate scuti de facturi colosale în următorii câțiva ani.

Să-ți explicăm! Să-ți deschizi un sediu online nu este o garanție a succesului, nici măcar nu este o dovadă deplină a adaptării la mediul digital. Odată ce ai făcut primul pas în online, drumul tău abia începe. Ai la dispoziție o mulțime de instrumente și tactici din care să alegi, iar dintre toate, îți recomandăm să începi cu optimizarea SEO.

De ce? SEO este un proces care aduce trafic de calitate (organic!) și care are rolul de a crea vizibilitate exact acolo unde este cea mai mare nevoie: pe motoarele de căutare! Aici, clienții se află deja în căutarea produselor / serviciilor tale. Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că ești vizibil. 

Știai că… în procesul de cumpărare, 87.7% dintre români caută produse și servicii în mediul online?

Tipologii de manageri 3

Prezența și vizibilitatea pe Google sunt esențiale pentru afacerea ta, dar și mai important decât atât este ca aceasta să ocupe o poziție fruntașă. Ar trebui să fii acolo… pe primele 3 poziții. Din rațiuni strategice: împreună, aceste trei poziții atrag între 55% și 70% din traficul generat de o căutare! Cele mai bune conversii vin, așadar, din Google, în mod organic. 

Tipologii de manageri 4

Ce te ajută să ajungi pe unul dintre acele locuri? O strategie SEO bine pusă la punct, Un conținut unic, de calitate și o experiență a utilizatorului conform celor mai înalte (și, atenție, actuale) standarde de calitate. Sfatul specialiștilor:

Nu optimiza site-ul pentru Google, optimizează-l pentru clienții tăi, iar Google te va răsplăti cu un loc fruntaș!

Cu alte cuvinte, SEO te ajută să construiești o experiență cu adevărat valoroasă pentru cel care decide să treacă pragul sediului tău online. Îl invită să se așeze confortabil, să vizioneze pe îndelete tot ce are afacerea ta de oferit, îi oferă câteva sfaturi prețioase, care să-l ghideze în luarea celei mai bune decizii. Pe de altă parte, un site neoptimizat, cu o viteză slabă de încărcare și un conținut discutabil, îl ține pe client în picioare, în așteptare, la coadă. Iar în era vitezei, el se hotărăște să plece imediat pentru că magazinul de lângă îi oferă o experiență mai bună.

2. Managerul care pune semnul egal între „ieftin” și „bun”

Bun. Ai trecut totuși peste îndoieli și poate că ai hotărât să investești în online, dar, mai ales, ai înțeles de ce este important să investești în SEO. Următoarea problemă: pe cine alegi pentru a se ocupa de aceste servicii?

Nu dorim să popularizăm ideea că întotdeauna serviciile „scumpe”, cu tarife peste medie, ar fi și echivalentul unor servicii „bune”. Știm că lucrurile nu stau tocmai așa. Însă  ne dorim să punem accent pe calitate și rezultate concrete, măsurabile, tangibile. Exact acestea sunt criteriile pe care trebuie să le cauți, la rândul tău, atunci când iei hotărârea de a colabora cu experți SEO. Căci – uneori – alegând varianta mai „ieftină”, ajungi de fapt să plătești mai mult pe termen lung, dacă lucrurile nu funcționează cum trebuie. 

Evită să cazi în capcana promisiunilor și cere concret să vizualizezi evoluția proiectelor anterioare. Fii atent la cifre, nu te lăsa sedus de povești frumoase și de prețuri sau oferte „de neratat”. Cifrele sunt cei mai buni prieteni ai oricărui manager și nu ar trebui lăsate deoparte nici când vine vorba de serviciile SEO. Poți să decizi dacă ceva este cu adevărat „ieftin” doar în raport cu rezultatele anticipate. Solicită un plan detaliat de acțiune și pretinde transparență în expunerea tacticilor de lucru. Solicită rapoarte periodice pentru a-ți clarifica în ce măsură „ieftin și bun” merg mână în mână. În acest fel, te vei asigura că ai luat decizia potrivită.

Tipologii de manageri 5

3. Managerul „Alpha”

Un lucru pe care îl observăm adesea la antreprenori, cu precădere la cei care au deja o experiență îndelungată și și-au clădit afacerile cu forțele proprii, încă de la început, este dificultatea cu care aceștia acceptă să „lase frâiele”, să delege din sarcini. Mulți dintre ei și-au format un stil de lucru cu care au reușit să-și construiască o afacere de succes și să o mențină pe linia de plutire în toți acești ani dificili pe care i-a traversat lumea business-ului românesc. 

„Dacă vrei ca un lucru să fie bine făcut, trebuie să-l faci tu însuți.”, spunea celebrul Napoleon Bonaparte, iar ideea s-a încetățenit în rândul liderilor de pretutindeni, în mod evident justificat. Însă o persoană poate duce și construi, de una singură, doar până la un punct. Ești limitat de timp și, în plus, nu poți fi expert în toate domeniile. 

Perioada aceasta i-a determinat pe mulți antreprenori să se plaseze în centrul afacerii lor, ca persoane ce dețin controlul absolut asupra fiecărui aspect al business-ului: de la zona administrativă, la resurse umane, producție și marketing.

Te regăsești în tipologia managerului „alpha”? Toate deciziile, oricât ar fi de mici, au nevoie de aprobarea ta? Ajungi să te ocupi chiar tu de sarcini mărunte, repetitive, simple, de care s-ar putea ocupa (și ar trebui să se ocupe) o echipă, un angajat sau un colaborator? Atunci iată sfatul nostru: construiește, deleagă și ai încredere!

 

  • Construiește o echipă de specialiști în intern sau alege una din extern, pe care să te poți baza! Alege-i după nivelul de experiență, după rezultatele pe care le-au avut în trecut și urmărește dacă ideile lor se potrivesc viziunii tale!
  • Deleagă sarcini și ai în vedere doar discuțiile strategice. Este important să-i comunici echipei tale care este viziunea ta, dar oferă-le libertatea să ajungă la ea așa cum știu ei mai bine!
  • Ai încredere în expertiza echipei tale de specialiști. Fiecare decizie pe care o vor lua are la bază ani de studii, ani de experiență, iar uneori, ceea ce ție ți se pare că va funcționa nu va da rezultatele pe care le aștepți. Fie că alegi să aduci în echipa ta câțiva experți, fie că alegi să externalizezi zona de Marketing Online, pornește cu încredere și oferă libertate. 

 

Cum spuneam, afacerile de astăzi ar trebui să se adapteze cât mai rapid la mediul digital. Pentru ca strategiile de marketing online să dea roade, uneori este mai eficient să lași acest demers în mâinile specialiștilor. 

Este important să acționezi ACUM! (mai ales pe piața din România)

În ciuda faptului că serviciile SEO au început să fie căutate și la noi în țară, iar antreprenorii încep să fie mai atenți la modul de funcționare al motoarelor de căutare, știai că peste 90% dintre site-urile din România nu sunt optimizate SEO? Tocmai de aceea este important să acționezi acum. 

» Dacă nu vezi potențialul pe care mediul online îl are pentru afacerea ta, îți recomandăm să arunci o privire peste cifre și studii. Pentru datele din țara noastră, poți parcurge raportul anual DIGITAL 2021: Romania (realizat de We Are Social & Hootsuite), de exemplu. Îți garantăm că vei privi lumea digitală și potențialul marketingului online cu alți ochi. 

» Dacă ți-ai dori servicii mai ieftine, dar bune, recomandarea noastră este să faci întotdeauna calculele pe termen lung: evită să plătești mai ieftin luna aceasta, dar mai scump la final de an când tragi linie și rezultatele au întârziat să apară. Investițiile sunt ieftine sau scumpe în funcție de rezultate (care trebuie să fie măsurabile și ușor de cuantificat!)

» Dacă ți-e greu să lași frâiele, dar simți că nu mai poți de unul singur și riști să îți blochezi afacerea, construiește și colaborează cu acea echipă de oameni în care simți că poți să ai încredere. Concentrează-ți eforturile acolo unde este cu adevărat nevoie de expertiza ta.  

 

De ce ACUM? Pentru că SEO se bucură de tot mai multă popularitate și în România, iar acum este momentul în care se împart cărțile! Mai exact, un business care decide astăzi să investească în SEO va atinge un scor greu de egalat în Google de concurenții care vin cu valurile întârziate. Concurența va crește tot mai mult, experiența pe care o oferă site-urile va fi din ce în ce mai bună, astfel că, în viitor, ceea ce va cântări în desemnarea primelor poziții în Google va fi notorietatea

Explicația? Cu cât un site este optimizat mai devreme, iar strategia de On Page SEO va fi susținută de cea de Off Page SEO și tehnic, cu atât baza de legături externe va crește, oferind site-ului tău putere și relevanță în fața concurenței. Cu alte cuvinte…

Dacă vrei să rămâi un business cu tradiție și peste 10 ani, e timpul să faci ACUM o tradiție din SEO!

Ce riști dacă nu investești acum în SEO? Peste 2, 3 sau 5 ani, competiția va fi atât de acerbă încât site-urile indexate pe primele locuri în Google vor fi aproape imposibil de detronat. Care va fi singura soluție pentru a câștiga vizibilitate în motoarele de căutare? Google ADS! Iar sumele recomandate (cele care vor aduce rezultate) nu vor fi cele de astăzi. Cu cât competiția crește mai mult pe un cuvânt-cheie, cu atât prețul lui va crește exponențial.

Tipologii de manageri 6

Este timpul să faci o schimbare

E timpul să faci o schimbare în tactici, în prioritizarea investițiilor, în alegerea oamenilor cu care lucrezi. 

Ai petrecut ani de zile dezvoltând produsul perfect. Ce-ar fi să te „lauzi” cu opera ta de artă în fața a sute de mii de potențiali clienți, zilnic? 

Ai luptat din greu ca afacerea ta să rămână în picioare în toți acești ani. Ce-ar fi dacă ai împărți această provocare și, într-o oarecare măsură, povară cu o echipă de specialiști care nu te vor lăsa nici pe tine, nici pe business-ul tău să vă prăbușiți?

Te-ai străduit ani de zile să fii primul business din oraș, din județ, din țară. Ce-ar fi dacă, de azi, te-ai strădui să fii primul business pe Google, ajungând astfel în locul potrivit, la momentul potrivit pentru toți acei oameni care au nevoie de serviciile sau produsele tale?

Dar, mai ales, ce-ar fi dacă am discuta împreună despre oportunitățile din online pe care nu le vei mai rata de mâine? Te invităm la o discuție sinceră și transparentă despre Marketing Online. Și îți garantăm că, asemenea unui site bine optimizat, vom transforma o aparent banală și formală discuție despre business într-o adevărată experiență din care vei ieși mai câștigat – indiferent dacă alegi să lucrezi sau nu cu echipa noastră! 

 

Solicită o CONSULTANȚĂ GRATUITĂ!